Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det en uke siden innsett,lurer veldig på hva som skjer inni kroppen min nå og om spiren har klort seg fast..noen som vet når det fester seg?Mannen las på ein plakat på riksen at det festa seg innen 150 timer,har noen andre hørt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har aldri hørt det. Regnet fra befruktning eller innsett? Fra befruktning vil 150 timer si ca 6,5 dager hvis jeg regner rett..

På sykehuset der jeg er sa de på onsdag at egget ville feste seg i løpet av helgen. Altså mellom 2-5 dager..

Ikke store forskjellen..

Så hvis du fikk satt inn for 1 uke siden burde egget ditt ha nådd å feste seg:)

Litt vel spennende dette Ruli;)

Skrevet

Tror det skjer ganske kjapt etter innsetting ja. Det er nesten for spennende denne perioden mellom innsett og den dagen vi skal teste. Vi kan vel gi hva som helst for å få et tidlig svar, men så lenge T rød ikke kommer ser det jo lyst ut ikke sant?

Lykke til med ruginga

Skrevet

Det heter seg vel at egget fester seg etter ca 7 dager. For oss med assistanse så vil jeg tro at man kan regne ca 7 dager etter uttak.

Jeg ligger en dag foran deg i løypa og hvis jeg ble gravid denne gangen så vet jeg at egget festet seg natt til i går klokka ett. Jeg våknet brått av en slags menssmerte som varte ca 10-20 minutter (så ikke på klokka) og var skråsikker på at det jeg kjente var egget som festet seg. Jeg var så sikker at jeg vurderte å vekke mannen min! Jeg valgte å ikke gjøre det og om morgenen hadde tvilen kommet snikende igjen...

Har du noen symptomer? Er du øm? Jeg hadde ømme eggstokker etter uttak, og har ikke kjent så veldig mye mer på magen etter det. Men satt og trykte litt på magen i sted, og kjente at jeg er litt øm og har en slaks kul inni, litt over skambenet midt på. Samme type ømhet som når jeg trykte på mine ømme eggstokker, men på et annet sted. For alt jeg vet så har jeg det sånn HVER måned, men kjenner jo etter ALT nå... :-S Har også større og VELDIG ømme pupper, men det hadde jeg sist forsøk også. Det gikk over når det nærmet seg testdag..

Gleder meg til dette er over jeg- forhåpentligvis med en positiv blodprøve :-)

Skrevet

akicha..Hei!Idag hadde eg sånne smerter du hadde,eg var sikker på at tante rød var rett rundt hjørnet men ho har ikkje komt=)Er dette et godt tegn da kanskje..Har også ømme pupper,føler de er større og=)Når skal du teste da?

Skrevet

Haha! Godt spørsmål. Det som er helt sikkert er at jeg skal ta blodprøven på tirsdag! Så får vi se da, om jeg tester i morgen, lørdag, søndag, mandag eller tirsdag morgen i tillegg...! Jeg må holde meg igjen så jeg ikke løper og tester nå med en gang!

Jeg VET det er dumt. Burde vente til tirsdag, men syns det er så vanskelig. Jeg tenker hele tiden, HVIS jeg er gravid, så vil jeg vite det så fort som mulig! Jeg er også så lei av ventingen at jeg bare vil det skal være over... Det er det jo ikke selv om jeg tar en test som mest sannsynlig er negativ. Hvis testen er negativ, så blir jeg jo bare enda mer redd for at det ikke gikk denne gangen- og må vente litt til for å få det endelig stadfestet...

Skrevet

Ruli!

egget fester seg på dag 6. jeg er gjennom dette for 2.gang nå, og hver gang sa de at det fester seg dag 6. dvs 6 dager etter befruktningen.

om du har ömme pupper og at du får mensliknende smerter så kan det jo väre et tegn på at du er gravid, men det kan likebra väre virkninger av hormonene, desverre.

på mitt 1 forsök fikk jeg store og ömme pupper, og hadde svake menssmerter, men det var bare hormonene. jeg var ikke gravid.

man skla ikke stole på sånne symtomer når man tar disse hormonene, for de gir samme symptomer som når man er gravid. dessverre. det kan väre frustrerende.

men jeg håper virkelig at det er "ekte" symptomer du har....

ei som blei gravid her inne, sa at hun hadde akkurat samme symptomer hver gang, både de gangene hun ikke ble gravid og de gangene hun ble gravid

(hun hadde 2 spontan aborter)

ja så det er ikke noe som er sikkert för enten tante röde kommer, eller man sitter med testen i hånden...med et pluss....

håper at det blir sistnevnte for deg;)

Skrevet

Hei igjen Ruli

Eg fikk satt inn egg 1 dag før deg og går helt rundt meg selv. Men eg tror det er slik mamma10 sier for eg fikk også beskjed om at alle de riktige symptomene kan være der pga homonene vi har vært gjennom.

Annenhver dag nå tror eg at eg er gravid og så kommer tvilen. Det er sant som de sa på klinikken...disse 2 ukene å vente på positiv resultat er tøffere enn hele greia vi har gåttgjennom først. Men krysser fingrene nå for at det går bra for oss alle, veldig kjekt å følge med dere andre hvordan det går med dere.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!Legen sa ingenting til meg det syns eg var litt dorlig..gjikk ut etter innsett like klok som når eg kom inn,eneste forskjell var at nå var egget på plass.Ok så da festa egget seg igår siden eg er på dag 7 idag.....off den ventinga....nå skjønner eg hvorfor mange må ha en pause etter 1 offentlig forsøk...Har lest her inne at mange har fått pos test på dag 10..Det er jo på mandag for meg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...