Gå til innhold

Hvorfor pausemåned etter pergokur og hvorfor ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er noen som ikke skal ha pausemåned etter pergokur, men begynne rett på en ny kur.

Jeg har jo ikke direkte fått beskjed om å ta en pausemåned nå når det ikke fungerte denne mnd (men har jo lest at mange tar en såkalt pausemåned før de går på ny kur), så jeg lurer jo på om jeg skal hoppe rett på ny dobbeltkur nå uten pausemåned eller om jeg skal ta en pausemåned og så begynne igjen evt neste måned hvis det ikke sitter en spire da?

Greier ikke helt å bestemme meg, så ender vel med at jeg ringer gyn i morgen uansett for å høre hva de råder meg til...

Lurer bare på hva deres leger/gynekologer sier?? Hvorfor pausemåned og hvorfor ikke pausemåned??

Setter stor pris på svar...

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan:)

Jeg var ferdig med en syklus med pergo-kur uten graviditet.Jeg ringte til gyn for å spørre om det samme som deg.Men fikk ikke noe svar.Sendte da en mail,han bruker å svare kjapt men fikk ikke svar så jeg bestemte me g for starte en ny runde uten pause.(Kanskje litt håp om ekstra hjelp og et lite håp om at sjangsen for det å bli gravid ble større),men som du vet ble jeg jo ikke det denne gangen heller.Gyn ringte meg oppigjen en uke etter siste pille ble tatt og jeg fortalte alt og spurte hvorfor noen ble anbefalt pausemnd og andre ikke,og hva greia var.Da svarte han at man lærer forskjellig fra gyn til gyn.Og han hadde lært at det var helt greit å ha en pausemnd så han ville anbefale det.Overstimulert av pergo var sjeldent sa han,men cyster(eller hvordan det skrivers)kan komme,men merker det godt om man har mye magevondt.(Men det får jeg jo uansett ved EL med pergo,men da skulle dette vare over lenger tid om det var noe "galt".

Fikk ikke noe bedre svar enn det..Denne mnd tar jeg en pause,men nå var jo dette min tredje kur.(Med to kurer rett etterhverandre).Greit at kroppen får hentet seg inn litt og at jeg ikke får noe som kan risikerer fler sjangser for at man blir gravid tregere.

Hva tror du at du bestemmer deg for?

Skrevet

Dette gjelder jo etter 3kurer.

Jeg fikk beskjed om å ta tre kurer - hadde jeg ikke fått klaff måtte jeg vente en mnd med å begynne igjen.

Slapp det heldigvis ;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bare begynne rett på ny kur.....snakket med gyn på tlf for noen dager siden og da spurte jeg om det igjen, og hun sa at jeg bare skulle begynne rett på. Men nå har jo ikke jeg hatt el uten pergo da.....kanskje det er noen forskjell på det?

Skrevet

Ringte gyn i morges jeg - og fikk beskjed om å starte rett på ny dobbelkur i dag på syklus dag 3, så nå har jeg hentet resepten og skal ta de to første tablettene i akkurat dette øyeblikk.... "svelg".... der var de inntatt ja =)

Så nå krysser vi fingrene for en ny pp =)

Tusen, tusen takk for svar alle sammen og så ønsker jeg dere også lykke, lykke til i denne pp`n =)

Stooooooor fredagsklem fra

Skrevet

jeg starter på pergo til søndag :) Har tatt før, og da var det klaff på første forsøk Men utenfor livmor... satser på det går denne gangen også!! Men kroppen kan bli ute av seg selv når man tar 3 kurer etterhverandre... så vær forsiktig med dette jenter :)

Skrevet

Ja, det er kraftige saker, adine_håper - merket det forrige pp når jeg gikk på første kur, oj, som kroppen reagerte!!! Synd at det ikke ble full klaff da, så håper virkelig at det skjer noe nå så jeg slipper å gå på flere kurer - men hva gjør man ikke for å få en liten spire??

Ha en strålende fin helg jenter =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...