Gå til innhold

Er det mange av dere andre modne gravide som har blitt gravide på normal måte, eller har dere fått hormonbehandlig etc.? Brukte dere lang tid på å bli gravide??Har dere flere barn? Hilsen ei som ønsker seg sterkt et barn til!, har der

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er nå 42, og er blitt gravid to ganger etter fylte 40, første gangen ble det dessverre en MA som ble oppdaget på tidlig ultralyd i uke 13, men nå er jeg i uke 29 med ei lita jente - og fortsatt i full jobb selv om det begynner å røyne på litt.

Sluttet bare med prevensjon, og forsatte som vanlig, første gangen tok det ca. 5 mnd, nå siste gangen 10 mnd - men var forberedt på at det kunne ta tid, så stresset minst mulig med det. Har ei jente fra før i småskolealder - med samme pappa, så vi bestemte oss for å se på et barn til som en bonus hvis vi lyktes, hvis ikke var vi heldige som hadde den eldste. Mistenker at jeg hadde to veldig tidlige SAer mellom de to graviditetene, hadde de samme tegnene som jeg har hatt på alle de tre kjente graviditetene - i alle tilfellene så har jeg mistenkt at jeg var gravid før mensen uteble. Jordmora på ultralyd antydet at dette nok er mer vanlig enn mange er klar over.

hei på deg.

Jeg håper virkerlig at du får ønsket ditt oppfylt!!

Jeg er 42 år, og ble gravid på vanlig måte - faktisk ved en "liten glipp". Den lille glippen er vi i dag ekstremt takknemlig for, selv om det overhodet ikke var endel av vår opprinnelige langtidsplan - og om 3 mnd skal vi møte den lille gutten vår:-)

Nå skal jeg også legge til at jeg har blitt veldig raskt gravid med de 2 første også, men jeg trodde faktisk ikke i min villeste fantasi at det skulle være slik også i min alder.

Jeg ønsker deg veldig lykke til.

Håper du får oppleve en liten attpåskatt:-)

Jeg er visst ganske ung i forhold til mange andre her inne :-) Jeg er 38 og venter mitt andre barn. Det første fikk vi når jeg var 36, og det kom ble laget på "første forsøk"! Denne gangen tok det 13 måneder før det var full klaff..... Lykke til og ikke gi opp håpet.

Tusen takk for svar!

Jeg blir ca 42.5 år kanskje nærmere 43 år før vi kan prøve igjen!

Men det er kjempegodt å høre at det er mange på den alderen som er blitt gravide også på naturlig måte! :-)

Krysser fingre og tær på at vi får det til! :-)

Annonse

Jeg er 38 og venter mitt andre barn i slutten av mars. Jeg har blitt gravid på den naturlige måten, men har startet å ta medisiner rett etter at jeg oppdaget at jeg ble gravid for å beholde spiren, pga. habituell abort tidligere. Pga. dette, og pga. "høy" alder så føler jeg at jeg ikke ønsket å bruke så mye tid på å prøve og vente til det "skjer av seg selv", så her har jeg tatt EL-tester for å optimere muligheten for graviditet, og da har vi faktisk lykkes på første forsøk begge gangene.

Ønsker deg lykke til!

Jeg er 42 og venter mitt fjerde barn i februar neste år, en drøy mnd før jeg sjøl fyller 43. Babyen er laget på normal måte, men det tok et halvt års tid etter at jeg mistet en baby i uke 10 rett før jul i fjor. Fikk også nr 3 noen mndr etter at jeg hadde fylt 40, mine to eldste er tenåringer.

Har ikke tatt det som noen selvfølge at jeg skulle bli gravid med de to siste. Kroppen er jo ikke nødvendigvis like fruktbar lenger når man har blitt såpass voksen. Men det er en herlig følelse!

Sjøl har jeg brukt Babycomp i over ti år, den måler jeg temperaturen med under tunga hver morra, og den har gitt meg full kontroll over eggløsningen min i alle disse åra. Mest har jeg jo brukt den for å unngå å bli gravid, men nå har jeg da også fått brukt den til å treffe på riktig tid. Men husk: sjøl om alt er i den skjønneste orden så skal det mye til at det gir full klaff på et par forsøk!

Lykke til!

Jeg er også 42 og venter nr. fire om fem uker. Babyen er laget på "god gammeldags" måte her også, men jeg gikk ydmyk til oppgaven - nettopp pga alderen. Det er fantastisk å vente en ny verdensborger i moden alder, og jeg føler meg utrolig heldig. Nå gleder vi oss alle sammen til å møte en ny liten bror om få uker!

Lykke til!

Heisann!

Etter elleve års forsøk med tre spontanaborter etter normalmetoden og en SA etter et prøverørsforsøk, ble jeg gravid på den normale måten. (Ny kjæreste) Slett ikke planlagt, jeg trodde jeg ikke kunne bli gravid, men dengang ei. Er i dag mamma til ei skjønn prinsesse som blir et år den 25.aug. Neste prinsesse ankommer i sept./okt. :D Hun var heller ikke planlagt!

Jeg var 36 år i fjor og moden mamma for første gang, nå 37 og fortsatt moden mamma, men for 2. gang. Jeg synes det er helt utrolig, men dog sant! :D

Legen min forklarte at ting kan skje når man nærmer seg førti, dvs. at de som har strevd plutselig opplever å bli gravide både en og flere ganger (Hormonelle forandringer i positiv forstand) mot det som normalt er, at fruktbarheten avtar.

Håper det beste for deg og din mann! Lykke til!

Jeg er 40 år og venter mitt fjerde barn.

Gjorde ikke akkurat noe spesielt for å bli gravid, sant å si skulle vi IKKE bli det... Visste at jeg hadde eggløsning og pleier da å bruke kondom (hoppet bare av i trygge perioder), men denne fine dagen ute hadde vi ikke det med oss... Hoppet av i det minste, men ble likevel gravid... selv om sjansene var veldig små.

Så det behøver slett ikke å være håpløst etter 40...

Annonse

Helt ærlig så trodde jeg faktisk at det at jeg er 38 år og røyker var prevensjon nok i seg selv og her ble det full klaff på første eggløsning.

Barnefaren og jeg var samboere for 5 år siden og prøvde i nesten 3 år uten at noe skjedde.

Vi fant tilbake til hverandre nå i vår og begynte å fleipe om baby i juli og er begge temmelig paffe egentlig siden det skjedde nå og ikke for 5 år siden.

Heisann,

er 40 år og gravid i 12. uke. Har vært gravid en gang tidligere, men da ble det oppdaget på UL i uke 13 (jan -09) at utviklingen nok hadde stoppet opp i uke 6-7... Skal til UL fredag denne uken, og er ganske nervøs. Kniper meg stadig i brystene for å kjenne om de fortsatt er ømme... Sist forsvant symptomene gradvis, så sjokket var ikke veldig stort da det ble konstatert at det ikke var liv. Ble gravid på 2. forsøk, brukte pergotime for å få sikre eggløsninger. Fungerte tydeligvis bra!

Men venter nå spent på fredagens UL.

Kjekt å høre om flere godt voksne som er gravide!

Lykke til, alle sammen!

• 2 måneder senere...

Hei.

Jeg er 40, det samme er sambo. Vi bestemte oss for å prøve i mai, og vips så ble vi gravide..Klarte det helt på egenhånd, så det er håp. :)

Går inn i vår 11. uke nå... Det er første fgang for oss begge, så dette er både spennende og skummelt.

Lykke til!

Jeg er gravid i uke 6 , ble gravid med naturmetoden. Er 46 år og trodde jeg var kommet i overgangsalderen, men det ser ut som den biologiske klokka fortsatt tikker. Er redd og usikker på hvordan dette skal gå, greier ikke å glede meg før jeg ser på UL at det faktisk er liv der inne. Jeg hadde MA da jeg var 42 år og er selvfølgelig redd for at det skjer igjen.

Men uansett så er dette barnet ønsket, og jeg håper inderlig at jeg skal få oppleve å bli mor igjen. Har tre døtre fra mitt første ekteskap de er 23,20 og 18 år. Min nye mann er hoppende glad og tror alt er topp, jeg er nok litt mer realistisk. Ventetiden før UL føles laaaaang.

Ser det er flere som er i "samme båt" som meg. To barn/graviditeter før fylte 40 og to etter. Alt etter naturmetoden. Mellom nest yngste og yngste blir det drøyt to år. Sammehengen mellom alder og at vi brukte litt tid på få nr 2 og 3 på plass - hadde jeg i grunnen ikke regnet med at jeg skulle være "så fruktbar".

• 1 måned senere...

Jeg er 38 år gravid med mitt 3. barn. Har to barn som vil være 17 og 12 år gammel når mitt 3. barn blir født i juni. Jeg min nye samboar bestemete oss til å droppe prevansjon da jeg måtte fjæren kopparsprialen og ta ingen forholdsregler. Oppdaget at jeg var garavid 3 uker etter det. Han reagerte med sjokk og vantro og sa det var det verste han hadde oplevd da jeg viste han en positv gravidtet test. Men han er fult med no.(Det er hans første barn. PS han syns at det gikk alt for fort at jeg ble gravid.)

• 2 uker senere...

Hei. Er snart 41 år, og venter mitt 3. barn. Har 2 gutter fra før, eldste mann er 15, og yngste mann er 7 måneder. Jeg brukte lengst tid på å bli gravid med den eldste. De 2 siste ble jeg gravid med på 3. forsøk :) Helt på natur metoden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...