Gå til innhold

Spiser dere sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal ut og spise sushi på Alex, Oslos beste sushirestaurant i neste uke. Bør jeg ha noen bekymringer? Jeg ser jo at Mattilsynet sier sushi er OK for gravide...

Er 13 uker på vei med nummer 3...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på sushi bar i Trondheim og spiste sushi i forige uke. Bestilte en meny uten tunfisk. Noen opplyser også at de er gravide. Står på matportalen.no at sushi ( minus tunfisk) er trygt for gravide å spise.

Kos deg med sushi;)

Skrevet

Takk for svar! Jeg visste ikke det med tunfisk, nå skal jeg ikke bestille det!

Skrevet

Jeg (som også er gravid med nr 3) spiser sushi til den store gullmedaljen (men ikke tunfisk nei). Var på Alex for ikke så lenge siden - gled deg!

Skrevet

Åååååhhh. Jeg vil også på Alex :):):) Fantastisk sushi der!

Kos deg masse! (men som noen sier, ikke tunfisk, kan være fornuftig å lese litt på matportalen, så vet du hva du bør holde deg unna.)

Skrevet

Jeg spiser og sushi, men unngår tunfisk. Sushifisk har vært fråset.

Skrevet

Jeg skal også spise sushi når jeg ikke er kvalm og uggen lengre! :)

Skrevet

Ååh, jeg har sååå lyst på sushi! Har ennå ikke turt å spise det, selv om Mattilsynet sier det er ok..er det 100% safe? (Utenom tunfisk da).

Skrevet

Ja, er 100% safe (men ikke tunfisken pga kvikksølv). Sushien blir alltid frosset ned før den tilbredes, så derfor er det ikke det samme som rått kjøtt osv:-) Spis sushi og kos deg!

Skrevet

Gleder seg til sushi denne uken! .)

Skrevet

Du kan trygt spise maki TEMPURA- de er med fried scampi. Bare unngå tunnfisk når du vil ha noe annet. Sushi er jo rå fisk, og er ikke helt det beste valget, men det er opp til deg.

Er selv en sushi og spes. maki elsker:) spiser det regelmessig.

Skrevet

På alex ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter :) Men står over sushi fra mitt lokale favorittsted, just in case.. De er ikke helt stø i norsk og jeg har ikke fått noe ordentlig svar på hvordan de behandler sushien (nedfrysning etc.)

Skrevet

Jeg kontaktet den sushi restauranten som lager sushi til matbutikkene i Oslo og de fryser ikke fisken før de tilbereder den... Det er ingen selvfølge at fisken har vært frossen...

Skrevet

Hva heter den restauranten?? De bør jo anmeldes - det er jo faktisk ulovlig. Ganske så spesielt at de faktisk innrømmer det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...