Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jannike Kruse spiste det på "Middag kl halv 8" på tvN i går...og da fikk jeg så utrooolig lyst på! Hun er jo gravid... Men forrige gang jeg var gravid var det fy-fy med røkelaks... Noen som vet?
Gjest -<<- Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 "Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig." http://matportalen.no/Emner/Gravide
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Jippiii!!! :-) men reker da...? Kan ikke finne noe om det på matportalen...fikk akutt lyst på det også jeg;-)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Å spise røykelaks som er RØYKT (altså ekte vare) er det ingen grunn til å ha betenkeligheter rundt. Denne er nemlig tilstrekkelig varmebehandlet til at den ikke er mer farlig enn f eks kjøttkaker. Annen røykelaks, den hvor du finner "røyksyre" blant ingrediensene, som er "kjemisk behandlet", ikke varmebehandlet, er å anse som rå vare. Denne ville jeg nok sendt på et LANGT opphold i -24 grader før jeg spiste den. At jeg ikke ville spise slik "røyke"laks av andre grunner, smaksmessige f eks, er en annen sak
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Ikke,og ikke salami heller. Det sier jordmoren min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå