Gå til innhold

Det med svake tester/svake streker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Bare lurer på en, sikkert teit, ting. Ser mange som får svakt positive grav.tester. Hvilke tester er det? Er det vanlige CB eller QR kjøpt på apoteket? Eller andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mulig du har fått svar på dette via andre tråder nå, men tenkte nå jeg kunne svare.. Jeg har dessverre aldri hatt positiv test, men ser ut fra det de andre skriver at mange får svakt positive tester på billigtestene veldig tidlig. De digitale testene er enten eller, så der slipper du å tyde strekene.

Så er det noe med det at om man tester for tidlig så kan man også registrere en eventuell "kjemisk graviditet" (mulig det egentlig heter noe annet?), altså at egget blir befruktet men ikke fester seg ordentlig. Da vil man kunne få svake positive tester uten at man er gravid.. Vil man unngå å få slike falske positive tester, kan det nok være lurt å vente med testingen til IKM, eller i allefall nær opptil ikm ;)

Mener jeg har sett et innlegg her der det stod hvor mye hcg som må til for å teste positivt med de ulike testene, men det finner jeg ikke igjen nå...

Håper dette hjalp litt ;-)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Det hjalp veldig det:) Noen ganger fristet til å teste før tida. Men vet jo at det egentlig er best å la vær. Og nå skal jeg la vær! Må være veldig kjedelig å teste positivt, for så å få mensen likevel! Venter mensen i morra el tirsdag. Og føler vel at den er på vei ja:( Men men. Jeg gir meg ikke enda. En gang må vi vel klare det... :) Takk igjen. Og lykke til dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...