Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Selv har vi prioritert at en av oss er hjemme med snuppa, men jeg ser jo at den som er på jobb har lite tid sammen med henne i løpet av en hverdag (en times tid på morgnen og 3 timer på kvelden). Om kvelden er det jo slik at hun er ofte litt trøtt osv, så den siste timen går til å roe ned mv. Jeg lurer meg på hvor mye dere egentlig ser av barna deres når de er våkne og aktive dere som har full barnehageplass?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Det blir ikke så mye på vanlige hverdager, nei. En drøy time før barnehagen og 2-3 timer etter. Har fri 1 dag i uka og alle helger, så vi koser oss mye da!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Hos oss blir det i alle fall 2 timer før barnehagen (står opp sju og leverer som regel rundt 9) og 3-4 timer etter barnehagen. Nå i starten henter vi rundt kl. 15 og hun legger seg kl. 19. Merker jo at vi ser henne mye mindre nå enn før hun begynte, men tror det skal gå bra. Vi får heller prioritere vekk ting som skjer på kveldene og i helger
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Så heldige dere er som kan gjøre dette. Vi har dessverre ikke råd til at en går hjemme selv om vi gjerne skulle ha gjort det slik vi også. Vi koser oss sammen 1 - 1,5 timer før barnehagen, så blir det 3 - 4 timer sammen på kveldene med barna. Jeg har fri en dag i uka, samt helgene så vi prøver å kose oss masse da.
Gjest Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Her blir det en time om morgenen, som går til matpakkesmøring, frokost og morgenstell. Så har vi 3 timer på ettermiddagen, hvor middagslaging og spising er inkludert. Alt for lite tid. Har 80% stilling, og kortere dager, men 30 min reisevei hver vei, så mye tid går bort der. Vurderer å jobbe fra 8 til 14:30 (nå 9 til 15:30), men det betyr tidligere opp, og mer stress om morgenen, men mer tid sammen om ettermiddagen. Har vært hjemme med mini til han var 17 mnd, så jeg har bare vært en uke i jobb nå, uvant dette å se gullet mitt så lite. :-(
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Slett ikke nok. 1 - 1,5 timer på morgenen, rundt 3 timer på ettermiddagen/kvelden. Jeg skulle gjerne ha kunnet hente henne i barnehagen i to-tida, men det skjønner jeg ikke hvordan vi skal få råd til...
skorpi81 Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Så heldig dere er som har mulighet til at en av dere kan være hjemmeværende med barnet! Når gutten min begynner i barnehagen om et par uker, kommer ikke jeg til å se han på morgenen i det hele tatt, for jeg begynner 7:30 på jobb, og må derfor kjøre litt før 7:00. Planen er da at samboer kjører gutten vår til barnehagen ved 8-tiden når han begynner på jobb. Og jeg skal hente når jeg slutter kl 15, men dvs at gutten min blir hentet 15:30........... Huff og huff, kan ikke si at jeg gleder meg til dette...... Jeg vurderer seriøst å bli hjemmeværende mamma!
Barbafin Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 Dere er veldig heldige som kan gjøre det sånn. Jeg har nettopp begynt i jobb igjen, så nå er tiden vår drastisk redusert. Pappaen ser småen ca 2 timer om morgenen (jeg begynner kl 7 på jobb og må kjøre en halvtime før). Jeg henter 15.30 og da er vi intenst sammen fram til legging ca 19.30. På langt nær nok, men det er det beste vi kan få til.
Mamma mjaua Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 hele dagen, han begynner i bhg på mandag hehe:p
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Vi ser masse til ungene og det syntes jeg er utrolig herlig. Elsker å være sammen med dem og pappaen. Jeg har tatt ett ekstra år "fri" etter å ha fått to tette. Pappaen jobber 5 minutter unna der vi bor og jobber i en sesongbedrift. Han jobber mere høst og vår og masse fri vinter og sommer. Jobber stort sett 9-15/16 og kun i uka (fri lørdag og søndager). Han jobber alltid i uka selv om det er hellig da, men det betyr ikke så mye når vi er såpass mye sammen.Utrolig herlig med så mye tid sammen og samtidig har det godt økonomisk:)
blomstre Skrevet 22. august 2009 #11 Skrevet 22. august 2009 Vesla våkner kl 6 og legger seg kl 19. Hun sover 2 timer i barnehagen. Så av sin våkentid så har hun 5,5 timer i barnehagen og 5,5 timer med oss. Så har vi hele helgene, og jeg har 80% stilling sånn at jeg har velsa hjemme en dag i uka. Slik legger vi det opp helt frivillig, og det passer godt for oss :-)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #12 Skrevet 23. august 2009 Her ser eg elstemann ca 1 time på morningen,og 4-5 timer på ettermiddagen(så sant eg ikkje jobber ettermiddag) kvar dag....dei to minste går 50 % i barnehagen,og har då 2 dager ei veke,og 3 dager ei veke i barnehagen. Då ser eg dei ca 1 time på morningen,også ca 4 timar på ettermiddagen,men heile dagen dersom dei ikkje har vore i barnhagen,og eg har fri. Jobber eg seinvakt ser eg dei på dagtid dei dagane dei ikkje er i barnehagen. er i grunnen for lite ja...men må berre gjere det sånn..:/ har ikkje råd til at ein av oss er heime.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Vi har ikke full barnehageplass, men 3 dager i uken. Jeg jobber mandag og tirsdag på kvelden, og lillemor på 20 mnd er i barnehagen onsdag, torsdag og fredag. Hun startet for 2 uker siden, og dette går kjempefint. Vi hadde ikke trengt barnehageplass men synes at det er viktig å la henne få være sammen med andre barn. Så vi har to timer på morgenen til lek og kos. Leverer henne kl 8.30-9.00 så hun får med seg frokosten. Så henter jeg henne alt fra 14-16.00 Koser meg veldig hjemme når jeg vet at hun trives kjempegodt i barnehagen. Får gjort litt husarbeid, handlet, luftet hunden og hesten osv. Veldig rart i begynnelsen da vi aldri har hatt "barnevakt" mere enn 2 timer av gangen siden hun ble født, og hun har aldri sovet borte, så føler at det blir litt stille innimellom. Det som er fint er at jeg bare kan dra ned å være der sammen med henne. Tror vi skal fortsette å ha det sånn fremover, da jeg trives med å være hjemme, og vi har muligheten til det...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 24 timer i døgnet. Jeg har da ikke satt barn til verden for at andre skal passe på dem. En annen ting er når barna kommer i skolepliktig alder.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 00:04 Slik tenkte jeg også før jeg ble gravid, når jeg gikk gravid og frem til gutten vår var over året. Men nå er han 18 mnd og stoooorkoser seg i bhg. Han virker mye mer fornøyd nå enn når han hang i "skjørtene" på meg hele dagen. Det skal sies at det ikke finnes åpen barnehage e.l tilbud her vi bor så det var ikke mye barn å se når han var hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå