Gå til innhold

Deltidsstudent fra nå til juni, 100% i jobb og termin i mai! Hva gjør jeg???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og gratulerer!

OK, nå vet jeg jo ikke hva du selv ønsker å gjøre og om jeg har forstått det rett. Men du jobber 100%? Altså har både du og barnefar krav på foreldrepenger. Kravet er at du må ha jobbet (full stilling, mener jeg?) minst seks av de siste ti månedene før termin.

Så om du fortsetter i full jobb og som deltidsstudent har du krav på foreldrepenger fra arbeidsgiver/nav og permisjon.

For å få fødselsstipend fra Lånekassen må du fortsette i 100 % (eller var det minimum 75%) utdanning etter fødsel, og du kan i tillegg motta engangsstønaden. Du må også ha vært i støtteberettiget utdanning i minst seks måneder før termin.

Dette ble jo passe rotete :P Spør gjerne mer konkret, så kan jeg svare mer konkret :)

Tusen takk for svaret!

Ja, både jeg og far jobber 100%. Har hatt fødselspermisjon før, så vet hvordan den biten fungerer.

bare tenker på at fødselen vil være en mnd før eksamen og jeg kommer jo til å gå glipp av en del studietimer tenker jeg... Får man permisjon fra skolen? Kan jeg kanskje gå det første halve året nå og ta siste halvår året etter? Håper jeg får til dette!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...