Gå til innhold

Lite melk om kvelden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg???

Lille er bare 12 dager gammel.. Jeg har litt lite melk og pumper og ammer hele dagen føler jeg for og få opp produksjonen.

Når kvelden kommer virker det som det er tomt. Lille ligger på puppen nesten hele kvelden og virker aldri fornøyd. Hva gjør jeg.. Hun holder på fra ca 18.00 tiden til hun sovner for natte i 23.30 tiden og da sover hun som regel til 3-4 før hun vil ha pupp igjen.

Noen som har noen gode råd.. Ikke lyst til og gi mme, vil ha opp produksjonen slik at hun får nok på kvelden også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt ¨å ha lavere produksjon på ettermiddag og kveld.

Hvis du får ut endel når du pumper, så kan du kanskje prøve å pumpe litt eksra på morgen/formiddag, og spare til kvelden, så kan du gi dette i tillegg til det ungen får når den dier?

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen! Det var en stund det virket som om minsten ikke fikk nok:/ Jeg kunne amme så og si hele kvelden fra 19-23 og han våknet igjen i 2-3 tiden om natten og virket da supersulten. Denne perioden går nok snart over, men jeg skjønner at det er slitsomt!

Skrevet

Akkuratt slik har vi også det. Hun er 3 uker og vil gjerne spise fra 18 - 19 tiden og fram til leggetid i 23 - 24 tiden. Det er forferdelig slitsomt fordi man føler man ikke gjør annet enn å amme. Prøver å pumpe ut litt ekstra på dagtid for å gi henne på kvelden, men får aldri ut mer enn 40 ml :S Men hun hadde lagt godt på seg, så får nok mat :)) Virker bare som om man har for lite, men det er visst helt normalt den første tiden

Lykke til :))

Skrevet

Helt riktig det de andre skriver her, at dette er vanlig første tiden.

Kan legge til at melken er fetere og litt vanskeligere for babyen å få ut på kvelden, det er derfor de ligger merer til puppen;-)

OG fordi den er fetere metter den mer, og de trenger ikke så mye som på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...