Mor til gullet :O) Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg har nettopp kjøpt ammamadrass, og er spent på å bruke den i natt. En sånn madrass med kanter som vi kan ha i sengen vår, som gjør samsoving tryggere. Har hatt gullet mitt i sengen vår en del, og føler det er trygt. Men i morges når jeg våknet lå hun så nært puten min at jeg fikk angst for hva hvis............ Det er hun som beveger seg, så i løpet av natten så havner hun alltid nærmere meg enn når jeg legger henne. Så nå skal jeg prøve dette da. Noen som har erfaring med en slik?
Endelig mamma!! Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Brukte ammemadrass frem til snuppa var rundt 5 mnd, og var superfornøyd med den. Da hadde hun for lengst vokst ut av den. Var nærmest avhengig av å bruke den, så jeg hadde den åpen i bunnen på slutten for å kunne bruke den lenger. Brukte ikke madrassen til samsoving - hadde sengen hennes tjoret fast inntil senga vår og løftet henne ut og inn av sengen. Fordelen var at hun aldri ble lagt på kald madrass etter amming. Tror også at hun likte kantene rundt hodet, hun fant i hvertfall roen i den.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Hei Jeg kjøpte ammemadrass til nr.1 og nå er den i bruk igjen til nr. 2. Jeg har egentlig aldri brukt den til det den skal brukes til, siden både jeg og babyene min liker best å ligge i egen seng, men den har blitt godt brukt allikevel. Vil på stå at den faktisk er blant de bedre "babyting" kjøpene mine :-) Den blir brukt i sprinkelsengen slik at de får en mindre og koseligere seng, og den blir tatt med rundt omkring som reiseseng. Da ligger de bestandig i noe kjent, uansett hvor de er, og så er den jo utrolig grei å pakke med seg da :-). Bare å krølle sammen og putte i bag/koffert osv.... Men for å svare på det du egentlig spør om, så er den også bra til det den opprinnelig er laget for ja :-O
Mamma´n til lillemor Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Vi bruker ammemadrass og har gjort det i to uker nå. Jenta er 5 uker, og sover stort sett i vår seng om natta, foreløpig. Skulle gjerne sett at kantene var litt stivere, men føler meg tryggere med denne enn uten noen ting. Og så er det kjekt i forhold til gulping også, litt lettere å vaske denne enn vår madrass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå