Gå til innhold

Noen som nylig har født i Kristiansand? Hva er erfaringen?

Anbefalte innlegg

Har født her før men begynner å bli lenge siden :) og er litt nysgjerrig om det er mye endringer siden sist eller om det meste er som før. Hvordan opplevde du å føde / ligge på barsel i Kristiansand? Og hvordan er forholdene nå i svineinfluensa-tider? Bruker de fremdeles fentanyl og/eller har de andre "nye" smertelindringsmedikamenter?

Fortsetter under...

Jeg fødte i Kristiansand i Desember og det var jo greit det.

Det er jo alltid noen som ikke er så utrolig hyggelige der oppe, men styrte for det meste unna di. Fødselen min varte ganske lenge så gikk gjennom 3 skift (så traff på ei megge). Det er jo litt slitsomt.

De bruker den nye smertetingen om ikke jeg husker helt feil ikke fentanyl men petedin/petidin eller åssen i alle verdens dager det skrives.. Husker ikke helt forskjellen!

Nå pga svineinfluensa så begrenser di visst besøkene der oppe litt har jeg forstått det som.

Har ei venninne som fødte forrige uke, og mannen kunne komme på besøk, men sønnen på 2 år fikk ikke lov!

Pethidin er ikke nytt, det fikk jeg for 7 år siden og var helt grusomt! Neste fødsel for 4 år siden sa de at de hadde sluttet med å gi pethidin men hadde noe nytt som var fentanyl. Håper de har det ennå for det fungerte fntastisk synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...