Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 åh, jeg synes det er så fint... det er i såkalt værbitt eik, med kryssunderstell.. fra slettvold.. og jeg har blitt fullstendig forelsket i det... Det er akkurat så stort som jeg drømmer om, med tjukk og god plate, rustikt utseende osv.. Vi er i gang med å flytte, har akkurat kjøpt nytt hus, og har satt av noen kroner til møbler... hvis vi kjøper dette bordet, har vi nok ikke råd til så veldig mye annet, men vi har jo litt fra før... Selv om vi egentlig tenkte å bytte ut litt... Gamle kommoder kan bli fine med et malingsstrøk, billy bokhyller kan være veldig praktisk og greit..osv.. he he Hva synes dere?... Ett møbel jeg er fullstendig forelsket i? og samtidig kanskje gå og irritere meg litt over de andre gamle møblene.. .. eller fordele det på flere ting og bli sånn passe fornøyd med alt? Hjeelp
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 hmm...jeg hadde nok ikke kjøpt det - da skulle det ikke gått på bekostning av noe annet jeg trengte i såfall!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Hadde ikke kjøpt det hvis det gikk på bekostning av andre ting, som f.eks andre nye møbler. Sikker på at du kan finne noe annet du blir fornøyd med og samtidig få råd til flere møbler.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Ja, jeg syns det er litt galskap å kjøpe spisestuebord til 29.000. Men det er bare min mening
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Må bare legge til at vi har sofa, stuebord, kommoder, skap, hvitevarer, tv, tv-benk og alt vi trenger egentlig.. men det er _litt_ utdatert kanskje... Dette bordet er nesten 3 meter med ileggsplater, og jeg ser for meg at ungene kan sitte der og tegne og pusle, mens jeg holder på på kjøkkenet f.eks.... - og at dette store bordet blir husets hjerte... Har dere ikke sånne bilder i hodet av og til?.. Drømmer om hvordan ting kan bli?... Samtidig er det jo selvfølgelig bare et møbel... og et litt mindre fint bord, koster jo laaangt mindre...
malingus Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Ja det er galskap! Galskap å buke så mye penger på et møbel. Uansett hvilket!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Hvis du har så lyst på det, så kan du bare gå og kjøpe det. Så få dere heller stramme inn litt en periode, og ber om at ingenting i huset blir ødelagt. Som f.eks vaskemaskin, oppvaskmaskin etc.
Lillebror og stoerebror Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Jeg hadde nok kjøpt det uten tvil jeg da. Jeg kjøper heller dyre ting som jeg elsker og skjeldent. Litt etter litt så får man jo alt 100%, enn alltid bare 50%. Løp og kjøp
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Har du pengene er det vel bare å løpe og kjøpe:-) Men om det blir trangt de neste tre mnd så ville jeg vel ikke gjort det. Alltid gøy med noe nytt enten det er kjøpt på Ikea eller Slettvoll Møbler. Om det er galskap...??? Nei vil ikke si det, mye annet som er mer galskap i mine øyne, basehopping f.eks:-)
2SmåTroll Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Er vel ikke galskap hvis man har råd til det. Men hvis man ikke har råd til det, så sier det jo seg selv at man ikke kjøper det.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #11 Skrevet 19. august 2009 ........."jeg ser for meg at ungene kan sitte der og tegne og pusle, mens jeg holder på på kjøkkenet....." Det der kan du gjøre med en billigere bord også.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 Syns du skal kjøpe det, jeg! Da har du spisebord for resten av livet. Deilig med et stort bord. Bruk voksduk på det mens ungene er små, så holder det seg. Se det som en sport å pusse opp de gamle møblene ellers. Lykke til ;-)
babyklar er lykkelig :) Skrevet 19. august 2009 #14 Skrevet 19. august 2009 jeg syns ikke det er galskap dersom man har råd til det men samtidig syns jeg ikke man skal ha møbler i huset når man har småbarn som man er hysterisk redde for.. blir så mye unødvendig tilsnakk hele tiden da vil jeg tro.. men går kanskje å ha ett kjøkkenbord åsså som poden(e) kan tegne og sånt ved... hadde jeg likt ett bord, og hatt råd, hadde jeg kjøpt d ) desverre har jeg ikke 29000 til ett spisebord da.. buhu!!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #15 Skrevet 19. august 2009 Enig med lillebror og storebror her... kvalitet over kvantitet. Men prøver å unngå veldig mote ting, da blir jeg fort lei og vil bytte ut igjen. Enkelt og klassisk må det da bli.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #16 Skrevet 19. august 2009 beklager, vet ikke hvordan jeg legger til link her jeg... husker ikke heelt hvor på nett jeg fant det heller...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #17 Skrevet 19. august 2009 men altså, hvis du har lyst til å titte er det på slettvold møbler... spisestuebord med tjukk heltre plate i værbitt eik med kryssunderstell... Drøye 2 meter i ett stykke... Blir litt over 3 meter med ileggsplate.. HI
Gjest Skrevet 19. august 2009 #18 Skrevet 19. august 2009 Hehe, jeg hadde nok kjøpt det - har nok av møbler til en femtedel av prisen som jeg overhodet ikke er fornøyd med, og som vil bli byttet ut en eller annen gang i nær fremtid likevel. Men jeg pleier å passe litt på at såpass dyre møbler er noe jeg vil kunne trives med i laaang tid fremover - ikke noe som er så preget av en eller annen trend, eller har en farge jeg vet jeg vil bli lei. Har kjøpt et ganske dyrt spisebord selv, men vet at det kan males dersom jeg skulle bli lei av fargen på treet, eller det skulle bli så slitt at det trenger å pusses ned igjen.
cherry coke Skrevet 19. august 2009 #19 Skrevet 19. august 2009 Nei, jeg synes ikke det er galskap. Men jeg hadde nok ikke ville brukt så mye på et bord=) Men om du føler at du har råd til det, hvorfor ikke? Er også enig kvalitet over kvantitet!
Zitro Skrevet 19. august 2009 #20 Skrevet 19. august 2009 Nei, det synes jeg ikke. Men det er sikkert fordi at min egen spisestue kosta 25.000,- i desember i fjor. + sjenken jeg kjøpte også kom den på 37.000,-. Og jeg angrer IKKE ET SEKUND!!!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #21 Skrevet 19. august 2009 Er det denne HI? http://www.slettvoll.no/york_spisebord/cms/310 Syns den var kjempe fin.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #22 Skrevet 19. august 2009 Hvis dette er et bord du ser for deg at skal holde i mange år er det jo en god investering. Jeg har en spisestue som kostet "alt for mye" i sin tid, men har hatt det nå i snart 10 år og er like fornøyd som da jeg kjøpte det. Bordet alene koster nok ca 30 000 om det skulle kjøpes i dag. Så jeg sier go for it!
It's all about me Skrevet 19. august 2009 #23 Skrevet 19. august 2009 Er det dette du mener?: http://www.slettvoll.no/york_spisebord/cms/310 Det hadde i iså fall ikke betalt 29 000,- for.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #24 Skrevet 19. august 2009 jepp, det er det:-) Takk for hjelpen med linken ,-.))... ja, ikke sant det var fint? Jeg har ikke funnet lignende noe annet sted heller.. men kanskje jeg ikke har lett godt nok?.. Vet jo at slettvold er svinaktig dyrt... HI
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #25 Skrevet 19. august 2009 Hvis dere har råd til det, er det jo ok. Men klart, det er mye penger, kanskje rundt 10% av det du får utbetalt i året, bare for å sette det i perspektiv? Men hvis det er veldig klassisk og du vet du vil ha det i "alle år" så... Kjøpte selv et heltre eikebord som vi syntes var dyrt, nå kostet det "bare" 15000, og jeg er superfornøyd med det kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå