Jeanettegs Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 jeg er bare litt nysgjerrig på dere. jeg jobber i en barnehage 100 %. jeg er 12 uker på vei. syns det er sinnsykt slitsomt å jobbe fult for tiden. nesten så jeg sovner på jobb. hvor mye jobber dere? reduserer dere arbeidstiden når dere er gravid? hilsen jeanette:)
DK+2 Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Jobber 100%, men er inne i en veeeeldig slapp og giddalaus periode, er så sliten og trøtt hele tiden..
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Jeg jobber 90%,det er stillingen min og jobber turnus og syns det er vanvittig tungt....er 8+3 i dag...har vært sm 14dager,men kunne tenke meg å kansje jobbe bare 50%...
Zelda75 Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Jeg er bare 9 uker på vei og jobber 100%. Jobber på kontor, og det er nok ikke så slitsomt som å være i en barnehage. Er veldig trøtt på formiddagen, men har sagt i fra til sjefen min, så da tar jeg ting i mitt eget tempo. Bare du vet hvor mye du orker. Ta vare på deg selv og ikke slit deg helt ut. Lykke til(";
RompeRock Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Jobber 100 %. Er i 9.uke, og er veldig trøtt og konstant uvel og kvalm. Jobber noen lange og sene dager (ca. 2 i uka), og disse er det mulig jeg blir nødt til å kutte ned på, enten ved å få arbeidstiden mer tilrettelagt eller ved delvis sykemelding. Har også en datter på 2 1/2 år, som jeg vil ha overskudd til. Ser an formen en ukes tid til, før jeg foretar meg noe
Gjest Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Jobber stillingen min,75% turnus,går greit foreløpig,har ikke mye stress på jobben og supert miljø. Sjefen vet at jeg er gravid og nevnte allerede tilpassing utover når jeg trenger det=) Så tror jeg er ganske priviligert til å jobbe i helsevesenet...
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Jeg har bare en 80% stilling, men skal prøve¨å jobbe litt eksta også slik at det blir 100%. Skal ikke begynne å jobbe før 1.sept da, har fortsatt mammaperm fra forrige :-) Håper jeg klarer¨å jobbe så mye og lenge som mulig, så svangerskapet bare flyr agårde! Sist ble jeg sykemeldt med bekkenlåsning og var sengeliggende i flere uker. UTROLIG KJEDELIG!
Sommerfugl82 Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Jobbet 100 % frem til uke 15, og får nå 50 % pga ryggen. Har en stillesittende og stressende jobb, som gjør at jeg må reise med ofte og tøye ut.
idamamma-00 Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Jobber 100% selv om jeg blir helt utslitt resten av ettermiddag og kvelden. Føler det hjelper litt å ha andre ting å fokusere på, viss jeg bare skal gå hjemme tror jeg kvalmen vil ta helt overhånd... Tror tiden går litt fortere også da, er redd sv.skapet skal bli veeeeldig langt om jeg går for mye hjemme og suller for meg selv;))) Men tenker at å jobbe i barnehage er ganske slitsomt, kanskje litt redusert jobb eller tilpasning på et vis er lurt...?
flowerpower2 Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Jobber i en nokså stressende bransje, 100 prosent, merker ikek store forskjellen, bare at jeg er litt ekstra trøtt.
frøkenmilla Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Kjenner meg nesten litt unormal når jeg ser hvor mye folk orker. Jeg er helt utbrent og har ikke sjans til å jobbe mer enn 50%. Jeg har en jobb hvor jeg står oppreist hele dagen og med konstant kvalme og brekninger i tillegg er jeg mer enn ferdig etter halv dag. Fått helt sjuk luktesans. Lukter kroppslukta til folk liksom (ikke alltid like godt). Jeg har en assisterende lederstilling, så jeg er veldig ivrig på å få jobbe mest mulig, men det blir halve dager til formen er som den skal igjen. Kall meg pysete, men energien tar bare helt slutt.
_Amanda_ Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Jeg jobber ca. 150 %. Har to jobber (forskning + kontor) ved siden av fulltidsstudium med praksis. Kjenner meg trøtt, enkelte dager nesten søvning, men det går helt fint. Tror det er veldig individuelt hvor mye symptomer man kjenner, og hvor mye man tåler. Jeg er av typen som kjeder meg veldig når jeg ikke har noe å gjøre, så det passer meg å opprettholde høyt aktivitetsnivå.
idamamma-00 Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Du er ikke pysete, langt der ifra!!!! Man skal passe på seg selv nå, og husk vi har alle forskjellige jobber - ikke alle har en like stressende dag på jobben, og noen kan tilpasse dagen litt selv mens andre ikke kan det. Jeg driver mitt eget, så må stå på litt ekstra av den grunn, blir sikkert nødt til å sykmelde meg når magen begynner å bli stor, da blir det vanskeligere for meg. Ta det med ro med veldig god samvittighet;))))
idamamma-00 Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Ehh... den fra meg var til "frøkenmilla".
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Jeg lurer også litt på hvordan dere orker. Selv har jeg funnet ut i dag at begeret er fullt. Jobber 100% turnus i en krevende og stressende jobb. Har en mini på 13 mnd som står opp kl 05.00 hver morgen, er svimmel hele dagen på jobb,antakelig fordi jeg ikke får nok søvn. i tillegg er vi midt i prosessen med å selge/kjøpe leilighet. Og bil. Barnehageinnkjøringen denne uka har ikke gått så veldig greit heller, så junior er ekstra lei, og klenger mye på mamma når han kan. Tror nesten jeg må gå og få meg en gradert sykmelding neste uke, hvis ikke ender dette ikke godt er jeg redd. Mulig andre hadde klart det, men 5-6 timers søvn i døgnet blir for lite når man skal klare alt annet i tillegg.....
2010 April-babyen Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 Sist gang jeg var gravid greide jeg ikke jobbe mere enn 50% de første 3 mnd pga at jeg var veldig trøtt, sliten og kvalm. Men så ble jeg plaget med bekkenlåsning allerede i 5.mnd. Jeg har en kontorjobb hvor jeg kan velge mellom å sitte og stå, men alt annet enn å ligge var helt for j..... så da ble jeg sykemeldt full tid ut svangerskapet.. Da angret jeg veldig på at jeg ikke hadde "tvunget" meg på jobb de første månedene for det var utrolig kjedelig og usosialt å være hjemme.. Nå eg jeg gravid på nytt og skal jobbe leeengst mulig! Men ingen svangerskap er lik, og vi har forskjellige jobber, så man må ikke sammenligne seg med andre som er så "flinke" og jobbe.. Det må man kjenne på sin egen kropp og sin egen arbeidssituasjon, ingen er hypokondere selv om de ikke klarer å jobbe fullt! Lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå