Gå til innhold

Angående MA..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke les om du ikke vil høre om detaljer.. Hører vel kanskje til på ufrivillig abort - forumet dette, men virker som det tar lang tid å få svar der.. Blir nok et langt innlegg dette, så takk om dere orker å lese hele...

Har hatt MA og fikk 4 vaginale piller på sykehuset for å starte det hele på mandagen.. Orker ikke forklare hele historien, har gjort det tidligere.. Fikk innv. UL dagen etter jeg hadde tatt pillene for å sjekke at alt var kommet ut, og han sa at det hadde det.. Bare blod som var igjen.. Også kommer spørsmålene.. Han sa noe om at livmorhalsen var 3 cm.. Og at det var igjen 1cm.. Rekner med det da er 1 cm med blod om man kan si det slik..? Lurer på hvor lenge man blør etter noe slikt? Har kun hatt en styrtblødning dagen jeg kom hjem (i går). Etter dette har jeg kun hatt småblødninger.. Kan jeg forvente meg flere styrtblødninger? Synes det er så fælt.. I alle fall den i går.. Kjentes ut som skjeden utvidet seg i det blodet kom rennende ut.. Har man blødninger lenge etterpå? Lurer også på hvor lenge det evt tar før hcg er ute av systemet, og en test ikke vil lure meg når vi skal begynne å prøve igjen.. Når jeg har sluttet å blø, skal jeg da ringe legen igjen og få enda en UL for å sjekke at det ikke er noe igjen? (Selv om han sa at alt var ute).. Kan man på en UL (innv.) se om det er igjen noe vevsrester? Det eneste jeg fikk beskjed om var at om jeg fikk feber så skulle jeg kontakte de..

Hadde vært fint om noen som har gått gjennom noe lignende kunne svart på noen av spørsmålene.. Blir veldig glad for det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en utskrapning jeg da, etter en MA i uke 9. Men blødde egentlig ganske lite etterpå. Trodde jeg skulle blø mer. Tok en test drøyt 2 uker etterpå og den var negativ. Om legen har sagt at alt er ute, så ville jeg ha stolt på det. Tror man merker fort om det skulle være noe komplikasjoner.

Skrevet

Jeg haadde utskapning etter min MA (uke 14) og hadde positiv graviditetstest 3 uker etterpå. Fikk beskjed om at den kan være positiv opp til fem uker, men er den positiv etter 6 skulle jeg kontakte lege.

Du vil kanskje blø litt av og på, men styrtblødning skulle du slippe mer av, men du kan nok oppleve blødning som en kraftig mens en ukes tid? Det kan også komme ut slimhinner og sånn (det gjorde det på meg etter at jeg sluttet å blø og etter sex, jeg trodde det var eggløsning, men den kom først to uker senere).

Det viktigste er bare å slappe av så godt du kan. Mye grums kan komme, eller lite. Alt er normalt, men får du feber må du gå til legen. Ta godt vare på deg selv og lykke til med ny spire!

Skrevet

Takk for svarene deres :)

Slapper av ganske bra faktisk:) Er i god form nå, bare glad jeg snart er ferdig med det:) Gynekologen sa at vi kunne begynne å prøve så snart blødningene hadde stoppet opp, men anbefalte å vente til etter første mens slik at termin lettere kunne regnes ut:) Så nå gleder jeg meg til mensen kommer:) Tar sikkert en måned eller noe slikt, pluss/minus, men tiden går da fort den:) Håper jeg;)

Skrevet

Her inne skal du ikke være redd for å skrive det du vil...vi er inkluderende jenter som bryr seg om hverandre og respekterer hverandres forskjellige problem/spørsmål! :)

Masse lykke til, spiren sitter fullt ut neste gang! :)

Klem

Skrevet

Helt enig Axinija :0) er liksom litt "lettet" for at jeg mistet før hun der dama på 1.tri begynte å lage krig der inne...huff! Så gale kan det faktisk bli..følte meg litt truffet når jeg var inne der å leste :( selv om jeg kun skrev ett innlegg om det så lenge jeg var der.

Her inne føler jeg meg velkommen og sånn håper jeg det skal forsette og!

Stor klem til dere alle!

Skrevet

Uff ja, tell me about it... :(

Veldig trist at folk ikke kan se forbi egen lykke for å backe opp andre som ikke er like heldige...Hva har de egentlig å tape?

Skrevet

At det er mulig sier jeg bare.. Vi er heldige som slipper det styret som er der inne, og at vi faktisk kan skrive det vi vil uten at noen skal reagere negativt. Godt at det fins gode mennesker som bare vil det beste for andre:)

Men nå skal jeg ta natta i alle fall, arbeid i morgen:) Føler meg ganske klar for det nå. Skal bli godt å komme i gang igjen:)

God natt alle sammen, drøm søtt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...