Gå til innhold

Redd for å føde normalt.

Anbefalte innlegg

Kan sykehuset tvinge noen til å føde vaginalt dersom man overhodet ikke vil? Har en keisersnitt bak meg, den gang var det hastekeisersnitt. var veldig vondt å ligge to døgn før det ble avgjort at jeg skulle ta keisersnitt og jeg ønsker ikke å oppleve det samme nå. dessuten har jeg blitt redd etter historier om at man får skader og blir mye videre i skjeden etter vaginalfødsel. Blir man seg selv etter vanlig fødsel? noen som vet? Vil føde på den måten som er tryggest for barnet og meg selv.

hilsen usikker

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140532759-redd-for-%C3%A5-f%C3%B8de-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du blir ikke videre i skjeden av å føde vaginalt. det er mange som sier at de synes sex er bedre etter fødsel (såfremt man har tatt knipeøvelser).

Når dette er sagt, så spørs det litt hvilket grunnlag du har for å ønske KS. Derfor er det viktig at du gjør en god del research, leser mye på nettet, veier fordelene og ulempene ved ks mot vaginal fødsel. Hvis du virkelig føler deg redd for vaginal fødsel da, slik at det faktisk ødelegger tilværelsen din som gravid, så bør du søke om KS. Men da må du på forhånd være meget bestemt på at det er det du vil, og ikke gi deg før du får det.

Men det kan også hende at noen samtaler på sykehuset vil roe frykten din. De kan sette opp en fødselsplan for deg også. Så det vet du ikke før du har prøvd. Men sånn som jeg oppfatter deg, så trenger du å spekulere en god del mer, lese mye info (gå på keisersnittforumet) og gå inn i deg selv. Jeg brukte fire måneder av svangerskapet mitt på å gråte, rase, og deretter lese og fundere før jeg bestemte at KS var det eneste rette for meg. Jeg håper du kommer frem til en god løsning for deg selv! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...