Gå til innhold

Mistet du mye blod under fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor mye jeg mistet, men fikk 2 poser blod. Hadde en blodprosent på 5.4 nede på operasjonsstua... (vaginal fødsel, men livmoren sluttet ikke å blø + revne grad 3c..) Dagen etter var hb på 9, så kom meg raskt. Fikk jern bare i 3 dager på sykehuset.

På 6 ukers kontrollen var hb oppe på 13.2 igjen. Men hadde høyt jernlager under hele svangerskapet, det reddet meg sikkert fra å bli veldig slapp..

Fortsetter under...

1. 1500 ml (visste ingenting om det før 6-ukerskontrollen). Ks

2. 2500 ml. Blånektet på blodoverføring, var plutselig livredd alt etter en tøff fødsel. Fikk jern intravenøst, og hadde hb på 7 ved utskriving.

3. 600 ml. Sprek som en fole

Spent på denne fødselen, morkaka mi har en tendens til å sitte fast, og er en såkalt post-partum bløder visstnok.

mista ca 1000 ml med sista.. fikk ikke blodoverføring.. om jeg fikk noe annet kan godt være for jeg var bort i 2 døgn etter ks.. alvorlig svangelskapsforgiftning.. med førsta så husker jeg at jeg mista en del der å men jeg husker ikke.. er så lenge siden.. hehe

Åå, ja jeg har ikke peiling på jernlagre og hvort de kan svinge. Fikk ihvertfall jerntabletter som jeg ikke tok, ikke lurt men var så redd for hard mage, brukte over en time på å gå på do . grein og svetta. Fortsatt usannsynlig smertefullt nå 7 uker etter.

Men føler meg i relativt fin form hvis en ser bort ifra underlivet som revnet så voldsomt.

Blir spennende å se hva hb ligger på nå! 6-ukerskontr. på mandag

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...