Gå til innhold

hipp 2 som klumper seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann :)

Har et lite sproblem her nå gitt. Har hamstret "gamle" hipp fram til nå , men måtte tilslutt bite i det sure eple å begynne på hipp 2 eco.

Det jeg sliter med er at pulveret klumper seg. Rister masse , men fortsatt så er det små klumper i. Noen som har et tips??

Blander jeg for "kaldt"? har kaldt kokt vann i kjøleskapet å blander det med varmt kokt vann til spise temp. grrr ingen sånne problemer med "gamle" hippen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å blande den i litt for varmt vann, og så må vi riste hvertfall dobbelt så lenge som med Hipp 1, og da greier vi å unngå klumper.

Den er så voldsomt tykk, så det er vel derfor. Kan ikke si den metter noe særlig mer, virker ikke sånn her hvertfall.

Dette ble verken tips eller råd, men det er nå vår erfaring;)

Skrevet

Husk at man ikke nødvendigvis må bytte over til eco 2. Sakset fra flaskeposten:

"ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.

generelt for fler merker:

Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden.

Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2. "

Har ikke brukt hipp selv, så har ingen antiklumpetriks å dele. Men hvis du blar litt i forumet her så finner du sikkert tidligere innlegg fra rundt da den nye eco'en kom :-)

Skrevet

tusen takk for svar :D

har bladd bakover samt prøvd å søke på den fantastisk dårlige søkefunksjonen her, men fant ikke så mye gitt. Skulle vært en bedre søkefunksjon så hadde ikke samme tema trengt å komme opp fler ganger :)

Har prøvd eco 1 fra Hipp også , men etter endringen/oograderingen av innhold har produktet endret konsistens,smak, blandeforhold samt farge.

hehe har vel falt i fella om at "alt var sååå mye bedre før " :)

Skal ta meg en skikkelig butikk til butikk runde i morgen å se om jeg er såpasse heldig at det er noen som har "gamle" hipp igjen å kjøpe alt jeg kommer over :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...