Gå til innhold

holder igjen bæsjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så fortvilet. Vesla på 3 vil ikke bæsje på potte el do. Hun tisser helt fint der. Hun går og holder seg(lar henne gå uten truse hjemme) og står og kniper igjen.Kommer da bare litt og litt bæsj..Har spurt om hvorfor hun gjør det,om det er vondt el,men hun sier at det ikke er det. Virker som om de i bh begynner å bli litt irriterte og.. De må skifte maaaange ganger for dagen,fordi det er litt bæsj i trusa.vil egentlig ikke beg med bleie igjen heller, hun er så flink til å tisse.. Noen andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg igjen i det der altså! lillegutt er 3 år og akkurat slik oxo! han vil KUN bæsje i bleia! han tisser og alt på do, og har gjort det i hele sommer, men vil IKKE bæsje der lissom!

så jeg lar han bare bæsje i bleia jeg da, etter råd fra andre oxo! man skal nok ikke tvinge de til å måtte gjøre det på do før de finner ut av det selv! de skjønner jo etterhvert at det ikke er noe farlig!

Skrevet

Det samme her! Gutten min på 3,5 år går uten bleie hele dagen, men bæsjer enten når han har lagt seg eller våkner.

Skjønner ikke problemet. Hadde vert så godt å bli kvitt bleiene nå.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hadde dette problemet i over 1 år. Hun knep og knep, fikk vondt og kom inn i en ond sirkel som det var vanskelig å komme ut av. Vi kunne ikke beynne med bleieslutt fordi det kom litt og litt bæsj mange ganger til dagen. Tror vi prøvde alt...... det preget barnehagedagen og av og til måtte vi gi avføringspille for å få tømt henne. Men plutselig en dag stod hun opp og sa at hun ville gå med truse i barnehagen og da, bare sånn helt plutselig gikk hun pådo og bæsjet som om hun ikke hadde gjort annet. Ser ut somhun bare måtte finne ut av selv.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei

E kjenne meg godt igjen her. Har ei på 4 år som tisser fint på do, men vil ikkje bæsje. Vi har spurt om ho har vondt når ho bæsja, men ho sier nei. Ho bruker truse om dagen, og bleie om natta. Me må skifte nokon truser iløpet av ein dag, for når ho fiser kommer det alltid litt bæsj. Dette syns ho er veldig leit, men me har i samråd med barnehagen bestemt uss for å ikkje fokusere på det. Me berre vaske ho og skifte truse.

Det er sjølvsagt leit når det er sånn. Men er glad for å sjå at det ikkje berre er jenta mi som sliter. Det går sin gang, og plutselig ein dag er ho klar for å bæsje på do. Og da er det gjort :)

Skrevet

Sett henne på do hver dag til faste tider (rett etter måltid!), og les bok eller lignende til bæsjen kommer. Da slipper dere i hvertfall småbæsjingen i trusa. Og etterhvert lærer hun å kjenne igjen at hun skal bæsje, og forhåpentlig klarer hun da å si ifra i god tid og da kan det også hende hun slutter å holde igjen. Vi hadde det samme problemet i lang tid. Ser plutselig ut til at det har løst seg her heldigvis, de siste ukene har vi fått høre "mamma jeg må bæsje" det skjedde ikke før, han bare holdt igjen. Hold ut! Vi fikk beskjed fra barnelegene på ullevål at faste dorutiner har veldig mye å si for å komme ut av den onde sirkelen, og vår erfaring er at de hadde rett :-)

Skrevet

Jeg syns først du bør sjekke om hun er forstoppet. Hvis hun er skikkelig forstoppet vil det bare komme litt og litt fordi hun ikke klarer å trykket ut alt som sperrer for utgangen. Har hatt AKKURAT det samme problemet som dere her..eller har det fdelvis fortsatt, men noe bedre nå. Hun har fått microlax tidligere for å "tømme tanken", og da har det kommet MASSE!!!! Men fylte seg raskt opp igjen.I tillegg har hun fått Duphalac dann og vann, uten at det har hjulpet. Gikk til legen til slutt og han ba oss gi Microlax 4-5 dager på rad, i tillegg til ganske stor dose Duphalac. Får de klyx bare en dag, vil bare det nederst i tarmen komme ut og det lengre opp blir fortsatt liggende igjen og stenge. Det gjorde underverker her og virkelig få tømt ORDENTLIG. Får fortsatt Duphalac som vedlikeholdsdose, i tillegg til at hun endelig har blitt glad i sviskejuice:) Nå ønsker hun å sitte på do, og prøver å trykke, det gjør ikke vondt lengre. Godt å se, for hun har hatt virkelig ubehag i magen av det. Uansett hva dere prøver. Lykke til:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jenten min på snart fem år har hatt samme problemet i 1 1/2 år. Når hun knep igjen avføringen førte det til forstoppelse. En gang knakk hun sammen og ut kom det en tennisball av en avføring. Stakkars jente som hadde det så vondt. Legen anbefalte dupalac - dobbel dose av det som står på flasken. Dette fikk hun i perioder til alt løsnet. problemet forsvant ikke, men hun fikk "pause" fra magevondte.

Hun klaget ofte over vondt i magen, og for tre måneder siden tok jeg henne med til en biopat som testet henne. Da fikk vi vite at hun fikk forstoppelse av banan! Hun tålte heller ikke eple, appelsin og andre sitrusfrukter. Så vi sluttet å gi henne disse fruktene. Hun som hadde drukket så mye eple og appelsinjuice og banan var det beste hun viste. Utrolig at det skulle gi henne så mye problemer. Nå går hun på do og klager ikke lenger over vondt i magen.

Skrevet

æ må ha på min 3 åring bleie når han skal bæsje for han tørr ikke bæsje på do.likar d enn at han skal holde seg å få forstoppelse. han går med truse hele tiden ellers og tisser på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...