Gå til innhold

uff kjenner jeg blir irritert

Anbefalte innlegg

Jeg har selv jobbet i 10 år i bhg og er nå for første gang mamma til et barnehagebarn.

Og jeg er så utrolig frustrert over en av de som jobber der. De er flinke med barna og jenta mi stortrives så er ikke det, men det er alltid noe en av de ansatte klager på.

Jeg er nøye med at barnet mitt har riktig utstyr og det ho trenger, jeg vet jo hva man skal ha som har jobbet så mange år.

Men jeg ville aldri finne på å klage på slike ting til foreldrene selv.

Desverre er en av disse primærkontakten til mitt barn,

i innkjøringa brukte hun masse til på å fortelle om sin barndom istede for barnehagens rutiner.Jeg prøvde igjen og igjen å spørre om ting men helt umulig å få henne til å snakke om det som vi faktisk skulle snakke om. Så jeg måtte til slutt gå å finne en annen ansatt for denne informasjonen.

Jeg fikk jo da vite at primærkontakten var nyansatt og ikke hadde barnehage erfaring fra før av.Hun har heller ikke barn. (da ble jeg overasket du. )

Jeg var også vitne til hvordan andre ansatte sa nei til et barn og hun deretter ga de lov om igjen og om igjen.

Dag to klarte hun å si til meg at jeg skulle snike meg ut mens datteren min er opptatt. Noe man jo tross allt aldri skal gjøre, det er helt feil i forhold til hva man skal foreslå. Hun fortalte meg også at hvor ille det var når noen lot barna være hjemme til de var langt over året. Da vet hun at jenta mi er to år og ikke har gått i bhg før, og at jeg har ei som skal være hjemme et år ekstra til hun er 2 år. Rene barnemishandlingen i følge henne.

Nå er jeg ikke sjenert og jeg har rettet på henne og sagt ifra klart når hun gjør dette. Tenker med gru på om en usikker mor/far som aldri har hatt noe med bhg å gjøre skulle møte på henne.

Ikke klarer hun å a imot bekjeder, barnet mitt skal bare sove om hun er veldig trøtt og aldri over 30 min. (fordi hun alltid har hatt søvnproblemer om natten) Men i en hel uke måtte jeg gi denne beskjeden fordi hun fikk sove opp til 2 timer av dem. Til slutt måtte jeg bli sint for at de endelig fikk det inn i hodet sitt (denne bekjeden hadde jeg gitt til alle ansatte.)

Hun har smokk som hun kan bruke ved soving men aldri ellers (hun er tross allt 2 år.) Men flere ganger har jeg møtt en strålende fornøyd frøken med smokk i munnen når jeg henter 2 timer etter soving.

Jeg har gitt beskjed om at sko ligger i sekken om morgenen, men få kjeft for at jenta bare har gummistøvler når jeg henter.

Fått bekjed om at skoene hennes er for små og at jeg må skaffe nye, selv om de passer helt fint.

De kan noen ganger virke trange å få på men sitter godt og behaglig på foten.

At jeg ikke må ha truse utenpå bleien (jenta mi har tynne hofter og uten truse eller body så faller bleien litt ned når det blir litt tiss i den.), men det mente primærkontakten at var helt feil og jeg ga barnet mitt bleieutslett av dette. Og kler av henne trusen.

I tilegg er det feil at jentungen får fruktkopp istede for youghert,

jeg blir hele tiden fortalt at jenta mi elsker makrell i tomat og det må jeg jo gi ho hjemme. Enda jeg var den som opplyste de om at det var favorittpålegget. (med andre ord ho spiser det hjemme støtt og stadig.)

Jeg får beskjed at nå må jeg se å komme med skifttøy og når jeg tar med mer ser jeg at jentungen har 2 av allt i hylla, men når jeg sa at hun vel hadde dagen før så fikk jeg virkelig høre det for der var det tomt for en del ting ja.

Kler jeg på olabukse skifter hun til noe annet fra skifttøyet, for ho har bestemt at olabukser er ubehaglig. Selv om olabuksene egentlig er myke bukser med olabukse trykk.

Ja jeg kunne fortatt lenge, etter en mnd har jeg lært meg å overse noe, gi beskjed når noe blir veldig feil og ikke minst gi bekjeder til en annen voksen en henne slik at de blir registrert.

Men jeg kjenner at denne dama irriterer meg mer og mer for hver teit ting hun kommer med.

Som ansatt er det greit å gi foreldre råd om de spør men denne dama med nesten ingen erfaring engang skal prakke ting over hode på foreldrene og bestemme hva vi skal gjøre med våre barn hele tiden. (ja jeg har merket meg at det ikke er bare meg hun snakker slik til.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140541873-uff-kjenner-jeg-blir-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ingen verdensmester selv med 10års jobberafring!

Kanskje du skal ta opp alt dette her med pedagoisk leder på avdelingen, istedet for å legge hele hverdagen din her om barnet ditt.

Får heller gjøre noe aktivtmed problemet i stedet for å sitte å irritere deg over det!

Verdensmester nei, men jeg vet at man ikke skal oppføre seg som at man kjenner barnet bedre en foreldrene, Jeg vet at man faktisk skal være litt ydmyk.

Jeg har tatt opp de tingene som faktisk er viktig at de gjør noe med med styrer men velger å ikke ta opp hver minste ting men prøve å overse det litt.

Jeg skrev at jeg har jobbet 10 år fordi jeg viser til at jeg faktisk vet en ting eller to om hvordan man skal behandle foreldre og gjøre innkjøring. Skal love deg at jeg ikke tror at jeg har alle svar, jeg lærer nye ting hver dag, Man er aldri utlært når man jobber med mennesker men man bør ha noen grunnleggende kunnskaper og holdninger for å gjøre en god jobb på alle plan.

Jeg vet det ikke er lett når man er ny og klager derfor ikke over hver ting i bhg, jeg har sett at de andre ansatte også legger merke til det og håper at de veileder henne litt på veien.

Jeg har ikke sat at hun er et dårlig menneske eller at barnehagen er dårlig men karnsje jeg følte for å lufte mine tanker for andre også.

Noen ganger så gjør det faktisk godt, tro det eller ei.

Og legge ut hele hverdagen til barnet mitt ............. jaja, vet ikke hvordan det er med dine barn men det er jaggu mye mer innhold i mitt barns hverdag en det.:-)

Og hvi inlegget plaget deg hadde du ikke trengt å lese det. :-)

Tusen takk for et flott innlegg.

Du treffer spikeren på hodet.

Personlig føler jeg meg som en sjelesørger for en av de ansatte i bhg. Hun snakker om alt annet enn barnet mitt og gjerne i en halvtime hver dag.

Spyr nesten når jeg ser henne.

Selv fikk jeg byttet til meg en annen primærkontakt, og prøver seriøst å unngå henne.

Ja, kan du ikke bare si som hun over foreslår, at hun er elendig og at du gjerne vil forholde deg til en annen hvis det er mulig. Hvis ikke det er mulig må de ta en prat med henne og gi henne en opplæring i hvordan å holde sitt eget ego i sjakk.

• 2 uker senere...

Annonse

barnehageansatte skal faktisk ikke snakke om personlige ting til foreldrene i barnehagen. Det er uprofesjonell oppførsel og bør tas tak i av ped leder. en ting er jo om man gir råd om utstyr som man har brukt på egne barn for eksempel, om foreldrene spør, men ellers skal man ikke snakke om egne private ting! på jobb er det barnehagebarna som skal være i fokus....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...