Gå til innhold

noen som har noen fine/kule/spennende forsalg til Billie (som jentevnavn)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Billie Jean;-)

Jeg syns Billie er kult, jeg. Står godt alene, Syns ikke det kler å være i dobbeltnavn, men dere tenker kanskje på et annet fornavn for å flagge kjønn? Da syns jeg typiske "mellomnavn" kan funke:

Billie Kristine

Billie Helene/a

Billie Katrine

Annonse

Ja vi prøver å være forholdsvis konsekvent på det, men hun har fått klengenavnet Billie-fie fra storebror på 3. Har fått mange synspunkter på navnet, overraskende mange synes det er stilig og at vi er tøff som tar "egne" valg. Mange veger jo navn ut i fra besteforeldre, venner, navnetopper o.l :)

Så søtt med Billie-fie:)Ja man må regne med reaksjoner ,men man kan ikke velge navn utifra hva "mannen i gate"kankje vil syntes om navnet..Elsker Billie og har gode assosiasjoner..Har også hørt mye på Billie Holliday som jeg elsker ,og har av en eller annen grunn hørt enda mere på det i svangerskapet også...Men vil gjerne ha ett navn hun kan velge som er litt mere "brukevennlig"Ikke lett dette :)

Jeg synes synd på helnorske barn som får dette navnet.. Sønnen til Aqua-Lene heter Billy, og det uttales jo likt, så jeg anser det som et guttenavn, og kun det.

I Norge høres det i tillegg ut som "billig".

Hvis du absolutt skal velge navnet, så gi henne et feminint andre fornavn, ikke minst for hun da selv etter hvert kan velge bort Billie senere i livet om hun vil det.

Billie Maxine :-)

Billie Nathalie

Billie Evelina

Billie Savannah

Jeg uttaler ikke Billie likt som ordet ''billig''. Syns Billie er søtt jeg, selv om det ikke er noe jeg kunne vurdert selv;-)

Datteren til Anette Bøe heter Billie Christine Anette + to etternavn. Vet ikke om det er et eksempel til etterfølgelse?

For øvrig uttaler ikke jeg ordet "billig" og navnet Billie likt, så det tror jeg man hører forskjell på. Men Billy og Billie uttales likt.

Annonse

Billie er nydelig, drit i alle som sier det ikke er det! ;)

Flere ideer:

Billie Amanda

Billie Adele

Billie Adeline

Billie Adelaide

Billie Amal

Billie Alicia

Billie Andra

Billie Anna/Annie

Billie Filippa

Billie Francine

Billie Cecilia

Billie Leandra

Billie Olivia

Billie Olava

Billie Oliva

Billie Regine

Billie Tomine

Billie Ella

Billie Sophia

Billie er internasjonalt, så jeg har tenkt på at de skal være litt internasjonale begge to... ;)

Heldige jenta som kan bruke navnet sitt overalt! ;)

Åhh nå ble jeg glad for å se at det kom inn noen posetive mennesker her og at det faktisk var ett par som likte Billie Olivia:)Har lenge hatt Oliva,men syntes kankje det ble litt "søtt "alene og til oss som foreldre!Mannen elsker Olivia ,men for min del har jeg alltid elsket navnet Billie .Ikke vet man hvor mange barn man kan få og hadde syntes det var trist og ikke få brukt det..Så om den kombien funker blir både Mor og far glade..Har også tenkt at India er nydlig men far nekter og hvis man skulle hatt India Oliva blir det kankje litt for "frika"..?

Syntes det er så vansklig med navn jeg....

Ingen som har sagt at det er et helnorskt barn som eventuelt får dette navnet, men i og med at dette er et norsk nettsted er det jo ikke akkurat usannsynlig at barn av mødre her inne er helnorske. Det spiller i og for seg liten rolle uansett, men akkurat når det gjelder veldig utenlandsk-klingende navn, som for eksempel Billie, så synes jeg det spiller en vesentlig rolle hvorvidt barnet er halvt amerikaner, cubaner og mexicaner, og derfor kanskje får gylne utseendetrekk, og kanskje attpåtil utenlandsk-klingende etternavn.

Jeg er nemlig av den oppfatning av at Billie Nordmann høres merkelig ut, og at Billie McLean klinger bedre med tanke på navnet som helhet. På samme måte som jeg synes Michelle Hansen er direkte harry; men hver sin smak.

Ville uansett gitt jenta to navn slik at hun kan velge hvilket hun vil bruke senere i livet når dere velger et såpass spesielt navn.

Olivia er vakkert.

Hei

Billie er ikke min type navn men det klinger fint og gøy med folk som går andre veier, eneste minuset er at jeg synes det blir veldig mange L-er og i-er i Billie Olivia, høres ut som en komisk regle når du sier det etter hverandre ellers er Billie fint, men velg et annet mellomnavn

Billie Olivia var fint :-) Olivia er nydelig!

Og enig med Kapabel at hun bør få to navn, slik at hun kan velge selv hvilket hun vil bruke, når navnet er såpass spesielt. Litt annerledes med Emma, Sara, Leah, Emilie ++ som ''alle'' heter ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...