bomull Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Min datter på 3 mnd har nettopp fått påvist laktoseallergi/melkesukkerallergi. For 3 uke siden byttet jeg over fra Nan til NanHA1, og etter dette har hun ikke hatt noe diare. Men jeg vet at NanHA1 innholder laktose. Etter at hun begynte på Nan HA1 har hun hatt grønn avføring og de siste dagene har hun hatt lite matlyst og vært sutrete.(må nevne at det kanskje kan ha en sammenheng med vaksine som hun fikk for 3 dager siden). Det jeg lurer på er: 1: Hva er egnetlig laktoseallergi og hva vil det si for barnet? 2:Burde jeg bytte til et merke uten laktose og i tilfelle hvilket merke? Håper noen kan hjelpe meg
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Jeg ville kontaktet legen igjen. Tydelig at det ikke var nok å bytte til bare NanHA1. Kanskje hun burde fått de som er på resept hos barnelege som nutramigen osv. Disse er rååådyre på apoteket. Om du prøver denne så ta vare på kvitteringen for du får igjen pengene hvis du får den på resept senere med barnelegen. Den lukter grusomt men mine har elsket den hehe
Gjest Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 laktose allergi betyr at man mangler laktaseenzymer i tarmene. Disse enzymene finnes normalt hos de fleste mennesker, og de behandler/tar opp laktosen i tarmene.. Det er absolutt lurt å kontakte legen igjen, for det er ikke behagelig å få i seg laktose når men ikke tåler det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå