Gå til innhold

Hva krangler dere om med mannen/samboern deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, siden jeg har hørt om så mange tilfeller av at folk krangler om noe så idiotisk som oppvask, og hvem som skal ta klesvasken osv. Synes det er ganske ubetydelige ting jeg da... Finnes det noe SKIKKELIG det krangles om ? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på gubben eller gamla man er sammen det kanskje;)

Alt mellom himmel og jord, handler litt ut ifra dagsform og settingen:) Men trenger ikke krangle heller;), men fint å tømme seg om det blir for ille. Det gjør jeg, men prøver å være konstruktiv. Synes det er slitsomt å både gjenta meg selv, samt å bruke unødig energi på bagateller som det stort sett kan være.

Skrevet

?? Kanskje det er ubetydelig for deg, men de som krangler om sånt har vel en grunn til det? Da kan fort den minste fille ting i dine øyne bli stort som et fjell i andres øyne. Ofte er det noe annet som ligger og presser i bakgrunnen, som gjerne er alvorlig og som er grunnen til det du kaller ubetydelige krangler!

Uansett, hvilken glede har du av å vite alvorlige ting andre krangler om? Synes det er privat..

Hva krangler ere om da, siden du er så nyskjerrig på andre?

Skrevet

vi har faktisk ikke kommet til å krangle, men vi har hatt uenigheter. Løses fint med diskusjon.

Men beklager så mye, var ikke meningen å provosere deg. Og forresten: Jeg forstår godt at folk her inne kan være litt hormonelle, men krasse svar osv uten at jeg har provosert deg en gang, er bare latterlig.

Ha en fin dag videre

Skrevet

- og grunnen til at innlegget ligger på kranglesiden er?? Da kan du vel like gjerne spørre på skravlesiden, ikke sant?

Godt dere aldri krangler da. Folk er forskjellige, men godt å høre at dere ikke gjør det da.

Ble ikke provosert over hodet. Sikkert ikke så pen måte å skrive det på, men høres ut som du mener alle som krangler om bagateller er håpløse.

Har en søster som aldri kranglet med samboeren sin. Hun liker ikke å krangle. Men de flyttet fra hverandre alikevel. Om hun hadde blåst ut sin frustrasjon innimellom kanskje han hadde tatt et hint.. vet ikke jeg, men tror en god krangel kan gjøre ting bedre i perioder. Og da mener jeg ikke å gå og hakke på hverandre.

Skrevet

hehe tro du meg, hvis du har en mann som ALDRI (og jeg mener ALDRI) gjør en dritt hjemme så blir oppvask og klesvask mer enn små bagateller. svigermor har innrømmet at hun har ødelagt begge sønnene sine, for hun maste og maste og de sa "jada" men hun tok til slutt alltid ryddingen/vaskingen sjøl, for hun ble lei av å mase. jeg blir også lei av å mase, men i stedet for å sukke og gjøre det sjøl, så eksploderer jeg. sånn er jeg :) er aldri langsint, men det virker som om mannen min MÅ ha en skrikende kjerring bak seg for å klare å dra liket opp av sofaen for å gjøre noe av og til. og jeg mener da virkelig at selv om han er på jobb og jeg hjemmeværende, så kan han jo ta LITT tak hjemme av og til?!?!? for mye forlangt? tror ikke det. (det er ikke akkurat fritid å gå hjemme med en 2,5-åring heller!)

eksempel på krangelfôr: jeg er nå 29 uker på vei, og i natt har jeg sovet 5 timer ca., for sønnen vår bestemte seg for at kl 4 var en fin tid å stå opp på. dette ignorerer mannen glatt. og selv om junior sovnet til slutt igjen, så gjorde dessverre ikke jeg det... etter frokost (nitiden) gikk mannen i sengen igjen med en lang liste PILS-podcast'er på iPod'en. har ikke sett ham siden, og det er over to timer nå. tusen takk for hjelpen liksom. han jobber 6 dager i uken, søndag er eneste dagen jeg kan potensielt få LITT hjelp av ham på.

så jepp, når han er en ego huitsekk, så krangler vi. hva skal jeg gjøre da, la ham slippe unna med å ikke gjøre en dritt hjemme? nei takk. denne bitch'en sier fra. ikke noe mildt smil og serviceinnstilling her nei!

(må forøvrig si at han er veldig snill og god mann og far, og jeg elsker ham høyt - men ingen i hele verden kan irritere meg slik som han kan)

Skrevet

Auch, ja den er kjip! Bli sittende igjen som den eneste som tar sg av hus, unger, hunder osv osv med hva det nå måtte være. Har vært borti den der fra før! Men noen av de som har overrasket meg har ikke hatt felles barn, og de har ikke bodd sammen en gang. og likevel, den ene uka i mnd de hadde sammen, så krangla de som bare det om oppvask, at doen ikke skyller ordentlig ned, og klesvask osv osv.. De hadde faktisk begynt å krangle etter et par uker i forholdet...

Så det var slike ting, som i akkurat slike tilfeller er tull og tøys, jeg mente var bagateller..

godt at dere har det flott for resten da =D

Skrevet

ja da kan jeg heller være enig i at det er litt tøys å krangle. :) (skjønt det at jeg ikke kranglet på sånt tidlig i forholdet kan jo hende er grunnen til at jeg må krangle så mye om det nå??? hmmm... )

;-)

i går tok hormonene helt overhånd her, altså...var jo litt trøtt etter den natten jeg hadde, usj! så det var deilig å få ut litt aggro her inne, hehe!

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi krangler noen ganger om oppdragelsen av barna, hvis vi er skikkelig uenige om taktikken, eller hvis vi faktisk har en opplest og vedtatt taktikk som han saboterer.

Vi krangler av og til også om hans ekskones rolle i livet vårt, og hvorvidt det er hans jobb å sette foten ned når hun invaderer, eller om man for husfredens skyld skal ha henne som 5.hjul på vogna i alle avgjørelser. Men det er ikke en ubetydelig ting - den saken er jeg villig til å legge litt kranglekrefter inn i!

Skrevet

Pashla:

Den er jeg faktisk helt enig i! EKS kone er EKS kone, og sånn er det med den saken.

og at han saboterer oppdragelse som dere er enige om i utgangspunktet er jo bare latterlig fra hans side. Skjønner godt at du blir forbanna da ja... Det er tross alt noe som kan ødelegge hele familieidyllen for å si det slik. Pappa sier ja, så da kan jeg gjøre som jeg vil! Er jo sånn det blir da..

• 3 måneder senere...
Skrevet

Her hjemme krangler vi mye om bikkja..jeg har en hund jeg har hatt i 7 år,snill,rolig og litt bortskjemt..men jeg har tatt hensyn til alle ønskene hans vedr bikkja,men han har begynt å bli tygg og ekkel ang hele greia.. hàn flyttet inn til mèg,og bør ikke klare å ha hjerte til å ødelegge trivselen til både bikkja og meg.. sist vi kranglet,presterte han å si at bikkjene er nederst på rangstigen,osv osv....jeeeez,er det mulig å være så forbanna stygg? selvfølgelig er hundene det på en måte,men man må da få lov til å elske dyrene sine ubegrenset,og få lov til å repsektere de på en god og varm måte?? ...dette er ett utrolig sårt tema,som tærer på meg om dagen..jeg er 30 uker på vei,og mye lei meg og deprimert,da jeg føler at han har ødelagt alt jeg har trives med ang hunden..jeg synes det er utrolig feil at det har blitt sånn og at det kan ødelegge hele forholdet...tenker mye på hva jeg skal gjøre i fremtiden ang dette...høres jo helt høl i hue ut,å forlate mannen sin for en hund,men enda mer høl i hue at en mann skal være så stygg mot både sin kjære og hennes trofaste,uskyldige hund,som faktisk sjeldent gjør noe galt..han skal vel ikke få flytte inn til meg å gjøre oss som bor her deprimerte.....

Skrevet

...jeg elsker han på alle andre måter,og det her er det eneste som ødelegger,derfor er alt så utrolig vanskelig......idioot altsåå!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hehe, godt å se at dere krangler om det samme som vi krangler om! Vi krangler litt på skift. Varierer litt hvem som har skylden ;) I går kveld krangla vi om at han ikke hadde vekket meg som hadde sovna på sofaen da han gikk å la seg. Han påsto han bare skulle varme dyna før jeg kom, også sovna han. Steike så sur jeg ble da jeg våkna i et mørkt hus midt på natten og hakka tenner, mens han sov søtt under dyna. Så det måtte vi krangle litt mer om i dag.

Også blir vi så ekstremt glade i hverandre etterpå, at det nesten er litt kjekt å krangle...

Skrevet

Jeg krangler veldig mye om omsorg og kjærlighet jeg da. Syns han er veldig dårlig på å vise det. Pluss at det har vært mye krangling om sex. Jeg vil ha mer og han orker ikke. Jeg har mye mere energi enn han og blir sur når han ikke klarer å henge med på alt jeg gjør. Men det er bare bagetell krangling. Sjeldent vi krangler krangler. mest diskusjon egentlig når jeg tenker meg om.

Vi er egentlig veldig flinke til å prate sammen om ting vi ikke liker og vil ha endret=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg krangler faktisk ikke med mannen min jeg. Vi har snart vært sammen i 8 år, og har aldri kranglet.

Skrevet

i det siste så krangler vi faktisk om at gubben vil ha med bikkja i bryllupet vårt til neste år, men jeg mener at bikkja har det bedre på ett hundehotell akk den dagen der. eller så krangler vi litt ellers om bare sånne småe baggateller, el det at han ikke gidder å gjøre noe fordi han jobber og er sliten når han kommer hjem mens jeg bare går hjemme siden jeg er sykemeldt nå fortiden men det betyr jo ikke at jeg orker å gjøre alt når jeg ikke er helt frisk og må jo ut med bikkja 3 ganger om dagen, vaske klær og sånne ting ..

og menn blir så lett irritable når de er små syke så da blir det lett krangler om små ting.. :P

• 2 uker senere...
Skrevet

Prøver å unngå krangel så langt som råd..

Har lovet meg selv å ikke bli som min mor: "rengjøringsmartyr", en slik som mener det er hennes standard for hvor ryddig og rent det skal være som skal gjelde. At alle i familien skal leve opp til dette, og ikke minst: at husarbeid skal skje når hun vil det og på hennes måte.

Det hender jeg må telle til ti, f eks har han hengt klær til tørk for 1 uke sida, og de henger på stativet fortsatt. I stua! Vurderer å ta det selv snart, men er for deppa akkurat nå..

Skrevet

Pengar, pengar, pengar..... Sukk. Og det er heilt patetisk, for er det noko vi har nok av, så er det akkurat det. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...