*søtesmå* Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Lillegutt er 8 mnd og spiser godt om dagen, så vi har bestemt oss for å nattavvenne ham nå. Problemet er at han er null interessert i puppen på dagtid og jeg da går med konstant spreng. Jeg ammer ham en gang i løpet av kvelden, gjerne i forbindelse med at jeg legger meg (rundt 23), så igjen rundt 6-7 hvis han er interessert. Det jeg lurer på er om jeg bør tilby ham mme i forbindelse med måltider, da han ikke vil amme. Han får vann til hvert måltid og er forsåvidt glad i det. Er det noen her som har opplevd det samme? Betyr dette at jeg med å nattavvenne ham, avvenner ham helt? Jeg ønsker å amme ham lenger, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å være interessert lenger.
lille sprelle Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 har ikke hatt helt det samme selv, men det var en periode rundt den tiden du er nå, hvor ammingen måtte foregå på et stille rom uten noen som helst distraksjoner. det gikk over etter noen mnd. er du fornøyd med dagens løsning, så gjør det videre - hvis ikke må du vurdere hvor du ammer en periode.
Erisa* Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Du kan jo kanskje holde på den ammingen på kvelden selv om du slutter nattamming. Jeg ammet en gang om dagen i et par mnd etter nattavvenning, det gikk helt fint. Tror jeg ville hørt med helsesøster hva hun anbefaler ang. mme eller vann til måltider.
Solskinnsjenta Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Hvis du har mye spreng på dagtid ville jeg kanskje prøvd å pumpe. Da kan du gi morsmelk på flaske sammen med måltider/tilberede maten med mm. Da får du ikke spreng og lillegutt får morsmelk. du kan lese om brystvegring på ammehjelpen.no, da kan du kanskje få litt tips til å få lillegutt itl å ta puppen på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå