Gå til innhold

Jeg går og grubler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er snart 37 år og er heldig og har to flotte barn på 2 og 5 med mannen min. Jeg har imidlertid lyst på ett barn til, men min mann virker temmelig negativ til dette. Han synes vi har mer enn nok med de barna vi har, og i tillegg har han en krevende jobb og vi har et hus som vil kreve mye arbeid for å bli i OK stand. Han er imidelrtid åpen for å vurdere dette senere.

Jeg kan godt vente en stund til og se om det roer seg, og han blir mer klar. Men er så redd for at han fortsatt ikke ønsker barn og jeg klarer ikke la vær å tenke på hvor fint det hadde vært med et barn til. Særlig for de to barna våre når de blir større, ettersom de ikke vil få noen fettere/kusiner. Ønsker imidlertid ikke å presse mannen min til noe han helst ikke vil/orker, for ser han er sliten (det er vi ofte begge- fortsatt forstyrrelser i nattesøvnen pga barna)

Følelsesmessig har jeg veldig lyst på et barn til, men har selvfølgelig litt kvaler jeg også . Hadde et komplisert svangerskap sist, og minstemann har sovet utrolig dårlig de første par årene.. Vet vi kan risikere å få 2-3 veldig slitomme år til, og tenker at dette vil gå ut over de to barna vi har. Største skrekken er selvfølgelig at noe går galt i svangerskapet, eller at barnet får spesielle behov som jo vil slite på hele familien.

Noen som har noen tanker/innspill til meg? Ville satt pris på å høre fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det viktigste er de barna dere allerede har - at dere har krefter nok til å gi de nok av tid og oppmerksomhet! Du er utrolig heldig som faktisk har fått to!!

Men når det er sagt, skjønner virkelig at du ønsker deg flere!

Synes det høres ut som en fin idé å se det litt an, hvordan huset, mannen, du og barna vil kunne klare den "påkjenningen", og heller ta det opp igjen til vurdering da... :)

Uansett - barn er den største velsignelse, men kan også være svært strevsomme hvis man ikke har krefter nok!

Lykke til uansett...

Skrevet

Kjære anonym,

HI her. Jeg satte så stor pris på innlegget ditt. Takk for støtten og innspill!

Lykke til videre du også!

Skrevet

Takk :)

Er i kjedelig situasjon jeg også, har ett barn med mannen min og så sa mannen min stopp... Vi er unge da, så vi har masse tid, men det er NÅ småbarnstiden er her... Men mannen er fryktelig i tvil, vil egentlig ikke... Blir veldig lei meg!

Håper alt ordner seg til det beste!! :)

Skrevet

Uff, det var leit å høre. Godt at dere er unge ihvertfall og dere har ltid til å vurdere å få ett barn til. Hvor gammel er barnet dere har? Skjønner godt at du ønsker søsken for barnet ditt og blir lei det for at mannen din er i tvil. Hva er grunnen til at han er så i tvil tror du?

Jeg har heldigvis hatt mange gode samtaler med mannen min om dette, og det er ikke utelukket at vi får et barn til. Det er egentlig godt for meg også å vente litt, å få fokusert litt på jobben og la kropp og sjel hente seg litt inn igjen etter en slitsom småbarnsperiode. Og ikke minst få masse tid med de to barna vi har.

Lykke til fremover, håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Hei!

Så flott at mannen din er litt på gli. Jeg er 36 og fikk til slutt med meg mannen min på barn nr. 3. Han klaget også på at han er så sliten. Klaget på dette når vi planla nr. 1 og 2 også. Jeg følte litt at tiden var i ferd med å renne ut. Ville helst ha nr. 3 før jeg var 40, en vet jo ikke sikker på hvor lang tid det tar å bli gravid. Spiren satt på første forsøk (som egentig ikke var noen forsøk, da han først var med på det og så ikke). Lurte han ikke da, det var han som lot være å bruke prevensjon. Så litt lyst hadde han nok.

Har fra før ei på 3 år og ei på 7 år. De leker så fint med hverandre, så jeg regner med å kunne nyte rolige stunder sammen med nurket (som er ventet i førsten av april).

Lykke, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...