Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag fått tilsendt resepter til første ordentlige IVF :) Har noen spørsmål...

1) Jeg skal ha Ovitrelle eggløsningssprøyte. Har hatt en liggende i kjøleskapet siden tidlig i år. Det står jo virkelig at den holder seg 17 mnd i kjøleskap? Er det likevel risikabelt av meg å bruke denne "gamle"?

2) På Ovitrelle-resepten står det at jeg skal ha 6500IE, men på pakningen til den jeg har står det bare 250 mikrogram/0,5 ml. Stemmer dette, eller?

3) Hva koster en Synarela nesespray?

4) HVa koster Crinone?

5) Bytter man på hvilket nesebor man sprayer i, eller bruker man alltid samme?

Håper dere vil svare meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

1. er litt usikker, men om datostemplingen er ok og du har oppbevart den like bra som apotekene gjør så skulle man tro det var ok.

2. Nei, da ville jeg kjøpt en ny ovitrelle slik at dosen blir riktig. Spør evt på apoteket hvor mye IE den gamle har og om du kan bruke den. den koster ikke så mange 100-lappene den

3. ca 1000 pr spray-flaske, altså ca 2000 kr

4. Husker ikke helt, ca en 1000-lapp for dette og.

5. ja du skal bytte hele tiden. dag 1 h v h, dag 2 v h v osv. Jeg laget meg en oversikt på forhånd slik at jeg klarer å holde orden.

med sprøyter og alt så må du regne med 15-20.000 i medisiner, men siden dette er ditt første ivf-forsøk får du nok dekket det meste gjennom NAV

Lykke til med forsøket:)

Skrevet

Fornuftige svar fra gull-håp:)

Men jeg reagerer på reseptdosen du har fått Ovitelle. Kan du ikke sjekke om det i det hele tatt finne spå felleskatalogen.no jeg har aldri hørt om en så høy dose Ovitelle.

Eller ringe sykepleierne der du har time.. Det var vannvittig høyt!!

Skrevet

Takk for svar!!

Se hva jeg fant i Felleskatalogen om Ovitrelle:

INJEKSJONSVÆSKE, oppløsning 250 μg/0,5 ml: 1 ferdigfylt sprøyte inneh.: Koriongonadotropin alfa 250 μgram (ca. 6500 IE)

Da stemmer det nok =D

Skrevet

Hei!

1) Ovitrelle eggløsningssprøyte. På apoteket lagres den kjølig. Det kan ikke gå mer enn to timer før den kommer i kjøleskap, ellers er kun holdbarheten i tre måneder. Hvis du er 100% sikker på at det ikke har gått mer enn to timer, kan du trygt bruke den, men er du usikker, ikke bruk den. Kr. 338,20

3) Synarela koster kr. 941,60

4) Crinone koster kr. 535,9

5) Man tar en dose i hvert nesebor to ganger daglig. Når man begynner på sprøyter, en dose i det ene neseboret på morgenen og en dose i det andre på kvelden. Samme tid hver morgen og kveld.

Skrevet

Bare en presisering mhp kostnadene:

Man får dekket medisinkostnader over 15000,- ( til sammen for de tre forsøkene man får dekket av det offentlige) men man jo over 15000 for å få refusjon, så de aller fleste må selv betale medisinene for første forsøk og så får man delvis refusjon for andre forsøk og full refusjon for tredje (hvis man gjennomfører dem, selvsagt).

Blir spennende dette, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...