72-modell Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Hei, Skal ut og spise sushi på Alex, Oslos beste sushirestaurant i neste uke. Bør jeg ha noen bekymringer? Jeg ser jo at Mattilsynet sier sushi er OK for gravide... Er 13 uker på vei med nummer 3...
lystpå Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Jeg var på sushi bar i Trondheim og spiste sushi i forige uke. Bestilte en meny uten tunfisk. Noen opplyser også at de er gravide. Står på matportalen.no at sushi ( minus tunfisk) er trygt for gravide å spise. Kos deg med sushi;)
72-modell Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Takk for svar! Jeg visste ikke det med tunfisk, nå skal jeg ikke bestille det!
barney Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Jeg (som også er gravid med nr 3) spiser sushi til den store gullmedaljen (men ikke tunfisk nei). Var på Alex for ikke så lenge siden - gled deg!
You can call me Dårris Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Åååååhhh. Jeg vil også på Alex :) Fantastisk sushi der! Kos deg masse! (men som noen sier, ikke tunfisk, kan være fornuftig å lese litt på matportalen, så vet du hva du bør holde deg unna.)
lille frø, mor til to Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Jeg spiser og sushi, men unngår tunfisk. Sushifisk har vært fråset.
ES76 Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Jeg skal også spise sushi når jeg ikke er kvalm og uggen lengre!
NostraStoria Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Ååh, jeg har sååå lyst på sushi! Har ennå ikke turt å spise det, selv om Mattilsynet sier det er ok..er det 100% safe? (Utenom tunfisk da).
Kine&nurket;-) Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Ja, er 100% safe (men ikke tunfisken pga kvikksølv). Sushien blir alltid frosset ned før den tilbredes, så derfor er det ikke det samme som rått kjøtt osv:-) Spis sushi og kos deg!
gledebarnet2 Skrevet 20. august 2009 #11 Skrevet 20. august 2009 Du kan trygt spise maki TEMPURA- de er med fried scampi. Bare unngå tunnfisk når du vil ha noe annet. Sushi er jo rå fisk, og er ikke helt det beste valget, men det er opp til deg. Er selv en sushi og spes. maki elsker:) spiser det regelmessig.
avocado Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 På alex ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter Men står over sushi fra mitt lokale favorittsted, just in case.. De er ikke helt stø i norsk og jeg har ikke fått noe ordentlig svar på hvordan de behandler sushien (nedfrysning etc.)
Prish Skrevet 24. august 2009 #13 Skrevet 24. august 2009 Jeg kontaktet den sushi restauranten som lager sushi til matbutikkene i Oslo og de fryser ikke fisken før de tilbereder den... Det er ingen selvfølge at fisken har vært frossen...
barney Skrevet 24. august 2009 #14 Skrevet 24. august 2009 Hva heter den restauranten?? De bør jo anmeldes - det er jo faktisk ulovlig. Ganske så spesielt at de faktisk innrømmer det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå