Gå til innhold

Ang MA og smerter i ukene etterpå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde MA og utskrapning 13. juli og var da 8+4 på vei. Hadde veldig lite blødninger etterpå, men moderate menssmerter som varte frem til mensen kom igjen 7. august. Under mensen hadde jeg veldig liten blødning, men den varte i 1 uke (vanligvis har jeg kraftig blødning i 4 dager). Men menssmertene vil ikke gi seg altså. de er der hver eneste dag og på en skala fra 1-10 vil jeg si at de ligger på 6.

Lurer på om dere andre som erfaring med MA og utskrapning har lignende erfaring jeg. Er dette helt normalt?

I tillegg har jeg litt gul-grønn utflod så jeg lurer på om jeg kan ha skjedekatarr... Har aldri hatt det før, en tenkte kanskje man var litt disponert for det etter utskrapning og at det kasnkje kan forklare smertene...?

Sitter og lurer på om jeg skal ringe gyn på sykehuset i mrogen for å høre med han om det er vanlig eller om jeg bør komme på en sjekk nå. Har etterkontroll 7. september og syns det er lenge å vente uten å sjekke først....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Maddemor!

Jeg synes du skal ringe i morgen. Selv fikk jeg mensen idag etter utskrapning 20. juli (9+0 på vei den 20.7), så jeg har ikke kommet "like langt" i syklusen som deg. Dessuten er vi jo alle unike :o)

Alltid greit å høre med en lege. Min fastlege har sagt at jeg kan ringe - uansett hva jeg lurer på.

Ring i morgen du - ikke vent helt til september.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Hei, Maddemor.

Jeg synes absolutt at du skal ta kontakt med lege imorgen. Det er ikke normalt å ha smerter som du beskriver. Jeg har hatt både SA og utskraping og MA og medisinsk abort - og har ikke hatt smerter i særlig grad etterpå. Jeg har kun vært litt øm i noen dager, har ikke hatt noe som lignet på menssmerter (bortsett fra da jeg hadde mensen).

Det er vanlig at mensblødningen etterpå (oppstart neste syklus) kan være litt annerledes. Da jeg fikk første mens etter medisinsk abort varte den i en uke, mens vanligvis blør jeg i 6 dager, men kraftigere. Etter utskrapning var mensen omtrent som vanlig. Utfloden din kan henge sammen med smertene, men det kommer jo an på om den er såpass gul/grønn at den er unormal for deg?

Etter utskrapning skal man følge med fordi det er muligheter for infeksjon, men da skal det oftest følge med feber, og det har ikke du hatt, eller? Dessuten tror jeg at en infeksjon ville ha utviklet seg og blitt mer alvorlig over mye kortere tid enn det du beskriver.

Ta kontakt med gynekologen, du, det er bedre å ta en telefon for mye enn en for lite. Håper du får klart svar :-)

Skrevet

Heisann. Kan ikke stemme at du skal ha det slik. Idag er d 4 uker siden jeg hadde utskraping. Blødde ingenting fra dagen etterpå. Fikk litt brunt etter en ukes tid,men kun når jeg tørket meg. Gikk over etter en uke. Nå er det kommet blank utflod,og har menssmerter, så regner med tr er like rundt hjørnet. Hadde litt sammentrekninger i en uke etter ma,ikke særlig gode. Men ellers var alt normalt. Men synes du skal kontakte legen,tyder veldig på en infeksjon du har,og da er det veeeldig viktig å få behandlet den. Masse lykke til og god bedring. Klem

Skrevet

Tusen takk for svar jenter:)

Jeg har ikke ringt gyn i dag for i dag er jeg selvsagt mer eller mindre smertefri og ingen utflod:)

Det er jo typisk det når man endelig har bestemt seg for å ringe....

Ja ja, er jo bare glad til jeg da.

Har forøvrig ingen feber nei, men hadde rundt 38-38,5 13 dager etter utskrapningen. Men da var det såpass lenge siden utskrapningen og jeg hadde dessuten influensa så jeg tror heller det var influensaen som ga meg feber siden feberen forsvant etter 2-3 dager.

MEN, skulle jeg få vondt igjen, så skal jeg ringe han!

Igjen; tusen takk for gode svar jenter:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...