Gå til innhold

noen som har noen fine/kule/spennende forsalg til Billie (som jentevnavn)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja,, uansett alder har man likevel en mening om hva man syns er fint eller ikke så tull å si at folk på 20 eller under ikke kan uttale seg..

Jaja... nok om DET

Billie Martine går jo kanskje også? Skal du bruke begge navnene til daglig eller bare ha det ene til "pynt" ?

kall barnet for wilhelmina/e eller sybil eller noe lignende, og bruk billie som det kallenavnet det jo er, akkurat som bill(y) er en kortversjon av william.

eller bruk det med typisk amerikanske (*host*redneck*host*) mellomavn som billie raye, billie may, billie jean, billie marie (med stum e), osv., og unngaa de verste stilkollisjonene i fornavnet, om ikke annet.

dessuten het billie holiday egentlig eleanora. hun tok navnet sitt fra en skuespiller som het lillian "billie" dove.

Viste det kom til å bli en del forkjellige komentarer og meninger om dette navnet ,men at folk engasjerte seg sååå til de grader hvorvidt Billie som navn på en liten jente er nærmest barnemisshandlig trodde jeg ikke og syntes det vitner om at disse folka som slenger med leppa og ikke greier å holde seg for god til å bli frekke i munn ,vitner også bare om at vedkommende har aaalt for mye tid forrann pc(og sikker en god håndfull sinne,frutrasjon,og negative vibber i sitt eget liv)Og veldig lite annet å bry seg om en å sitte å kritisere andres valg her i livet..Mange navn jeg syntes er helt forferdelig også,men har fortåelse at man har sine grunner å blander meg derofr ikke inn i det annet en hvis jeg blir spurt om konkrete råd EL...Bryr meg jo selvfølgelig lite om at det er noen som synes navnet ikke er noe særlig for det er jo ikke dem jeg skla forholde meg til.Og skjønner ikke at noen gidder ..

Men tuusen takk til dere som FAKTISK har svart konstruktivt på denne tråden og kommet med veeldig mange fine kombier og har funnet ut at Billie funker med nesten alle navn som andrenavn..

Tildere som har kommet med komentarer som "Billie Hollyday het oprinnlig ikke det"Syntes jeg er helt latterlig fordi den er fåtall som vet hva Billie het Opprinnelig ,så for meg er hun Billie hollyday ,IKKE Eleanora Fagan...Noen som har sagt noe om at "bruk heller ett annet navn og Billie som kallenavn som det opprinnelig er"syntes jeg også er en smule latterlig .Skulle man ikke kaldt barna sineTrine da?Fordi det er en forkortelse av Katrine."Døp ungen Hilde men bruk Trine som kallenavn"Hehe ,nei vettu hva det blir litt snevert...

Hei søte lille

du vil alltid få tilbakemeldinger av den typen. Selv om innlegget ditt søker positive tilbakemeldinger på navnkombinasjon så er det alltid noen som gjerne vil kommentere i mindre positiv grad, rett og slett fordi de ikke er enige. Og slik vil det alltid være selv om det kan virke unødvendig. Selv er jeg ofte innom dette forumet, mest for å høste ideer, men ser jeg et navn jeg ikke liker er ikke jeg av typen som svarer dette i et innlegg. Og så er det de som gjerne vil si noe. Se for deg en verden der vi alle være enige om alt! Siden du er i en vanskelig situasjon vedr dette med bf er det sikkert ekstra kjipt for deg å lese kritikken. Liker du og bf navnet, ikke nøl med å velge det! Billie Olivia er en fin kombinasjon som lyder balansert og nokså nøytralt til å være et navn litt utenom det vanlige, synes jeg. Du skal se du får positive tilbakemeldinger når jenta er her, og de som ikke liker det, kommer ihvertfall ikke til å kritisere det på samme måte som det lett kan gjøres når det enda bare er et navnforslag. Harry eller fint, smaken er som baken, den er delt! Nei, stol på din egen dømmekraft og velg det navnet du/dere synes er fint! Lykke til.

Annonse

Takk for det "MegOgMin+Entil":)Er veldig enige med deg om at smaken er som baken og forventet litt ymse slag av komentare

r..Mulig det virket som jeg ble såret av kommenarene her i mitt siste innlegg,men jeg er heldigvis ikke så hårsår og det kan man jo ikke være heller nå man legger det ut i "offentligheten" på ett forum..Syntes bare det er litt barnslig hva folk får seg til å si ..Men som sagt no Porblem 4 me måtte bare kommentere ett par av argumentene for hvorfor jeg ikke burde velge navnet fordi jeg rettogslett syntes de var lattlige..Men her er det jo fritt fram..

Lykke til til dere andre som også sliter med å finne det perfekte navnet til barnet.:):)

Hilsen HI

Hehe så korslig ..Ja det er virkelig ett navn som "vokser på deg"og det har det gjort på meg de siste 4 årene ..Tror også det kommer til å passe godt til Jenta våres fordi hun ar halv Iransk og kommer til å få masse krøller og bli gylden i huden..Er rimlig sikker på at det blir Billie Olivia,men vil veldig gjerne ha med Bf på det så det må jobbes litt med..Men siden han elsker navnet Oliva og det ikke går bort trot jeg det går fint...Skal virkelig komme tilbake med hva det ble siden det har blitt så mye oppstyr her inne av det..:)

Takk for tilbakemeldingen

Billie Fie er kjempesøtt,men det var en her inne som hadde Billie sofie tror jeg men så kunne ikke lillebror i familien utale sofie ,så det ble Fie istedet..Det må nesten bli varende i familen og hjemme dems syntes jeg:)

Annonse

Hei igjen. Det var oss som hadde en liten Billie Sofie og storebror sier bare Billie-Fie, så nå går hun bare under det hjemme hos oss og i familien:)

Vi er veeeeldig fornøyd med navnet og "vet" at det blir bare en, i allefall her hvor vi bor ;).

Storebror heter foresten Jens Greger, noe vi også er utrolig stolte av;)

Orket ikke lese igjennom alt her altså.

Synes Billie kan kombineres med feminine navn som;

Cornelia

Amalie

Cecilie

Celine

Louise

Nicoline

Natalie

Masse du kan kombinere med da. Nesten alt;) Lykke til.

Du verden, så mange reaksjoner du har fått på navnet Billie, da? Har ikke lest alle, men gikk inn for å si hva jeg mener. Liker det godt, og har flere ganger tenkt at jeg synes det er kult. Usikker på om jeg kunne valgt det selv, men synes det er moro at man velger litt forskjellig her i verden.

Synes det passer med et "jentete" eller litt "tøft" navn etterpå, men Billie Olivia synes jeg ble litt tungt (synes Olivia er nok i seg selv). Forslag:

Billie Malene

Billie Fredrikke

Billie Helen

Billie Amanda

Billie Marie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...