Gå til innhold

Bipolar og prøver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått diagnosen bipolar og dette midt oppi at vi prøver å bli gravide...er i 11pp og jeg har veldig lyst på hjelp, men legen sier bare "en ting av gangen"

Vi har jo en 3åring fra før av og planen var jo å ikke ha for stort mellomrom til neste..

Bruker jo endel medisiner nå, 15mg cipralex og 300mg seroquel (er på opptrapping) og lurer jo på hvordan dette kommer til å innvirke på en graviditet...

Er det noen som har erfaringer med dette?

Vil jo gjerne bli gravid men vil jo heller ikke skade min egen helse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du forklare hva dine "symptomer" er (hvis du ikke har noe i mot det selvfølgelig!)...

Trist at noen skal bli så plaget, i tillegg til å være prøver mener jeg...synes det er mer enn slitsomt nok...

Jeg har ikke noen erfaring, men ønsker deg all mulig lykke....både med diagnosen og ikke minst en fremtidig spire! :)

Klem

Skrevet

Hei!

Jeg vil ikke gå så veldig nøye inn på symptomer...er ganske privat og følsomt ennå!

Men kort sagt har jeg veldig maniske perioder med meget ukritisk oppførsel og stort pengeforbruk, etterfulgt av dype depresive perioder. og slik går det opp og ned hele tiden...veldig slitsomt både for meg og mine nærmeste! Men bedre nå når jeg har begynt på medisiner :)

Takk for gode ønsker og tanker :) Det settes stor pris på :)

Skrevet

Trist å høre hvordan du og dine har det...men det er jo kjempefint at det har bedret seg etter du begynte på medisiner, om ikke annet!

Grunnen til at jeg lurte på det med symp er fordi jeg (tidvis) har veldige nedturer, kan ikke forklares...men føler at jeg blir en annen person, om du skjønner?

Dette går ut over de jeg er glad i da jeg lukker de ute, og "går inn i meg selv"....veldig trist....

Skrevet

er jo mange som har tilbakevendene depresjoner...synes du skal snakke med legen din om det, for det er mye god hjelp å få :)

Lykke til :)

Skrevet

Du bør høre med legen din eller om du har en psykiater om hvorvidt de medisinene du går på er forenlig med det å være gravid. Det viktigste for deg og dine vil jeg tro er å stabilisere den diagosen du har fått før du får flere barn?

3-åringen din trenger deg bare mer og mer, og det trenger slettes ikke å være noen ulempe for h*n eller dere som foreldre å måtte innstille planene den tiden det tar for medisinenes optimale effekt dersom det betyr å kunne gi barna dere har og får i fremtiden en stabil og trygg oppvekst. Det høres ikke så greit ut å være mamma når du i tillegg har det vanskelig med deg selv..

Lykke til med medisinopptrappingen og fremtidige barn! Få legen til å høre på deg så du kan snakke ut om familieøkningen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...