Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra St. Olav på mandag og fikk ringt de i dag. Vi er igang!!!! Utrolig å tenke på at det snart skal skje noe! Er selvfølgelig forberedt på at vi ikke har noen garanti for å lykkes, men det føles godt at det endelig skjer noe : )

Dama i Trondheim var veldig hyggelig og spurte om når jeg forventet neste mens, og utifra det svarte hun at da er vi igang i uke 44. Siden vi bor i Ålesundsområdet sa hun at vi kunne ta ultralyd der. Hørtes fint ut, svarte jeg. Så lurte hun på om jeg hadde noen flere spørsmål. "Ehh, nei tror ikke det" svarte jeg - også var samtalen slutt... Men i de neste minuttene kom det 1000 spørsmål såklart!!! (hvor dum går det an å bli?!?). Kanskje noen her inne på BIM kan hjelpe meg? Hvis ikke må jeg vel bare ringe på igjen en dag tror jeg... Men jeg forsøker meg her først:

1. Hvilken ultralyd er det vi kan ta her i Ålesund?

2. Hvor lenge må man være i Trondheim? Er det vanlig å være der fra egguthenting og til innsett igjen - eller reiser man tilbake imellom?!?

3. Jeg skulle ringe inn ved neste mens. Hva skjer da? Jeg vil da mest sannsynlig være på reise med jobb i utlandet et sted. Så hvis man rett etter mens skal begynne å ta noe, må jeg få vite hva før jeg drar....

4. Noen som vet hvilken metode for nedregulering St. Olavs benytter? Fikk et info hefte der minst 2 forskjellige var beskrevet så vidt jeg husker...

Dette var vel de spm som dukket opp som jeg husker nå iallefall. Var ikke akkurat 1000 stk, men det føles av og til sånn!!

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei : )

Gleder meg utrolig til å komme i gang, og vil ønske alle her inne kjempe lykke til!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Dette er veldig spennende!

Vi er i gang med vårt første IVF-forsøk og holder også til på St.Olav, forhåpentligvis uttak og innsetting i neste uke! Krysser fingre og tær:-)

Skal prøve å svare på spørsmålene dine, men ingen garanti for at mine svar er korrekte:-)

1. Etter man er nedregulert og har gått på sprøytene ei stund gjøres en vaginal ultralyd for å se hvordan eggposene har utviklet seg. Regner med det er denne hun snakket om.

2. Vi bor i byen, så der kan jeg ikke hjelpe deg...

3.Man ringer inn mens og får da beskjed om når man skal begynne med spray og sprøyter. Jeg begynte med spray på dag 14 i syklusen, det eneste jeg måtte gjøre før dette var å hente ut sprayen på apoteket.

4. Som jeg har forstått bruker St.Olav for det meste langt regime, det betyr vel nedregulering med spray og så sprøyter for utvikling av eggposene. Jeg spurte de om kort vs lang regime, og da sa de i alle fall at de nesten alltid brukte langt regime fordi det var det de hadde mest erfaring og best resultater med.

Må bare understreke at ikke alle opplegg er like, så det er ikke sikkert min ferske kunnskap og hittil få erfaringer gir gode svar på dine spørsmål. Hvis jeg var deg hadde jeg kanskje slått på tråden en gang til og spurt om det jeg lurte på.

Uansett: lykke til!!

Skrevet

Spennende, ja :-) Jeg skal snart igang med forsøk nr. 7, men det er fortsatt mye spenning med i prosessen.

1. Noen ganger tas det også UL for å bekrefte at man er nedregulert, men som et minimum tas det UL underveis i stimuleringen for å sjekke hvor mange follikler som er under utvikling, hvor store de er etc

2. Dette antar jeg du kan velge selv - medisinsk sett er det ingen grunn til at du skal være i byen, så der er det bare praktiske forhold som teller

3. Når du ringer inn vil de vurdere om de fortsatt har plass til å ta imot deg den syklusen. I så fall skal du starte opp med spray, og de alle fleste starter med spray rundt dag 21 (så da må den hentes ut før det).

4. Fikk du et bedre svar på i det andre innlegget enn jeg kan gi deg

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to : ) Føler at jeg ble litt klokere nå!!

Skrevet

Heisann :o)

Er selv fra Ålesundsområdet og skal ha uttak i uke 42 hvis alt går som det skal.. *håpe håpe*

Jeg kan jo fortelle deg hva jeg fikk vite.. Glemte jo selvfølgelig å spørre om alt jeg også da :o(

Men vi får gå med en gynekolog på sykehuset her som de har en avtale med. Så når han sir at det er klart, så er det bare å reise til Trondheim å få tatt ut eggene. Man burde være der fra uttak til innsetting. Man får ikke bo på pasient hotellet, men må finne seg et hotell utenom.. men man får igjen penger for det etter trygdetakster. Forsto det også slik at jeg ihvertfall skal bruke lang regime, siden jeg skal igang med nedregulering etter den mensen her.. *grugleder meg*

Vi har jo uttak med bare et par ukers mellomrom vi da.. så kanskje vi kan følge hverandre? Hadde vært kjekt å hatt noen andre i samme situasjon å snakke med :oD

Ellers ønsker jeg deg masse lykke til!! Og at vi sitter med pos test i oktober/november både du og jeg :o)

Skrevet

Ja, det hadde vært veldig kjekt å følge hverandre : )

Har svart deg på et annet innlegg her, men spør her også jeg... hvor gammel er du? Jeg er 34.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...