Prøver =) Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Da er jeg ferdig med Provera og fått mensen (for første gang på nesten et år..). Tatt første blodprøve i dag, på dag 3 i syklusen. På lørdag er det første dag med Pergo. Er veldig spent og hadde vært artig om det er flere som skal starte rundt disse tider.
Meg1972 Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Startar min fyrste trippel-kur på laurdag! Har også måtta starta blødning med medisin (primolut) dei to fyrste pergo-kurane mine. Hadde litt effekt av dobbel pergo-kur, men ikkje klaff med eggløysning. Det positive er at eg har fått blødning av meg sjølv no før oppstart på trippel pergo-kur :-) Spent på resultatet når eg skal på UL dag 14! Lukke til, "Prøver=)"!!
Prøver =) Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Ja det er veldig spennende =) Er første gang med pergo for meg, skal starte på dobbel kur. Håper pergo fungerer. Dagene går fryktelig sakte for tiden. Lykke til til deg også =)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Starter med ny dobbel pergokur antageligvis i morgen på fredag - må bare ringe gyn først og forsikre meg om det... =) Lykke, lykke til da - spennende å følge med dere jenter =) Klem fra
kaia :) Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 ja:) første kur og første dag i morgen... Blodprøve i går her også.
Prøver =) Skrevet 25. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2009 Jaja, det var siste dagen med pergo. Har ikke merket noe, jeg. Så da er det bare å stå på ;-) og vente å se. Skal ta blodprøve på torsdag og fredag til inv. ultralyd, så vi får se etter hvert om det har hatt noen virkning.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Hei! Jeg har også siste dagen min med pergo i dag, men jeg begynte på fredag 21.08... Dagen før deg! Heldig du som ikke har hatt bivirkninger, jeg sliter både med hodepine, diare, synsforstyrrelser m.m Nå er det bare å vente på EL... Starter kosen i morgen og annenhver dag resten av syklusen... Håper det blir full klaff denne pp'n! Lykke til jenter, klem fra
kaia :) Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Siste to små hvite tatt i dag morges Eneste bivirkning jeg har merket så langt er at jeg er blitt VARM. Riktignok bare i korte perioder, men mange ganger i løpet av dagen. Til og med omgivelsene mine har merket at jeg "hiver klærne". Ganske morsomt egentlig.. for jeg er en skikkelgi "fryser" til vanlig. Om dette er den eneste bivirkningen jeg får skal jeg ikke klage nei. Nå er det bare å vente å se ... Hvorvidt det kommer en EL eller ei To gjenstående blodprøver så vet jeg ihvertfall om Pergo er noe som kan hjelpe oss .. (aller helst skulle jeg selvsagt sett at første forsøk ga et noe større resultat, men jeg får være nøktern i forhåpningene her tror jeg). Lykke til jenter!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Hvordan går det jenter?? Jeg er selv på syklus dag 8 - min andre doble pergo-kur, bivirkningene har vært mye mindre denne måneden enn forrige, synsforstyrrelser og litt humørsvingninger og diare/mageknip hadde jeg bare i 1 dag =) Begynte pergo på syklus dag 3 denne gangen og ikke dag 5 som forrige gang etter råd fra legen! Hadde siste dag med pergo i går. Nå venter jeg bare på EL og tenkte begynne sengekosen i dag (men er så fryktelig sliten i dag), så venter til i morgen eller overimorgen, tenkte å kjøre annenhver dag denne syklusen og ikke hver dag som vi har gjort de andre gangene, har tenkt å fortsette å ha sengekos sånn ca annenhver dag gjennom resten av syklusen bare for å være helt sikker på at vi treffer EL, orker liksom ikke å teste etter EL, føler meg så fryktelig stressa av det... Ble jo kjempeskuffa da det ikke ble full klaff på forrige og første runde med pergo - en blir jo litt "gira" for å si det sånn =) Selv om jeg har tre tester liggende så skal jeg også prøve-så-godt-og-hardt-jeg-kan med å vente med å teste meg nærmest mulig IKM som er sånn ca 16 sept =) Lykke til med jakten på gull-egget jenter, spennende å følge hverandre videre =) Stoooooor klem fra
kaia :) Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Spennende å følge dere Vi fikk beskjed av gyn om å være "aktive i perioden 11.-13. dag.. Men da lurer jeg på en ting... Jeg fikk Pergo pga ustabile perioder og lange perioder. Vil det ikke være naturlig - utfra hva jeg leser på andres innlegg om pergo - at EL kommer sernere enn dette? Jeg kommer ikke til å teste for EL. Dvs. det skal jo doktorn gjøre ved blodprøvene. Men de får jeg jo ikke svar på før etter at perioden er over - og da er det jo litt sent Her er det bare å kjøre på å håpe at Pergo gir den ønskede effekten!
Meg1972 Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Tok mine siste Pergo-tablettar i går, på min fyrste trippel-kur (hadde enkel kur i mai og dobbel i juli). Ingen biverkander denne gongen heller :-) Skal på UL på dag 14 (måndag) og er veldig spent på resultatet. Usikker på kor godt pergo verkar på meg... Håpar det beste! Lukke til alle de andre!
Prøver =) Skrevet 27. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2009 Ja dette er spennende dere.. ønsker ofte at dagene går litt fortere. Jeg også har blitt veldig gira etter at jeg fikk pergo, for nå er det i alle fall en bedre mulighet til å bli gravid. Nå har vi liksom gjort noe som skal gjøre det mulig siden jeg ikke har hatt el. Vet det kan ta tid, men er ikke alltid så lett å smøre seg med tålmodighet. Eneste som er litt dumt er at typen jobber senvakt og er sliten når han kommer hjem (har tungt arbeid). Å jeg som hadde store planer... anna hver dag og greier... men det har det blitt dårlig med. Han syns det virker masete også.. som han sa det.. vi skal kose oss også da og ikke bare lage baby på kommando hehe men jeg har sååååååå lyst på en liten en/ei. Og det ble ikke noe bedre av å vite at vi skal bli onkel og tante snart da. Men da har vi noen å trene oss på om det ikke klaffer med det første (pergo) i alle fall
Prøver =) Skrevet 28. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2009 Uff er litt lei meg i dag.. Var hos gyn. og tok innvendig ultralyd. Pergo har ikke funket. Han hadde også fått svar på blodprøvene og jeg har pcos... Gyn. sa at vi skulle prøve tre tabelletter i stedet for to neste gang men at ant. blir det IVF og laparoskopi for å brenne vekk noen syster eller bare åpne opp, alt etter hva som må til.. Har hatt en liten misstanke pga hårvekst og kvise problem, men er likevel kiipt å høre
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. august 2009 #14 Skrevet 28. august 2009 Uff - skjønner at du er lei deg Prøver =) men jammen er det godt å finne ut av ting også - slik at du kan komme deg videre mener jeg... Får håpe det klaffer ganske så snart!!! En liten oppmuntringsklem fra meg til deg =)
Meg1972 Skrevet 29. august 2009 #15 Skrevet 29. august 2009 Det er ikkje kjekt å få slik beskjed hos gynekologen, nei! Det er lov å deppa litt - men håpar du ser optimistisk på vidare prøving når du har fått fordøyd dette litt! Det er håp om å få dette til sjølv med PCOS. Det har eg i alle fall håp om for min eigen del - sjølv om eg ikkje har lukkast så langt. Fekk diagnose PCO for 7 år sidan, har vore prøvar sidan sommar 2008. Har ikkje akkurat hatt mange eggløysingar siste året... Enkel og dobbel pergo har ikkje verka - men håpar no som sagt på effekt av trippelkuren. Hvis ikkje den kuren verkar er det IVF neste for oss, skal til forsamtale i oktober. Lukke til Prøver=). For tidleg å missa motet enno!
Prøver =) Skrevet 30. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 30. august 2009 Takker for oppmuntring. Nei har ikke gitt opp, men det er lov til å bli litt lei seg. Tenker at nå vet vi i alle fall hva som må til. Har jo også fått svar på hvorfor jeg har vært så plaget med kviser og slikt. Da er det bare å vente til neste runde med pergo for min del og så får vi se hva som skjer videre. Hvordan går det med dere?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Ja, da er jeg på dag 13 i dag - 6 dager etter pergoslutt, startet dag 3-7 denne gangen... Ingen el ennå, men tester med EL-tester denne gangen, vil ikke at EL skal gå meg forbi =) Har hatt skikkelige mensmurringer/vondt i hele underlivet i dag, så ut som om jeg hadde en svak positiv el-test i stad, så satser på at EL er like rundt hjørnet, tror faktisk ikke jeg fikk EL forrige doble pergokur - hadde el-smerter, men aldri el-slim, så tror kroppen prøvde å få til el, men fikk ikke til av en eller annen merkelig grunn - for som regel har jeg jo el av meg selv, men ikke alltid da =/ Prøver =): Jeg bare lurer på en ting, hva er det som gjør at du har vært så plaget med kviser og slikt?? Har det noe med progesteron å gjøre?? Jeg sliter fryktelig med kviser når jeg skal ha mensen, og spesielt når jeg blir gravid - det er virkelig ille!!! Mistet jo begge gangene jeg var gravid før sommeren - og var da plaget med ekstremt masse kviser - kanskje det har noe å si for meg også? Skal uansett til gyn om bare 1 ukes tid - så håper på å få flere svar da =) Klem fra
Meg1972 Skrevet 1. september 2009 #18 Skrevet 1. september 2009 Då er eg komen til dag 15, har gått på fyrste trippel pergokur. Var til UL hos gynekolog i går - og der ser dei to folliklar, ein på kvar eggstokk :-) Så det ser ut til at pergo har virka! Folliklane er ikkje så store enno, rett nok. Men eg håpar dei vil veksa etter kvart som dagane går. Hadde ein follikkel av same størrelse etter dobbel pergokur, men trudde ikkje det vart eggløysing då sidan EL-testane vart negative når eg testa til og med dag 24. Men så fekk eg mens på dag 41 - så kanskje var det likevel eggløysing så seint som ca dag 27? Glad for å få mens utan å måtta gå på primolut fyrst! Denne gongen skal eg ta EL-testar over lenger tid enn sist. Og satsa på sengekos annankvar dag. Meir får me vel ikkje gjort no - så vil det visa seg dei neste vekene om det vert klaff denne gongen. Blir jo spennande det :-) Nokon andre PCO-jenter på pergo som får sein eggløysing?
J73 Skrevet 1. september 2009 #19 Skrevet 1. september 2009 På min førte Pergokur gle jeg gravid, men endte i SA i uke 7. Ferdig med andre runde på Pergo nå, håper spiren sitter og blir der denne gangen. Jeg vil anbefale alle å bruke EL tester, så slipper man å lure på om man har hatt EL eller ikke :-)
Prøver =) Skrevet 1. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 1. september 2009 Det vet jeg ikke helt sikkert for jeg har ikke fått noen oversikt over resulatene av blodprøvene. Men jeg har for mye mannlig horomon i alle fall og noen andre verdier var for lave. Men har lest at det med kviser og hårvekst er noe som kan komme av PCOS og jeg har hele ryggen full og kraftig hårvekst på legger og lår.. Har alltid hatt problemhud men med tiden har det blitt bedre i ansiktet men ikke på ryggen. Etter råd fra legen har jeg lagt om kosten også, pga man er mer utsatt for å legge på seg (er ikke overvektig nå). Så er spent å se om det gjør at jeg får mindre kviser =)
kaia :) Skrevet 2. september 2009 #21 Skrevet 2. september 2009 Hmm men altså når man, som jeg, har sine "normale perioder" på mellom 30 og 90 dager så er jeg veldig usikker på når burde EL-teste? Etter hva jeg forstår skal man teste hver dag i perioden man forventer EL. Altså.. hver dag i 2,5 mnd! Det kan jo fort bli en anelse stressende - og kostbart og et stort bidrag til søppelberget:) Jeg er i dag på 16.dag (7. dag etter siste pergopille), og kvisene har kommet - og migrenen har passert. Altså det som "normalt" kommer til meg sånn ca 2 uker før mens. Men om det stemmer denne gangen vet jeg jo ikke før om to uker eller så. Det hadde vel kanskje isåfall vært nå jeg burde teste.. Når jeg opplever andre kroppslige endringer. Men så vet jeg jo og, at med bruk av Pergo kan det bare være en helt vanlig bivirkning... Jaja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå