Gå til innhold

Noen som kan dette med foreldrepengegrunnlag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke jobb da jeg fant ut at jeg var gravid, (dvs sagt opp min forrige jobb med oppsigelsestid ut juli). ..og gravid i aug.. Flax gitt.

Gikk derfor til min gamle arb.giver å fortalte at jeg var gravid og spurte om de kunne hjelpe meg slik at jeg får opparbeidet grunnlag til foreldrepenger. Jeg fikk et 80% vikariat for 6 mnd. Og mulighet for å jobbe ekstra slik at det blir 100% tilsammen.

Men åssen er det egentlig da...? Må jeg jobbe ekstra slik at det blir 100% alle 6 mnd? Har hørt noe om at NAV kan regne snittlønn fra 3 mnd? De tre første eller 3 beste? Eller må det være de 3 siste da?

Veldig takknemlig for svar da jeg sitter med turnusen her og prøver å planlegge litt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har lest meg til på nav sine sider må man ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de siste 10 måneder. Det trenger ikke være 100 % jobb, men jo mer man har tjent, jo mer får man jo igjen i foreldrepenger.

Skrevet

De tar de 6 beste av de 10 siste mnd:) Viktig at du err over 50% så far får rett på perm. Så sett kan du jo la juli være en av de 6 mnd siden det da blir mnd 10 på en måte. Rent økonomisk bør man presse på og få masse i 6 mnd (ikke nødv sammenhengende mnd) men spørs jo hva formen holder. Så jobb masse mens du kan:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...