vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Og når klarte dere å amme småen så han fikk nok melk? Driver ennå og pumper meg, og gir på flaske til han. Ligger han til brystet, men drikker glatt 120 ml på flaske rett etter å ha hatt han diende ca 20 minutt på brystet. Gutten er 5 uker gammel.
Solskinnsjenta Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 På 6-ukers kontrollen ber du om syntocinon. Det er en nesespray som inneholder syntetisk olsytosin - det hormonet som kontrollerer utdrivningsrefleksen. Et spray ca 5-min før du skal amme burde lette jobben litt. Og så bør du få noen til å se på sugeteknikken til barnet. Hvis ikke han suger riktig så stimuleres ikke melkekjertlene riktig, og barnet får ikke ut noe melk. Du gjør en kjempejobb som pumper deg! Du er en supermamma!
På'n igjen! Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Hvis du pumper, har du da treg utdrivning? Eller bruker du syntocinon allerede? Jeg har ganske treg utdrivning, og kan bare glemme å få ut noe særlig ved pumping dersom jeg ikke bruker syntocinon. Har slitt litt med produksjonen min, men jeg bruker hjelpebryst når jeg skal gi ekstra (les evt mer om hjelpebryst på ammehjelpen.no). Flasken kan gjøre ham lat til å suge av brystet. Gir du kun mm på flaske, eller må du spe på med mme? Hvis gutten din legger bra på seg, og du kun gir mm, er det vel ikke produksjonen din det er noe galt med, men muligens sugetaket hans. Kanskje det kan hjelpe med syntocinon slik at han blir ivrigere etter å suge når melka kommer fort, men jeg ville ha fått hjelp til å sjekke sugetaket først!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 21. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2009 Føler jeg har blitt utredet opp og i mente.. Fikk syntocinon på klinikken, men følte vel egentlig ikke at den hjalp så veldig. Går greit å få ut melk ved pumping, og lillegutt får ut melk, men bare så veldig lite. Er fremdeles veldig sulten selv etter 20 minutt på hvert bryst. Selv også når han er veldig sulten og han er ivrig som bare det, får han nesten ikke ut noe. Men ser det når han slipper taket at han ihvertfall får litt. Har kjempeproduksjon med melk, produserer faktisk for mye, men blir liksom ikke den store spruten over det.. Lurer på om det er noen som har hatt det sånn, men når småtten har blitt større,at det har gått greiere med ammingen da?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 21. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2009 gir forresten kun morsmelk..
Nemlig Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Den amminga.... Så lett og så vanskelig;-) Jada, jeg har supertreg utdrivningsrefleks! Er avhengig av syntocinon, men da kommer melken med en gang. Klarer heller ikke pumpe dersom jeg ikke har sprayet først. Jeg kjenner den veldig godt når den kommer da, så her er det ikke tvil. Men kan kanskje være at du har så mye melk at du får ut endel uten utdrivningsrefleksen. Der er ikke jeg kan man si. Har hatt akkurat, men iallefall ikke mer. Hvis du tror det er utdrivingsrefleksen, prøv syntocinon. Man ammer jo bare for en kort periode uansett, greit å bruke de hjelpemidler man kan dersom det gjør hverdagen lettere;-) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå