Gå til innhold

Jeg har faktisk ikke lyst til at brukere skal få moderere her jeg.

Anbefalte innlegg

Er redd at terskelen blir så lav, og at enhver saftig diskusjon blir fjernet.

Det kommer fort til å bli gørr kjedelig her etterhvert.

Jeg skulle heller ønske at dere tok henvendelsene dere får alvorlig og sjekket mailen deres flere ganger om dagen.

Ved å slå ned på det som virkelig er ille raskt så vil det også bli færre forsøk på rene provokasjonsinnlegg. De ser at det ikke nytter.

Så med litt innsats og ved å vise at dere er her blir det nok en akseptabel liten arbeidsoppgave på dere etterhvert.

Ved brukere som moderatorer vil hvert lille bø bli fjernet. Dere ser jo selv at det meldes inn en del innlegg som ikke bør fjernes også, som er krasse men ikke over kanten. Disse vil jeg at skal få bli. Det kommer de ikke til å få med brukere som kan moderere.

Kommer til å bli så kjedelig her etterhvert.

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er enig med utfordringen, men tror du tar feil. Tenkte å opprette et forum hvor moderatorene kan diskutere tvilstilfeller med hverandre så det ikke blir sånn at den strengeste definerer grensene.

På andre forum der brukere modererer er det vanlig at de har et eget sted de kan diskutere hvis man er i tvil, og det ser jeg Espen også foreslår. Det er en selvfølge at man som moderator kan være objektiv, og man må kunne holde seg selv i tøylene. Alle moderatorer må ha et felles regelsett å forholde seg til for å lage minst mulig kluss samt at det blir noenlunde lik moderering fra alle hold.

Det er nå min mening vertfall:)

Skal de som kan moderere også kunne se forbi profilen vår slik at annonymiteten brytes eller vil vi forbli annonyme i forhold til disse moderatorene og vil vi få vite hvem disse personene er?

Jeg liker svært dårlig tanken på at annonymiteten man har her inne brytes.

Annonse

Hei, jeg er litt i tvil om hvordan gjøre dette. Får du som moderator mer ansvar, så tar du også mer ansvar. Altså: Jeg har mest lyst til gi moderatorene mulighet til å se hvem de anonyme er, og gjøre en avtale om at dette ikke skal misbrukes. Men jeg ser at det kan være et problem særlig for aktive brukere og tilfeller hvor en moderator kjenner andre brukere i den virkelige verden. Flere innspill?

Det vil bli et stort problem og for mange og hensikten med anonymknappen på pinlige tema forsvinner.

For selv om bare noen få kan se personen bak anonym er en alikevel ikke anonym lenger.

Den eneste måten å løse dette problemet på er ved at det fremdeles bare er dere som kan se hvem som skjuler seg bak anonym, og at de nye modererende brukerene må gå til dere for å få vite hvem det er i ekstreme tilfeller.

Moderatoroppgaver eller ikke. Brukere har ingenting med hvem som skjuler seg seg bak spørsmålene om helseplager, vonde minner osv.

Å si at de ikke skal se når det ikke er overtramp til stede er som å tro på julesnissen og sol i neste uke.

HI (signerer med det selv om DU sikkert kan se hvem jeg er og at jeg er den som først startet denne tråden)

Er det ikke like så bra å ansatte noen på vanlig vilkår og gi dem betaling?

Tror det er veldig mange her som kommer til å forsvinne til konkurerende nettsider hvis gratis-moderatorer skal få lov til å leke seg her med åpne linjer.

Greit nok hvis dette hadde vært ei side for kun oslo, hvor f eks Anne med hoco-vogna som er utro kunne vært en av tusen Anne Hansen, men dreier det seg om samme Anne fra ei lita bygd med tusen innbyggere er prinsippet om anonymitet en stor saga blott!

En annen mulighet som kan være langt bedre er å si at det er en eller flere moderatorer som får hver sine områder.

Jeg f eks har vært masse inne på både prematur, keisersnitt og barn med funksjonshemninger, og jeg kunne godt tenkt meg jobben både som ny moderator på heltid med full betaling, eller kun de nevnte områdene på frivillig basis.

Selv om de er aldri så oppegånde så ønsker iallfall ikke jeg at de skal se at det er jeg som poster de flaue spørsmålene bak anonym.

Jeg er et ganske kjent nick her inne, og når jeg poster noe anonymt så er det fordi jeg vil være anonym, selv for brukermoderatorene her inne.

For så lenge jeg ikke har gjort noe galt med mine innlegg er det ikke rett at enkelte brukere skal kunne se de innlegge med mitt nick.

Selv om det måtte være pila, Alva, Sauen eller Mylian som jeg ser på som noen av de mest oppegående her inne.

HI

Jeg er også et forholdsvis "kjent nick" Jeg har vært på mange treff, og kjenner mange brukere privat. Nå jeg skriver innlegg hvor jeg utleverer meg selv, mannen min, barna mine eller andre så signerer jeg alltid med anonym. Ofte endrer jeg på historien også, rett og slett for å ikke bli gjennkjent. Jeg ser det som høyst problematisk at brukere på forumet skal se at det faktisk er meg som skriver. Jeg, bruker anonymknappen for å være anonym. Hadde ikke knappen eksistert hadde jeg heller ikke skrevet diverse innlegg.

Hvis det nå er sånn at man plutselig ikke er anonym lenger (for det er man ikke om andre brukere kan se hvem man er) så føler jeg at det burde være mulig å få slettet diverse innlegg (f.eks sende mail med linker) før denne ordningen trer i kraft.

Annonse

Gjest ronja røverdatter

Ojsann - her skjer det kanskje ting. Kanskje.

Jeg synes dette er en dårlig løsning på et så stort forum som dette. Jeg har ganske god erfaring gjennom forskjellige forum i noen år i nettverden, og min erfaring fra det gjør at jeg ikke vil ha bruker-moderatorer, i alle fall ikke på et så stort forum som dette. Bruker-moderatorer ender ofte med at en eller flere ikke er enige og plutselig en dag bestemmer seg for å dele informasjon fra bakrommet med en eller flere.

Det føles ille at flere skal kunne se forbi annonymknappen, enda værre blir det hvis dere åpner opp for at moderatorene skal kunne se forbi nicket. Dette kommer til å bli misbrukt, så enkelt er det. Se hvordan forholdene er inne på andre fora der brukerene selv modererer. Du blir nødt til å holde deg inne med moderatorklokken ellers har du ikke noe dær å gjøre.

Da sletter jeg meg iallfall, og det er det nok mange andre som gjør også.

Kan da ikke plutselig forandre på betingelsene på den måten.

Da jeg registrerte meg var det kun eiere og de betalte moderatorene som kunne se slikt, det er greit. Men at brukere plutselig skal få tilgang til personlig info synes jeg er hårreisende at dere i det heletatt vurderer.

Men det viser hvor uprofersjonelle det er mulig å bli.

Hmm, hva har jeg sagt som gjør at du krisemaksimerer? Jeg prøver å oppklare igjen:

- Brukermoderatorene skal _ikke_ ha tilgang til annen informasjon om brukerne enn det vanlige brukere har. Altså: de skal _ikke_ ha tilgang til nick når folk er annonym, og heller _ikke_ noe annen personlig informasjon som finnes i databasen.

Bedre?

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...