Gå til innhold

Noen som har erfaring med akupentur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt litt problemer med syklusen min\PMS osv etter at jeg mistet i uke 20 i januar. Akkurat som at ting har gått helt i vranglås. Tenkte jeg skulle prøve akupentur men har ingen erfaring med det. Noen som har prøvd eller kjenner noen som har prøvd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så trist å høre at du mistet. Jeg har selv nettopp mistet..så er spent på om syklusene mine blir helt tullete igjen nå.

Jeg prøvde akupunktur den mnd jeg ble gravid, det vil si jeg ble gravid i løpet av behandlingstiden. Så kan bare fortelle at syklusen min justerte seg i løpet av den første mnd, og ble mer normal enn tidligere ihvertfall.

Fikk også EL når jeg skulle til en forandring, men ble da gravid som sagt. Så vet jo ikke helt om syklusen ble helt normal, pga at jeg ikke hadde mensen etterpå :)

Men anbefaler likevel å prøve det, for mange sier det har hjulpet dem :) lite hjelp i svaret mitt sikkert, men bare spør om du lurer på noe angående behandlingen osv :0)

Skrevet

Hei!

Så trist at du har mistet. Jeg er selv akupunktør og er jo veldig positiv til denne behandlingsformen. Mitt råd er: velg en akupunktør som er godkjent av Norsk AkupunkturFOrening (NAFO). Disse finner du på www.akupunktur.no. Da er du sikker på at akupuntkøren har en god utdannelse og er "kvalitetssikret". (akupunktør er ikke en beskyttet tittel, noe som betyr at hvem som helst kan starte som akupunktør - uten utdannelse).

Ønsker deg lykke til!

Klem

Skrevet

Tusen takk for svarene:) Har tro på akupentur og vil gjerne prøve det. Skal sjekke det opp 1MA, mama 2010:)

klem

Skrevet

Jeg er førstegangsprøver så vanskelig å si om det funker på meg eller ikke, men begynte hvertfall med akupunktur forrige uke og skal dit i dag igjen. Jeg går til en som er spesialist innenfor graviditet, modning og infertilitet.

Jeg føler jeg stresser veldig med tanken : tenk om vi aldri får det til! Helt høl i hodet siden vi bare er i 3 pp og er to unge, friske mennesker. Men ingen av oss har noen barn og har ikke vært gravid før. Følte hvertfall at hun roet meg og at det kom til å bli baby etterhvert.

Sliter med litt uregelmessig syklus så i første omgang skulle hun prøve å korte den ned til normal lenge, før hun skulle hjelpe kroppen min til å bli gravid. Tror også at man må tro at akupunktur skal ha noen effekt for at det skal hjelpe. Hittil har jeg hvertfall en god tro ;)

Fint med tilbakemeldinger fra andre når flere har prøvd alternativ behandling =)

Skrevet

Blir spennende å høre om det funker for dere. Har time om to uker... gleder meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...