Gå til innhold

Er det galskap å kjøpe et spisestuebord til 29 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør som de sier og kjøp et billigere likt bord av møbelsnekker, og gi de resterende 14 000 til en god sak.

Fortsetter under...

Skrevet

kjære HI, go for it! Er jo åpenlyst at du har falt for akkurat dette bordet og det blir ikke det samme med en billigere kopi. det er jo akkurat dette bordet du liker og som du drømmer om. Når man får slike følelser skal man slå til. kjøpte en kjøkkenlampe til 8000 for noen mnd siden, var alt for dyrt, men jeg falt fullstendig for det og elsker det, tror aldri jeg kommer til å bli lei:) var som deg, dro hjem og kjøpte den ikke med en gang, men kunne ikke glemme den heller, så etter en ukes tid bare bestemte jeg meg. Løp og kjøp;)!

Skrevet

Det bordet der ville jeg ikke gitt en tier for engang, så nei. Men jeg tror nok du vil få et bra bord for halvparten i hvert fall.

Skrevet

Eller, så ja, det er galskap!

anonym 17:29

Skrevet

Vet hvilket bord du snakker om, jeg forelsket meg i det samme i fjor :) Jeg endte opp med å ikke kjøpe det, da det var i laminat. Blir så fort stygt når man har barn som kan lage hakk i det, siden det ikke kan pusses sånn som hletrebord kan.

Vi endte opp med "spisestuesofa" fra Slettvoll (eeelsker den sofaen! Skikkelig familiekosesofa), og et bord i heltre eik fra IKEA. Ble veldig fint sammen :) Lykke til med valget, nydelig bord!

Annonse

Skrevet

Litt galskap ja, men herregud, hvis du synes dere har råd til det, og mannen din er enig, så er det vel bare å kjøpe det?

Selv valgte jeg bevisst et billigere spisebord fra Møbelringen, 8000,- med seks stoler, fordi jeg har en unge og håper på å få flere, som kanskje kommer til å søle, tegne på bordet, kjøre i det med leker osv.. Hvis jeg noen gang skal ha et så dyrt møbel, måtte det være en skikkelig sofa, men ikke før unge(ne) er eldre, evnt flyttet ut..hehe :)

Skrevet

hmm...synes ikke det bordet var verdt så mye jeg nei, men hvis du har råd til det så for all del.

så for meg noe som var litt mere fancy for den prisen, ikke for å være stygg men det der kunne jeg snekra sammen selv..hehe.

men det er nå bare min mening :)

Skrevet

Løp og kjøp, et spisebord skal vare lenge, vi kjøpte spisebord med 8 stoler, og to plater for snart 6 år siden for svimlende sum av over 50 000kr, har ikke angret et sekund, jeg har hatt voksduk med beskyttelse under slik at ungene ikke setter gaffelen i bordet. Og når jeg har gjester, og tar frem bordet så er det fortsatt nydelig.. jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bytte ut dette bordet noensinne jeg.. skal ha det til jeg er gammel og grå..;.-)

Skrevet

det bordet jeg snakker om er av laminat mener du?.. Det tviler jeg på altså! :-)

Skrevet

Dersom de ikke har laget et helt nytt, til samme pris, helt likt bare i heltre, så er det nok det, desverre!

Skrevet

æsj, er det sant?... huff, da vil jeg jo ikke ha det.. :-((

Skrevet

Du får høre med butikken for å være helt sikker, men dette var i alle fall årsaken til at jeg ikke kjøpte det samme i fjor. Men du kan jo gjøre slik som det foreslås lenger opp her; ta med deg bilde og gå til en møbelsnekker. Kanskje det finnes noen som kan lage det for deg :)

Annonse

Skrevet

Jeg ville gått for den rimligere versjonen til Living. Er trist å ikke kunne la barna tegne og søle med maling, og annet hobbyting på bordet, fordi det kosta skjorta!

Bare ikke gjør som mormoren min. Kjøpte seg et dyrt spisestuebord og ingen har sett det siden. Det er gjemt under duker og beskyttelser, gud forby om det kommer en ripe i det..

Skrevet

Vi kjøpte stooort bord med larvikit stenplate og 8 stoler for rundt 40.000, så synes ikke det er galskap å bruke så mye penger på et møbel, men da burde møbelet være fint! Og det var jo ikke akkurat mye å rope hurra for?

Også laminat? Skjønner meg ikke på Slettvold møbler generelt..

Skrevet

Med tanke på om du har unger eller en gang i framtiden skal få unger så ville jeg ikke brukt så mye penger på et spisebord som kansje kan bli tegnet på og få andre skader av ungene/ungen som kansje får en periode der dem terper og ødelegger møbler og slikt.

Skrevet

Jeg impulshandlet en KJEMPEFIN slettvollsofa i våres jeg!! Den kostet godt over 20.000. Så glad for sofaen! Hvis du har ökonomi til dette, dvs ikke bör ta opp forbrukslån eller må leve på nudler i 3 mnd etter dette, synes jeg fint du kan gjöre det!!

ELSKER SLETTVOLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Men 70 000 da menneske!!! For en sofa????

Hadde du sagt 20 000, så greit nok. Fortsatt for dyrt, men 70 000???

Hvor får dere pengene ifra?

Skrevet

Har forresten vært i kontakt med møbelsnekker tidligere, som flere av dere nevner som et alternativ. Han jeg snakket med sa han ikke turte å love meg noe billigere enn 30 000 for såpass tjukk bordplate og såpass stort som jeg ønsker meg... hos møbelsnekker er det ofte laang leveringstid i tillegg :-)

HI

Skrevet

Hva med og prøve og få tak i et pent og lite brukt ett??? På finn.no feks. Evt legge ut en annonse om at du ønsker og kjøpe?? Myyyye penger og spare...

Skrevet

Takk for tipset annie 21.03, men har faktisk trålet finn.no i flere uker nå... og finner ikke noe jeg har lyst på.... :-(

HI

Skrevet

Om du mener spisestue, behøver det slett ikke å være "galskap", vi kjøpte selv spisestue som kostet oss i underkant av kr 30 000 for ca 1 1/2 år siden (bord på 2,40, to langbenker + skjenk). Å kjøpe GODE møbler som kan vare er også noe vi har prioritert de siste åra, men vi prioriterte ikke slik før yngste var 5-6 år (og gjelda var minst 80 % betalt). Først da ble nemlig møbler brukt utelukkende slik de er ment brukt, slik at varigheten er sikret :)

Å kjøpe kun BORD til 29 000 ville gjort meg ganske betenkt, særlig om man i tillegg har lån å betale. Det behøver slett ikke å være galskap, men blir svært dårlig økonomistyring i et slikt tilfelle, mener jeg. Sitter man gjeldfri og med barn som ikke "misbruker" møblene blir spørsmålet mitt "Et godt bord koster, men er et bord virkelig verdt SÅ mye". For selv gull kan kjøpes FOR dyrt! Men konkluderer du for din del med JA, kjøp gjerne!

Møbler man er "passe fornøyd" med synes jeg ikke det er noe mål å kjøpe. Man skal enten kjøpe billige møbler (billigst mulig, målt med tanke på levetid i forhold til pris, regn gjerne pris pr mnd i bruk) eller møbler man er helt fornøyd med. De første når man MÅ, enten fordi man betaler på lån eller fordi man har barn som "mishandler" møblene. De siste så snart man KAN.

Skrevet

Døh, det der bordet er IKKE laminat. Nei, det kan ikke slipes/pusses fordi det har en behandlet overflate. Pusser du det så kommer den opprinnelige trefargen frem. Skal det slipes en gang må en altså ta hele bordet. Men jeg garanterer deg at det er heltre.

Bordet var fint det, og kan ikke sammenlignes med det der pinglete livingbordet. Men tidløst; det er det neppe. Alt behandlet tre går av moten. Alle treslag også. Husk furu, og kirsebær. Grøss....

Skrevet

Huff, jeg skal ikke vise denne tråden her til mannen min. Jeg har overbevist han om at 10.000 kr er helt normalt å bruke på en kjole og frisør og hudpleie MÅ man ha hver 4 uke. Vi har sofa til ca 50.000 og gardiner til over 100.000.

(dette er ikke ironisk ment)

Skrevet

for dette bordet hadde jeg aldri betalt 29.000. enkel er det, noenlunde pent også, men ikke verdt pengene.

for de pengene hadde jeg gått til en møbelsnekker og fått noe unik helt etter eget ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...