Lille tripsi Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Kor mye veier de? og korleis ser dagene ut? Jenta mi veier 5800g og 59cm lang og synes dette er litt lite( 3500 og 50cm ved fødsel) har lagt på seg ca 100 g i uka dei siste 8 ukene...men virker egenleg fornøgd med livet...vakner en gang om natta og sover 1-2 t om gangen på dagen, er vaken ca en time før hu er trøtt igjen...har begynt å leke under lekestativet og i fanget vil hu bare sitte....korleis er deres baby?
Theamii ;) Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 mi veier 5990g og 62 cm liker veldig godt å leke på gulvet ( på ryggen). sover nesten ingenting på dagen, men sovner fint på kvelden. selv om hun våkner 2 3 ganger for tiden. var lettere å få til å sove da hun var mindre.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 min er 3 1/2 mnd nå, på 3 mnd kontrollen var hun 7040 og 61 cm, veide 4110 og 49 cm ved fødsel.. sover 2-3 lurer om dagen ca 2-3 timer. Elsker å ligge på magen og leke, og tar etter alt som kommer foran henne.. skal alltid sitte på fanget også! legger henne kl 19, sover til ca 06, får mat og sover til 8-9 når storebror våkner!
Julle&LilleBus Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Min gutt veide 7010g og var 64,5cm nå på 3mnd kontrollen (4044 og 52 ved fødsel). Har 3-4 lurer på dagen av 1-2timer, er våken ca 1,5 time før han er trøtt igjen. Legger han for kvelden kl.21. Gir han pupp når jeg legger meg i 23-24 tiden, og så våkner han en gang på natten for mat. Han elsket å ligge og slå under babygymen til min søsters baby, så prøver å skaffe noe lignende som jeg desverre ikke har fått tak i enda:) Ellers synes han også det er morsomt å sitte i fanget, men liker ikke å ligge på magen så lenge av gangen. Han ligger på ryggen å glor på uro eller andre ting mens han spreller og prater. Han liker også godt å sitte i vippestolen med rangle på.
Frk Vims Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Min gutt veide 6650 g og var 62 cm på 3 mnd kontroll. Legger seg i 8 tiden, har natt i ca 12 timer, men våkner maaange ganger for pupp. Har aldri lengre soveperioder enn 3 timer på natta, og da evt bare første. Tar han opp i senga mi etterhvert når jeg ikke orker mer opp og ned... Slitsomt. På dagen er ham trøtt etter 1 1/2 - 2 timer, men sliter med å få han til å sove lenger enn 40 min av gangen. Prøver å "tvinge" han til ca 2 1/2 time på den midterste luren, sover tre ganger stortsett. Gjør det ved å rugge vogn/holde smokk... Hmm... styr med sovung her ja. Ellers er han sosial og blid når han ikke er trøtt, liker godt å ligge på magen å bite på lekene foran seg. Liker og babygymmen, men best hvis han sitter i vippestolen, ikke så glad i det på golvet. Vil bare sitte og "stå" i fanget. Hadde vi bare fått orden på søvnen hadde vi hatt en blid gutt hele tiden - for det er han de gangene vi har klart å hjelpe han nok til å ikke være trøtt. Tipa mottas med takk...
Månestråle75 Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Jenta mi var 62,5 cm lang og veide 6000 gr på 3 månederskontrollen. Følger kurven sin perfekt )
eplepeple Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Jenta mi er 63 cm og 5,5 kg. Altså ganske lang og slank. Hun sovner i 19.30 tiden og sover til 07-08. Får mat på natten. Når hun våkner får hun mat, stell, kos og lek før hun sover etter ett par timer. Da sover hun i 2-3 timer. I løpet av dagen har hun 2-3 lurer til på ca 1/2 time. Altså en lang lur og flere korte. Hun elsker å leke i babygym. Ellers ruller hun rundt på krabbeteppe. Hun ruller til mage og nå synes hun det er litt moro. Tidligere ble hun litt usikker og forstyrret av det. Hun babler i vei....) lærer seg nye lyder stadig vekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå