M og Lille E Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Vi har et Izisleep bilsete fra BeSafe m/isofix-feste (tror det er det det heter), hvor snuppa sitter omtrent i nedoverbakke! Er helt håpløst på litt lengre turer, fordi hun sovner med hodet fremoverbøyd i noe som ser ut som en livsfarlig stilling. Lurer rett og slett på om vi må bytte bilstol. Er det noen som har hatt samme problem/vet om en stol som er mer bakoverlent?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Nå er det vel på grunn av sikkerheten at de skal sitte mest mulig oppreist når de er så små. Så i den størrelsesgruppen tror jeg ikke du finner noe som er "bedre". Har selv Maxi Cosi Cabriofix m/isofixbase. Syns det er passelit bratt i ryggen, men sover ikke i noen behagelig stilling nei, så jeg prøver å støtte rundt hodet så godt jeg kan. Men nå sovner min stort sett med hodet til siden. Når de blir større er det vel større mulighet for rugulering av ryggen også under kjøring. Vet at BeSafe Izi Combi har den muligheten.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Har selv er fart at å bare trekke barnet et par mm lengre ned mot låsen på beltet kan ha mye å si på om hodet faller fram,over eller ikke.. Barnet skal sitte riktig selv om setet er litt bratt, så prøv å trekk barnet helt inn mot festet neste gang. Kan se ut som de sitter helt nære, men har somsakt erfart at det er et par mm en kanskje ikke ser og som kan ha alt å si.
Victoria Everglot Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Vi hadde et veldig fint sete fra Britax Rock-A-Tot Deluxe. Da fikk babyen mer eller mindre ligge i setet. Har sett det du beskriver og det kan jo ikke være bra for babyen...
M og Lille E Skrevet 22. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2009 Hm...takk for svar. Vi kommer nok til å bytte bilsete snart i alle tilfelle - snuppa har det allerede trangt i Izisleep'en - for trangt for skuldrene liksom, enda hun er bare litt over fire mnd. Må si jeg ikke har vært spesielt fornøyd med setet, og leser nå etter en kjapp googling at flere har hatt de samme problemene som oss. Neste stol må nødvendigvis bli en hun kan vokse i - noen som har tips om en stol i neste "klasse" som er ganske bakoverlent, evt. hvor vinkelen kan reguleres? Bør jo ellers være sikkert og komfortabelt, selvfølgelig. Blir glad for tips og erfaringer!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Min erfaring er at de aller fleste stolene i klasse 0-13 kg er litt bratte. Og når de er så små så er det jo ikke så lett å bruke noe å støtte hodet med heller. Når de blir større så kan man jo kjøpe sånn nakkestøtte. Jeg rullet sammen en liten håndduk og laget en slags nakke støtte til jenta vår og det hjalp jo litt. Når vi gikk over til stol i klassen over kjøpte vi Besafe Izi combi og den kan reguleres i ryggen heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå