Gå til innhold

reaksjoner etter 3 mnd vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 3 mnd har nettopp fått trippelvaksinen. Fikk beskjed om at hun kunne få feber og kanskje være litt grinete etterpå. Hun har vært litt grinete, men i tillegg så har hun nesten ikke fått i seg mat (mme).Igår fikk hun i seg ca 400 ml i dag er hun oppi ca 300ml. Har det en sammenheng med vaksinen tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bivirkninger etter DTP-IPV-Hib-vaksine (3 mnd vaksine)

•Uro, irritabilitet, gråt, utilpasshet, søvnighet, nedsatt matlyst eller uvelhet i 1-2 døgn etter vaksinasjonen forekommer hos opptil 1 av 10 vaksinerte. I det enkelte tilfelle er det vanskelig å vite om slike symptomer skyldes vaksine eller noe annet.

•Rødhet, hevelse og smerter på stikkstedet forekommer hos opptil 1 av 10, og kan vare i flere dager. Store, smertefulle reaksjoner forekommer sjelden.

•Kortvarig feber forekommer hos opptil 1 av 10 vaksinerte, men færre enn 1 av 100 får feber over 39 grader. I slike tilfelle må lege kontaktes, fordi feberen kan ha annen årsak som trenger behandling.

Kansje en ide å sette seg litt inn i vaksiner, FØR dere vaksinerer.

Skrevet

Alltid ved unormal adferd, allmenntilstand etc bør vaksine være det første man mistenker.

Flott at du deler din erfaring. Det er etter min mening helsemyndighetene sitt ansvar å sikre skikkelig informasjon om vaksiner. Desverre ser dette ut til å være veldig mangelfullt. Dette kan føre til at foreldre tar beslutning på sviktende grunnlag i tillegg til at vaksine ikke blir mistenkt ved sykdom, krybbedød, endret adferd etc.

Og om man opplever vaksine som årsak venter sannsynligvis år etter år med benektelser og beskyttelse av vaksinen fra helsemyndighetene og flere runder i rettsapparatet.

Jeg har lyst til å sitere Dr Øvrebye: "I mine 32 år som lege har jeg aldri opplevd at en pasient har fått medhold fra Folkehelse instituttet i påstander om alvorlige vaksineskader."

Ref :

http://www.arendalhelsesenter.no/artikler/vaksiner-inneholder-del6.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...