Gå til innhold

Ble litt "varm i topplokket" nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... men tenker at her må jeg trå varsomt og ikke reagere hysterisk..

Var nettopp på badet og skiftet bleie på prinsessa mi på fire måneder. Når jeg skulle vaske, la jeg merke til at det plutselig er veldig rødt og irritert akkurat rundt skjeden og ved åpningen. Fikk nesten "hjertestopp" og tenkte "hvordan i alle dager kan det ha skjedd" ? Som førstegangsmor vet jeg lite om hva som er normalt og ikke, og med noe sånt som dette tenker jeg automatisk at noen har vært i overkant "nysgjerrige" (for å omskrive litt). Men jeg håper av hele mitt hjerte at det finnes en helt annen og naturlig forklaring på dette. Mitt første instinkt var å ringe rett til legen for å avtale tid i morgen, men tror jeg må roe meg litt først og undersøke litt.

Er det noen andre som har sett det samme hos sin lille jente ? Er det en naturlig og normal forklaring på hvordan dette kan oppstå ? Det skal sies at hun i tillegg er veldig sutrete og veldig mammadalt i dag - skal helst bare være i armene mine hele tiden. Kan hun ha fått en infeksjon av noe slag ?

La meg understreke at jeg selvsagt kontakter lege hvis dette vedvarer/blir verre, eller jeg ikke klarer å riste av meg vonde følelser. Men jeg syns allikevel det kan være greit å høre litt med andre om de kan ha erfart noe lignende. Kanskje uroer jeg meg uten grunn. Det håper jeg inderlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til legen så fort som muligt. Ville ikke godt rundt med en slik følelser og bedre og ta tak i hviss det er en infeksjon eller noe tiligere enn senere...

Skrevet

Legger til at jeg har ei jente på 7 mnd, men har ikke sett noe slikt på henne.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at de blir litt røde og sår der nede. Blir jo fort klamt uansett hvor gode dagens bleier er. Kanskje har det ligget litt avføring der som har skapt litt irritasjon. Jeg hadde nok sett det an før jeg sprang til legen. Smør forsiktig med zink-salve, det holder fukten borte.

Skrevet

Ja, tenkte det jeg også. Nå har hun knapt hatt avføring på over en uke, men det kommer jo bittelitt innimellom, og hun tisser jo veldig mye. Er det kun zink-salve som gjelder, eller kan man også bruke A-creme ?

Takk for svar forresten, begge to !

Skrevet

Ikke uvanlig at det kan bli litt rødt der nede fra tid til annen; det er jo svært fuktig der og kan derfor bli sårt på samme måte som sårhet på rompa=)

Skrevet

Jenta min var senest igår, rød både i stumpen og i skrittet. Ekkelt ja, men tørk varsomt, smør på zinksalve og la det lufttørke :) Når jenta min bæsjer er det heller ikke uvanlig at hun får bæsj mellom kjønnsleppene. Ellers kan det være bleier hun reagerer på? Vi måtte slutte med FP bleier og slike bleier fra pampers med aloe vera inni..

Skrevet

lillesøster er ofte rød der og plages og nekter da å gå i truse, mamma smører henne med en krem for at plagene skal forsvinne, og kremen hjelper(hun bruker ikke bleie, er 3 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...