Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg hadde ikke jobb da jeg fant ut at jeg var gravid, (dvs sagt opp min forrige jobb med oppsigelsestid ut juli). ..og gravid i aug.. Flax gitt. Gikk derfor til min gamle arb.giver å fortalte at jeg var gravid og spurte om de kunne hjelpe meg slik at jeg får opparbeidet grunnlag til foreldrepenger. Jeg fikk et 80% vikariat for 6 mnd. Og mulighet for å jobbe ekstra slik at det blir 100% tilsammen. Men åssen er det egentlig da...? Må jeg jobbe ekstra slik at det blir 100% alle 6 mnd? Har hørt noe om at NAV kan regne snittlønn fra 3 mnd? De tre første eller 3 beste? Eller må det være de 3 siste da? Veldig takknemlig for svar da jeg sitter med turnusen her og prøver å planlegge litt :-)
Nikki 75 Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Så vidt jeg har lest meg til på nav sine sider må man ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de siste 10 måneder. Det trenger ikke være 100 % jobb, men jo mer man har tjent, jo mer får man jo igjen i foreldrepenger.
Molait Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 De tar de 6 beste av de 10 siste mnd:) Viktig at du err over 50% så far får rett på perm. Så sett kan du jo la juli være en av de 6 mnd siden det da blir mnd 10 på en måte. Rent økonomisk bør man presse på og få masse i 6 mnd (ikke nødv sammenhengende mnd) men spørs jo hva formen holder. Så jobb masse mens du kan:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå