Gå til innhold

Nettstudie, someone?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går på allmennlærerutdanning - nett- og samlingsbasert. Da er jeg på en 3dagers samling ca 1 gang i mnd. Dette fungerer kjempefint for meg. Vi bor ikke nær en utdanningsinstitusjon, så vet ikke om jeg hadde fått til å studere hvis jeg ikke kunne gjort det på denne måten. Jeg storkoser meg på samling - mange andre i klassen er i sammme situasjon som meg, og jeg tror faktisk ikke jeg hadde fått like god kontakt med de andre i klassen hvis jeg hadde studert på vanlig måte. - Jeg er litt ferdig med det vanlige studentlivet med festing o.l. Har en sønn på 2,5 år som går i barnehage. Venter baby i januar, og pappaen skal ta en del permisjon slik at jeg kan fortsette. Tror det kommer til å bli hardt, men synes det er verdt å prøve.

Siden utdanningen min tilsvarer 100% vanlig studium får jeg samme støtte som vanlig skolegang, ja. Når babyen kommer, satser vi på det berømte smutthullet det står om her, og tror vi kommer greit ut av det økonomisk. :)

Jeg går også siste året ved allmennfagutdanninga og tar fag ved høgskolen i Volda som er nettbasert. Ingen obligatoriske oppmøter og eksamensformen er oppgaver som man leverer inn. Dette er bare 30 sp deltid så jeg tar også ett 30 sp deltidsfag ved høgskolen ved eget hjemsted. Jeg får full støtte av lånekassen. Jeg håper også på at å fortsette studiene etter at baby kommer i mars, og pappaen har sagt at han gjerne deler permisjonen med meg slik at dette lar seg gjøre. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...