juliogdesember Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Den som kan festes med reimer under madrassen? etter lang tid med bare styr har vi nå tenkt å kjøpe en sånn nattpose. Poden er snart 8 mnd og ligger bare å turner i senga både på kveld og natt. Han vil over på magen, men får ikke til å sove på magen. Snur seg i søvne og våkner med en gang. jeg snur tilbake, han sovner og noen sekunder etterpå er det over på magen igjen og han våkner. sånn har nettene gått i det siste, og vi er utslitt både sambo og jeg. Storebror sov kjempegodt på magen da han var 8 mnd. så dette er helt nytt for meg. Ser den nattposen har glidelåsen bak. er ikke det forstyrrende å ligge på den? Erfaringer taes mot med stooooor takk :-)
blomstre Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Hei Vi har den. Føler ikke at det noe ubehag for vesla forbundet med glidelåsen, men det er så utroolig upraktisk! Hvis hun våkner på natta og vi tar henne opp og roer henne så har de jo hendt at hun sovner på armen. Da er det umulig å få henne inn i posen igjen uten å vekke henne.... I tilleg til at glidelåsen er bak så går den bare halveis ned på posen også. Så jeg ville prøvd å finne en pose med glidelås på siden eller foran og som går helt ned, slik at man kan brette hele frontstykket til siden... Mulig glidelås bak har en funksjon når de blir så store at de greier å trekke ned glidelåsen selv?...
Septemberprinsen Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Vi har den babysafen, og han har ikke hatt noe ubehag med glidelåsen i ryggen. Vi har riktignok ikke festet ham med selene som følger med, da vårt "problem" var at han sparket av seg dyna, og bare trengte noe som han hadde over seg så han ikke ble kald. Anyway, posen kan også snus slik at glidelåsen kommer foran på magen. Men enig i at det er upraktisk at glidelåsen ikke går lenger ned. Kan tipse deg om at Katvig har noen finfine poser som er mer praktiske med tanke på glidelås som går lenger ned.
3 prinser <3 Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Vi har bare positivt å si om babysafen. Hadde akkurat det samme problemet som deg, med første mann som snudde seg rundt å ikke fikk sove. Roet seg med en gang etter vi begynte med selen. Har også begynt å bruke den på minste mann nå. Han er bare 3,5mnd, men stor av vekst. Problemet med han er at han sparker seg oppover i sengen, og våkner av at han stanger hodet i kantbeskytteren. Bruker ikke selen, og han ligger omtrent på samme sted om morgenen. Glidlåsen ser ikke vi som noe problem. Tar på posen for jeg ammer han, og legger han rett i sengen. Om gutten våkner trenger man jo ikke ta han ut av posen for å roe han ned. Hekter jo bare av selene, og løfter han opp i posen. Reddet/redder nattesøvnen her i huset.
Lille-My,75 Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Vi er veldig fornøyd med posen, men bruker ikke stroppen. Senga vår er litt for stor for stroppene. Har sprinkelseng fra IKEA og de har ikke standardmål. Men posen er ellers helt topp. Kjøpte en pose på Ellos og den kan ikke måle seg... Blir rett og slett for trang for henne når hun begynner å turne rundt.
blomstre Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Synes ikke det er noe enkelt å hekte av den selen akkurat. Den skal jo være helt stram. Lyset er av, og å håntere 4 små slike kroker med klemmer på er ikke enkelt. Når man så vel har fått de av så kan du banne på at de glir ned på siden og vips forsvinner under sengen. Alltid er det den enden nærmest veggen som forvinner selvfølgelig så man må flytte på senga og styre og ordne for å få stroppen opp igjen for å feste krokene i posen når barnet vel er på plass i sengen.... Så posen er selvfølgelig grei uten selen. Men har man behov for den så er den upraktisk i mine øyne. Dette må andre ha klart å løse bedre!
Nagilimia Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 min seng fra ikea har standard mål, så gjelder ikke alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå