Gå til innhold

8 mnd og i bhg......

Anbefalte innlegg

gutten min er 17 mnd og går i en kjempekoselig familie bhg med 12 barn på samme alder. etter sommerferien har det startet en liten jente på 8 mnd...............!!!!! det er HELT hårreisende etter min mening. så små barn har ikke noe å gjøre i bhg. det skal sies at jeg ikke vet noe om årsakene til dette, det kan være mange formildende omstendigheter, men herregud så lita den vesle jenta er... stakkars....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140541947-8-mnd-og-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

samme innlegget her også? jeg synes det er HELT hårreisende at noen 3-4åringer henger hjemme sammen mamma hele dagen. som sagt begynte gutten min i fam bhg da han var 10 mnd..er jeg en dårlig mamma da eller?

trenger det å være noen spesielle omstendigheter? kanskje foreldrene ville begynne på jobb igjen? du skriver jo selv at det er en kjempekoselig familie bhg så jeg ser ikke helt problemet her.

Jeg hadde ikke villet uttale meg om dette hadde jeg vært deg....... for det er nok like ille for mora/foreldrene til dette barnet å måtte plassere barnet sitt i barnehage så tidlig/8 mnd gml.

Det er faktisk lagt opp til det i samfunnet nå - begge foreldrene må jobbe.

Jeg tror ikke det er noen mor her som frivillig plasserer ungen sin så tidlig i barnehagen uten å måtte det av en eller annen grunn!

hi her.

jeg er helt enig med deg skorpi81. jeg er klar over at jeg har tråkket veldig mange på tærne med innlegget mitt. det overrasker meg faktisk ganske mye. jeg trodde ikke jeg var så alene om denne holdningen her inne. jeg kommer fra et miljø hvor de fleste av oss er avhengige av to inntekter, men jeg har ikke inntrykk av at noen av oss synes det er optimalt at barna må så tidlig i bhg eller til dagmamma. selv om vi kanskje må.

jeg ser helt klart nå at jeg har ordlagt meg for krasst og sårende, jeg tenkte nok ikke langt nok da jeg skrev innlegget.

Den Barnehagen jeg jobbet i tidligere var det fra gammelt av spebarnsavdeling. Dette betydde at barn begynte i barnehagen rundt 6mnd. Dette var også fordi permisjonene til foreldrene den gangen, var dårligere enn nå.

Kanskje du skal passe på ditt barn og ikke bry seg om alle andres, dette er foreldrenes vurdering og ingen andres!

Det er faktisk ikke så uvanlig at babyer begynner i barnehage nå for tiden. De har jo krav på plass det året de fyller 1 år.

Noen foreldre har ikke 1 år permisjon og må tilbake i jobb før.

Da må de jo ha et sted å ha barnet sitt.

Fei for egen dør, tenker jeg, og la andre ta sine egne vurderinger

Annonse

Nei du er ikke en dårlig mamma selv om du må ha ungen din i barnehagen når han er så liten.

Barnet ditt blir tatt vare på i barnehagen mens du er på jobb, og mer enn det kan du ikke gjøre.

Men jeg ser du mener at de som har ungene sine hjemme, er dårlige mødre! Bare tull det også, eller mener du at de som har anledning til å ha barnet sitt hjemme er dårlige mødre?

Sier du da at hjemmet ikke har noe å tilby barn? At alle barn må i barnehage for å få det som er nødvendig i et barns liv?

vet ikke hvordan reglene er andre steder, men her jeg bor (bergen) er det de barna som er 1 år før 1 september som har fått plass... eller som har RETT på plass....

Jeg tror heller ikke det er lett for de fleste å sende barna i bhg når de er så små. men en nabo sendte babyen sin på 8 mnd helt frivillig i bhg. hun hadde ikke trengt å begynne før hun fylte ett år men moren valgte å heller begynne å jobbe igjen...hun likte seg ikkes å godt som hjemmeværende... ærlig sak det... datteren gikk korte dager i starten da... og er nå en hærlig, snill og grei jente på 3.5 år..... koser seg i bhg gjør hun enda...

Herregud så hissig dere svarer her da. HI sier jo at hun vet ikke noe om grunnene for at denne jenta har begynt så tidlig, men hun er overrasket over å se en så liten unge i barnehagen, det er alt. De er faktisk veldig små når de er 8 mnd gamle og når man ser henne sammen med barn på 17 mnd og oppover så er det sikkert en tankevekker. Det må da være lov å lufte sine tanker og opplevelser her uten at man skal få så hatten passer synes jeg.

Jeg er selv alene med jenta mi (pappa'n er jobb-pendler og er hjemme èn helg i mnd) og jeg begynte på skole nå, og jeg kan ikke da vente til ungen min er "gammel" nok til å gå i barnehage! Syntes selv at d å levere henne der føltes rart og skummelt og jeg følte meg i begynnelsen litt uansvarlig. Men jeg hadde jo ikke noe valg, og holder meg innenfor så korte dager som mulig for henne, slik at jeg får litt tid sammen med henne.

Samfunnet krever dessverre at man må ha to inntekter for å kunne skape seg et trygt og stabilt liv i leve, så derfor må jeg jobbe for at jenta mi skal få det fint. Det er ikke slik nå, så da må jeg strebe etter det, men det tar tid. Så tror nok at det er slik i mange andres situasjoner!

Min sønn er nå 8 mnd og jeg hadde ikke hatt noe problem med å plassere han i barnehage nå.

Jeg jobber selv i barnehage og begynner faktisk å angre litt på at jeg har valgt å ha permisjon frem til årsskifte. Jeg kunne gjerne tenkt meg å begynt å jobbe igjen nå, og ser at han helt fint hadde klart seg i barnehagen.

Dette er veldig individuelt og må jo også vurderes utifra hver enkelt unge. Min sønn er sosialt anlagt, han elsker å være samen med andre- både barn og voksne. Han er også god motorisk for alderen.

Han har ved flere anledninger blitt passet av andre hele dager (også en hel helg) og han takler det helt fint.

Jeg har full tilit til at personalet i barnehagen er kompetente nok til å ta seg av selv så små barn.

Samboeren min begynte i barnehage da han var 4 mnd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...