Gå til innhold

Mistet du mye blod under fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Å, herlighet! Trodde jeg mistet voldsomme mengder :P 800ml, men det kunne vært mer ser jeg. Fikk ikke blodoverføring selv, men har hørt om de som får overføring etter å ha mistet 500ml, så derfor tenkte jeg at jeg skulle høre her.

HB på 5 -6 troor jeg at jeg hadde rett etter fødsel også, hadde ihvertfall 7, 4 dager etter fødsel.

Mistet endel blod,og var på grensen til blodoverføring.Men de ville vente å se,for de sa at kroppen til en kvinne som nettopp hadde født,klarte mye mer enn andre.Jeg endte med katastrofesnitt.

Fikk en hel haug ting i årene da..

Det er stooooor forskjell på å ha 7,4 i hb, og 5,6. Jeg hadde hb på 7 da jeg dro hjem fra sykehuset, og det var ETTER jeg hadde fått 4 poser med blodoverføring. Hvis du hadde hatt hb på 5,6 dagen du fødte, hadde det tatt laaaaaang tid før den hadde nådd 7, 4 uten blodoverføring. Men kan forstå at du følte deg slapp og sliten.....;)7,4 i hb er ikke noe å rpoe hurra for for å si det sånn.

Første fødsel endte i keisersnitt, da mistet jeg ca en halv liter blod.

Nå andre fødsel mistet jeg over 2L blod. Fikk intravenøst 2 poser saltvann, så to poser sukkervann (trengte næring), så fikk jeg 4 poser blod over to omganger. Hadde en blodprosent over 12 før fødsel, den var nede i 7,4 men gikk opp igjen nesten en enhet per pose blod :)

Å stakkars dere med så lav blodprosent!!! Jeg hadde vel 9 etter fødsel og var dausliten i flere uker - og det tror jeg mye var pga lav blodprosent. Klarte ikke spise jern da. Fikk helt sykt hard mage...

Hvor lang tid tok det før dere kom dere etter blodtapet?

Annonse

Hadde normale blodprøver både etter ks og fødsel. Mista nok lite blod begge gangane, om noko i det heile tatt. Har ikkje sett om det har stått noko om det i journalen.

Fekk intravenøs til både ks og fødsel, fordi eg måtte i narkose etterpå begge gangene.

Jeg tok akutt ks. Mistet 200ml blod, sto det i journalen min. Jeg fikk da selvsagt ikke blodoverføring, men jeg fikk flere liter med intravenøs væske - var veldig dehydrert i utgangspunktet (ingen hadde passet på at jeg fikk i meg vann i løpet av fødselen!), og jeg fikk veldig lavt blodtrykk under operasjonen (holdt på å besvime). Blodprosenten som ble tatt på seksukerskontrollen var kjempefin.

Første endte i hasteks, og mistet da 2 liter blod. Fikk ikke blodoverføring og sleit i lange tider etterpå. Tror jeg hadde en blodprosent på 4. Aner ikke om jeg fikk annen væske. Alt var kaotisk, og jeg endte i full narkose.

Mistet 400 ml under andre fødsel (normal), og fikk selvfølgelig ingenting da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...