Gå til innhold

Er det galskap å kjøpe et spisestuebord til 29 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, det er det:-)... Vet du om jeg kan få noe lignende noe annet sted da?

HI

Fortsetter under...

Skrevet

Nei- det er ikke galskap! Dette er et møbel du vil ha i mange år fremover. Det er jo familiens samlingssted ofte også- disse store spisestuebordene!

Vi kjøpte sofa til 70.000 for tre år siden- og moren min og hennes likesinnede kritiserte det til krampa tok de. Men; du verden som de kunne tenkt seg slik selv!!

Mulig det er galskap- men vi handler kvalitet. Med barn i hus er det viktig at møblene bde er funksjonelle og tåler en trøkk- men også at de kan holde litt mer enn i tre- fire år!

Kjøp bordet- du vil aldri angre!!

Skrevet

Bare hyggelig. Jeg syns den var kjempe fin. Må innrømme at i begynnelsen så syns jeg det var rett og slett galskap å betale så mye for et bord bare. Men da jeg så bildet, så syns jeg at den kanskje er verdt det? Likte den veldig godt, fordi den er så enkel, med tykke plater (som du nevnte).

Skrevet

Det er galskap!! Er du tjukk i hue? Møbler til 30.000???kjøp deg et solid og stort bord på ikea til en femtedel av prisen og gi litt penger til redd barna hvis du sitter så godt i det...

Skrevet

Jeg forventet den:-) Skjønner jo hva du mener også annie 14.50.. Samtidig har jeg alltid drømt om et stort, solid spisestuebord hvor vi kan samles i huset... Det vil jo i så fall bli på bekostning av andre ting vi kanskje ville ha kjøpt istedet... Bare for å nevne det så har jeg fadderbarn gjennom SOS barnebyer, og gir jevnlig til andre formål også...

Skrevet

Har heller ikke sett noe lignende på IKEA og ser for meg at det ikke vil være like varig... dermed vil man kanskje ønske å fornye om noen år, og er på den måten like langt....

HI

Annonse

Skrevet

29000 for det bordet der? Tror jeg kunne lagd det på sløyden...

Men har du penger må du jo bare kjøpe det. Det

Skrevet

Kjøp det hvis du har råd! Jeg har hatt nok skranglemøbler fra IKEA og living. Nåværende spisestue kostet 70 000 og er nydelig tidløs, bunnsolid og gir meg glede hver dag. Og ja, jeg gir også til Redd barna og har fadderbarn. Er vel ikke umoralsk å bruke penger på både seg selv og andre! men jeg ville aldri ha lånt penger til et spisebord eller kjøpt det hvis det gikk utover mye annet...

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt 29000 for det bordet du nevner her. Har selv et massivt 3 meter langt spisebord som vi betalte omtrent halvparten for, men hadde aldri betalt det heller for et kortere bord med ileggsplater.

Skrevet

Hvis man først skal være idealistisk, får en sjekke hvem som lager de veldig billige møblene og klærne vi får kjøpt her i landet og hva de får betalt for det.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv. Vår bord er produsert ved en møbelfabrikk her i Norge.

Anonym 15.08

Skrevet

Fagmøbler, men 3-meters bord måtte spesialbestilles da.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden brukt så mye på et bord.

Skrevet

Fytti, så stygt!

Jeg hadde tatt med bilde av bordet til en lokal møbelsnekker, evt en som holder til litt ute på bygda, og bedt om tilbud på hva han eller hun hadde tatt for å lage et lignende bord!

GARANTERT at han eller hun kunne lage et bord langt under halve prisen for deg!!

Skrevet

HI, hvis du legger ut en nyt tråd, med overskrifta "vet du om en møbelsnekker i området XXXXXXXX?" kan du få et bord til halve prisen eller under.

Det bordet der er så lett å lage at JEG kunne laget det for deg her i garasjen vår.

Skrevet

Hvis du har pengene, og fortsatt en buffer igjen til uforutsette utgifter ville jeg kjøpt det, men ikke ellers. Da ville jeg heller gått på loppemarked og kjøpt et billig bord nå og spart til jeg hadde nok til dette dyre bordet. Det er ikke nødvendig å kjøpe alt med en gang. Å ønske seg ting og glede seg til man får dem er også en glede.

Skrevet

Jeg tror for øvrig ikke du skal regne med at det bordet er spessielt tidløst. Om 10 år kommer det sikkert til å være like håpløst umoderne som det meste annet. Forhåpentlig vis vil det likevel være en stil du og din mann/samboer trives med i resten av ditt liv. Da betyr det jo ikke noe om andre ikke liker det noe spessielt godt.

Skrevet

Tidløst? Det ser ut som det kommer fra VIKINGETIDEN!

;-)

Skrevet

Nei, jeg tror heller det er delevis inspirert av gammle bondemøbler ig delevis av 70 tallet. Det er en mis som folk liker nå, men jeg tror ikke den blir stående for all fremtid.

Skrevet

Det ligner et vikingebord.

Enkleste byggestil du kan få. Enklere enn det der kan det nesten ikke gjøres!

Snakk med en møbelsnekker, og få et bord til langt under den prisen, HI.

Skrevet

Det bordet har de på living også... nesten helt likt i hvertfall. Make farge og med kryss under på samme måten. Tror det koster 7-8000kr.. Har ønsket meg det lenge, men vi har ikke råd til nytt bord til 7-8000kr en gang.

Hvis du går inn på www.kimtvedt.no så kommer det opp på den bildefremviseren hvor det står living akkurat nå..

Skrevet

Jeg synes ikke det er galskap, men hadde ikke gjort det om det var så mye annet som burde fornyes. Er vel også litt enig i at det bordet der er en motesak som akkurat begynner å komme på markedet. Venter du noen måneder finner du likt i rimeligere prisklasse. Om 10 år er det sikkert like kjipt å eie som furumøblene alikevel.

Skrevet

Ja, kjøp det heller der, og bruk 20 000 på andre møbler i tillegg. Går ut ifra at du trenger stoler å sitte på også! Hehe

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hvilket bord du mener, jeg har lyst på et slikt selv, men det finnes billigere varianter av slike bord. Ellers ville jeg brukt mæbelsnekker. JEg tror ikke jeg hadde brukt 29000 på et bord uansett hvor forelsket jeg hadde vært i det. Hadde jeg vært millionær hadde jeg selvsagt slått til.

Jeg så eg kjempestilig spisestuebord med tjukk bordplate og kryssunderstell på LIving til ca 7000-8000 kr. Synes det også var ganske stilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...