Gå til innhold

Synes Emmaljunga er oppskrytt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut ifra mange innlegg virker det som at mange mange liker Emmaljungas vogner.. har selv hatt Emmaljunga Modial/ duo Edge og Cerox til første mann.. må si det er tunge upraktiske vogner.. nå når jeg venter andre mann kunne jeg ikke tenke meg en så tung, vanskelig styrt og lite fleksibel vogn! tenk litt på det før dere løper og kjøper..

Tror det er litt sånn førstegangs-syndrom-vogn..

mange andre produsenter som lager vogner som er enkle, lette, praktiske, gode å styre og er optimale for den lille..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Sånn tebker jeg også. Velgte først emmeljunga men solgte den fort for å si det sånn.. Synst ikke det er noe spesient pen vogn lengre heller.. Tenk dere godt om! Å se på andre alternativer først-

Skrevet

Oki. Ble litt ivrig der:P. Men dere forstår hva jeg mener;) hehe

Skrevet

Neivel....det er jo greit at dere anbefaler andre.Vi har sett rundtomkring på alt som er og fallt stadig tilbake til Emmaljunga Mondial.Passer fint for oss.Syns vogna er fin vi og gleder oss til å bruke den...Har iallfall ikke valgt denne og ikke sett på og vurdert andre..har vært mye frem og tilbake og fallt på denne bestandig.Så alle mennesker er forskjellige der gitt :-).Men lykke til med andre valg for dere andre...

Så finner sikkert andre ut av hva som passer best for dem :-)

Lykke til allesammen.

Skrevet

ja det er godt det finnes vogner til alle! :) vi har emmaljunga smart duo, og kunne ikke vært mer fornøyd...men vi trenger fire dekk med luft, for vi går tur med hunden samtidig og da må den tåle ulendt terreng og en hund som av og til drar til siden (tre hjul er ute!)...den er jo SÅÅÅ lettkjørt og god! litt tung kanskje i forhold til mange andre, og jeg hadde kanskje ikke likt den SÅ godt hvis jeg bodde i fjerde etasje uten heis el.l., men til mitt bruk er den super.

men den eeegentlige grunnen til at jeg kjøpte den var at jeg så den i en butikk og falt pladask, det var jo AKKURAT sånn "gammeldags" koselig vogn jeg ville ha!

venter nr to nå og gleeeder meg til å ta i bruk gode gamle emmaljunga'en igjen.

lenge leve forskjellene! og lykke til med neste vognkjøp da! ;-)

Skrevet

Emmaljunga city crossen er ikke tung. Synes den var noe av det mest lettkjørte jeg prøvde til jenta mi. Den veier knappe 11 kg og er lett både å trille og å få inn og ut av bil :)

Skrevet

Kan dere anbefale noen andre som er "bedre" enn Emmaljunga? Hadde vært bra med noen alternativer:-)

Skrevet

Dere som sier at emmaljungavognene er tunge har ikke prøvd city crossen. Som Betleik sier så er den bare 11 kg og er utrolig lett å manøvrere. Jeg elsker emmaljungaen min. :-)

Skrevet

jeg mente ikke tungt manøvrerbar altså, jeg tenkte på hvis jeg feks skulle bære bag'en opp mange trapper med baby oppi...! :) den er superlett å trille og manøvrere.

Skrevet

Helt enig i at duo edge og disse vognene er tunge, de er jo beregnet på at barnet skal kunne sitte i bag-delen til de er store! Men city-cross som nevnt her er ikke tung i det hele tatt, føles for meg like lett å manøvre som en hvilken som helst vogn med tre hjul eller svingbare hjul. Så den kan absolutt anbefales!

Skrevet

Har 4 barn og til de eldste brukte jeg brio og simo. (var aldri helt imponert)

Til nr 4 kom kjøpte jeg emmaljunga city cross. Prøvde de store emmaljunga-vognene i butikken, men fant ut at de altfor tunge og store.. Så datt øynene ned på City Crossen... Så lekker og lett og deilig!! Kjøpte den med city bag og har aldri vært så fornøyd noen gang.

Har hatt den 1 år nå og den er stadig i bruk :-)

Skrevet

Jeg byttet en tfk med en emmaljunga og er stor fornøyd!!!!

City crossen er faktisk ikke tyngere å trille en tfk'n, mye mer stabil og ungen sitter MYE bedre. Har en ganske så stødig ettåring, og han lå å "slang" i tfk'n. Har en cerox i barnehagen, den er tyngere, mer stabil, men også tyngere å trille.

Har noen venner som har hatt en alvorlig ulykke med en 3hjuling som veltet, så for oss var det ikke engang et alternativ å beholde vogna vi hadde. City crossen er lett, og tar liten plass i bil (mindre enn tfk med sportsdel )

Når du skal komme med en "dritt -kasting" innlegg bør du ha noen gode alternativer, og ikke være anonym ;-)

Skrevet

har selv hatt 2 Emmaljunga vogner, modial og cerox, og synes de var tunge, flott bagvogn som den lille lå godt i, men tung å bære og trille.. ønsker ikke dette til neste mann og har derfor sett på andre merker som teutonia, bugaboo og brio go.. mye lettere og enklere synes jeg.. Men nå skal det sies at jeg ikke har forsøkt city crossen som nevnt over her da.. man er jo så forskjellig, og det virker som at mange faller for en type vogn.. man er liksom enten simo/emmaljunga eller brio go/bugaboo.. flott at det finnes noe for enhver smak da.. :o)

Skrevet

Så herlig å høre mye skryt av city crossen! Vi har bestillt den!! :)

Skrevet

Jeg er ikke enig.

Vi bodde i Oslo da vi fikk nummer en, og kjøpte oss derfor en "byvogn". Quinny freestyle med Dreemibag. En flott vogn, som vi har brukt helt til nå (han er tre år nå, og bruker ikke vogn mer), men vi syntes det var trist at han måtte gå over til sportsdelen så fort. Og vi hadde en liten baby.

Så denne gangen har vi, etter å ha trillet masse på venners barnevoger, valgt oss en stooooor Emmaljunga Edge Duo:) Vi vil ha en vogn hvor babyen kan få være baby lenge, og kan ligge i bagen til h'*n er nesten året. Så bruker vi heller Quinnyen på korte turer, eller i bil/på buss o.l.

Jeg tror kanskje grunnen til at så mange velger en mindre vogn til barn nummer to er at de hadde en stor vogn med nummer en, og at de ble oppmerksom på de negative sidene det er ved å ha en stor vogn.

Vi hadde en liten vogn til førstemann, og ønsker oss en stor vogn nå, siden vi har blitt oppmerksomme på de negative sidene ved å ha liten vogn.

(Men Simo kombi hadde jeg ALDRI kjøpt! Synes den er heeelt ubrukelig og tung å trille. Men det er min erfaring...)

Skrevet

Jeg må bære/løfte min vogn opp og ned kjellertrapp hver gang jeg skal ut med den, MED en vilter baby på den ene armen ofte, og er sjeleglad for min lette citycross! Sammenlignet med andre vogner før jeg kjøpte, forsøkte å løfte de inn og ut av bilen, og var ikke i tvil: citycross.

STOR forskjell på cerox og citycross, så nytteløst å sammenlikne de to.

Skrevet

Er det noen kan si noe om hjulene? Det er jo ikke lufthjul til City Cross/ Cangaroo. Hvordan fungerer hjulene på grus og skogsvei?

Skrevet

Jeg var i skauen med min city cross idag, første tur i skauen forøvrig, og var veldig spent. Gikk sammen med ei som hadde simo vogn. Sånn som jeg opplevde det så gikk det like fint med coity cross som simoen. Vi gikk både på grus, skogsvei og sti.

Forøvrig vil jeg si meg enig i alle som skryter av city crossen her! Den er super! Eneste jeg har tenkt på er at med den mykbagen jeg har i min kan det bli trangt med voksipose til vinteren hvis babyen min blir stor. Og det tenkte jeg ikke på da jeg kjøpte den. Tenkte bare at jeg ville ha en liten og lett vogn. Så blir spennende å se hvordan det blir.

Skrevet

Kan jo for ordens skyld også fortelle at City Crossen ble kåret til best i test dette året! Det betyr vel litt?

Jeg er såååååååååååååååååååååååå fornøyd!

Skrevet

Jeg synes faktisk emmaljunga er oppskrytt! Det er tunge vogner og kvaliteten er slettes ikke den beste. De får tidlig preg av slitasje, og hva med den tragiske kurven under som ikke tåler tre flasker med brus før den soper nedi?

Nei, huff og huff..

Men skjønner jo at flertallet her inne synes det er ei fantastisk vogn, siden mange av dere anbefaler teutonia, et merke som er enda mer tragisk enn emmaljunga!

teutonia=plastic fantastic!

Skrevet

Det jeg har sett av emmaljunga som gjorde mg skuffet er at på sportsdelen er det jo skikkelig gjennomtrekk fra side til side, der man fester kalesjen. Det er hull der som ikke kan dekkes uten at man har tepper og slikt oppi. Greit nok at man må ha tepper og dyner i vogna, men IKKE for å dekke hull som ikke skal være der. Villa gjennomtrekk og snørrete unger med det samme.

Synes ikke den er god å trille heller jeg. Men jeg liker simo da:)

Skrevet

JEG SIER BARE HIPP HURRA FOR EMMALJUNGA CITY CROSS!

Har 2009 modellen og jeg har aldri vært så fornøyd noen gang.

Dette er 4. barnet mitt så jeg har prøvd endel vogner..

Super å trille, lett og fin!

Den vant også best i test,- på TV2 hjelper deg i samarbeid med foreldre&barn-magasinet.

Jeg brukte faktisk CityBagen til jenta mi var 8 mnd :-)

Lykke til med vogn-valg!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også Emmaljunga city cross 08 mod. Veldig fornøyd med den med city bag delen på,men vær obs på at den blir mye tyngre når sportsvogndelen festes på! Nå må det sies at jeg har hatt en del trøbbel med vogna mi,reklamasjoner både på madrass(city Bag), sømfeil i kalesje på sportvogndel,hjul som løsnet, søm på stelleveske som røk etter en ukes bruk, regntrekk som strikken røk på. Senest igår røk også strikken i myggnettingen. Men det er aldri noe problem å få fikset skadene hos autoriserte forhandlere i Norge,selv om vognen ble kjøpt i Sverige. Har ett års garanti på trekk og to år på karosseri!

Skrevet

må si jeg fatter ikke at de skryter av emmaljunga. vogna er jo ikke vanntett ei gong uten extra trekk! å i dette landet hvor været er noe for seg selv med enorme mengder regn i året. hadde simo til tvilligene å dere som klager på at simo kombi er tung som enkel vogn. den veier faktisk bare 2kg mer enn emmaljunga i tilsvarende mod. tvilling vogna av simo var tung skal gjerne få låv til å løfte tvillingvogna av simo med to lammeskinns poser oppi. det er tungt det +\- 40 kg da blir ikke enkel vogna tung i det hele tatt så jeg går for simo igjen men denne ganga i enkel variant ene å alene for jeg gidder ikke drasse rundt på regntrekk. oppbevarings kurva er jo også mye bedre enn det derre nette på emmaljunga.

dette er min mening mange som ikke liker simo for vognene er for store. men stor eller ikke den er i allefall laga for oss på bygda med drittvær 11 mnd i året.

Skrevet

Dere som ønsker et stor vogn så barnet kan ligge i bagen i 1 år, får dere virkelig babyen til å ligge der 1 år, he he...?? uten at de vil opp å se??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...