Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hva mener dere om nanvet Luca på ei jente med helt norske foreldre. Er det whitetrash, og lyser det lav utdanning av foreldrene?
Mamma`n til turbo Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 For meg er Luca ett guttenavn, ett veldig fint ett. Forøvrig så tenker jeg på en englemamma som fødte en sønn som heter Luca, synes det er ett nydelig navn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Jentevalpen til broren min heter Luca, så det minner meg om en hund. Ellers så har du jo sangen, My name is Luca, I........
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Luka heter sønnen min, oig en annen gutt i bhg. Syns det er kjempefint jeg da,men som gutenavn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Luca er et fint italiensk guttenavn..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 hm jeg tenker på "loka".. er du helt loka eller? så bare gikk vi rundt og loka...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Det kan jo brukes både på gutter og jenter. Datteren til en "kjendis" heter jo det.
prebs Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Jeg liker ikke navn som kan brukes både på jenter og gutter. Luca er for meg et guttenavn. Men jeg synes ikke det roper "whitetrash" av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 "My name is Luca I live on the 2nd floor".. Jeg tenker på en mishandlet kvinne, og det har helt sikkert med Suzanne Vega å gjøre :-) Ja, det lyser lav utdanning av foreldrene!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 "My name is luca..I live on the 2nd floor" Fiiiiin sang, fint navn. Sangen handler forøvrig om en gutt ved navn Luca som ikke har det så lett hjemme. Visstnok en gutt som bodde i samme oppgang som Suzanne Vega en gang. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Tenker nok på sangen..... I live upstairs from you, I guess you`ve never seen me before.... Så tenker jeg en på en person i en østblokk - leilighet som lever et hardt liv med lite kjærlighet og omtanke....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Jeg tenker vel på det som guttenavn, vanlig i Kroatia. Men da kanskje Luka. Er en gutt i barnehagen til vesla som heter det, han har har bakgrunn fra Balkan (er ikke sikker på hvilket land).
bee* Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 jeg syns det er fint og har kaldt hunden min for det.. deter ei tispe men i ettertid har jeg forstått at mange syns det er et stygt navn og skjønner ikke hvorfor jeg valgte det..(folk er mer erlige når det kommer til hundenavn en menneske navn har jeg funne ut )Og alle tror det er en hann hund.. pga navnet..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 En gutt i barnehagen vår, norsk/dansk foreldre, heter det, men skrives Lucca.
Gjest -<<- Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 For meg er Luka/Luca et helt ålreit guttenavn. De eneste jeg kjenner som har en jente ved navn Luka er høyt utdannede og langt over gjennomsnittet ressurssterke.
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Jeg liker heller ikke unisex-navn. Tenker også på sangen "my name is Luca...", som jeg overhodet ikke liker. Sorry. Men bruk det du selv synes er fint. Det vil alltid være noen som ikke liker navnene vi velger! Minner også litt om navnet Lukas, som annenhver guttebaby ser ut til å hete...
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Og hvorfor er det så mye fokus på om det og det navnet "lyser av lav utdannelse og whitetrash?" Herregud, er det virkelig vanlig å dele folk inn i klasser? Der jeg kommer fra er IKKE det vanlig! Huff så snobbete. Folk er da folk uansett, og jeg kan ikke begripe at valg av navn skal ha noe å gjøre med penger og utdanning.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #19 Skrevet 21. august 2009 Jeg synes Luka er kjempefint, men som guttenavn...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #20 Skrevet 21. august 2009 Veit om ei jente fra Ungarn som heter Luca..uttales Lutsa...merkelige greier... selv hater hun det..hun blir ALLTID ropt opp som gutt, sier hun. Og andre steder der hun må si navnet sitt, må det alltid staves og ingen skjønner noenting..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #21 Skrevet 21. august 2009 Nei,nei,NEI.. My name is Luca handler om ei dame.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #22 Skrevet 21. august 2009 Jeg kjenner en fantastisk mann som heter Luca, så jeg har bare gode assosiasjoner til det navnet. Det skal sies at han er italiensk og har italiensk etternavn. Jeg ville ikke hatt det navnet på en jente, da de aller fleste assosierer det med et guttenavn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #23 Skrevet 21. august 2009 Luca er for meg veldig fint jentenavn. Jeg kjenner en "kjendis" som har en datter ved det navnet, veldig søt jente er hun:)
Let's hear it for the boys! Skrevet 21. august 2009 #25 Skrevet 21. august 2009 Jeg tenker på sangen, som gir meg masse koselige flashbacks fra barndommen Minner meg meg også litt om den sexy kroatiske legen i Akutten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå