Gå til innhold

Amme annehver bryst???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer dere fra begge brystene på et måltid eller bytter dere på slik at de bare får et bryst per måltid??

Sist ammet jeg bare fra et bryst om gangen med brystsjold og det gjorde jeg i 13 mnd.

Må amme med sjold denne gangen også men alle er så på at jeg må amme fra begge brystene hver 3 time. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan gjøre som sist når jeg vet jeg produserer nok melk.

Har også fått beskjed om og pumpe meg 2 ganger i døgnet pga sjoldet, men gjorde ikke det sist heller...

Litt forvirra bare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom barnet ditt legger på seg som det skal når du gir bare ett bryst om gangen, ser jeg ingen grunn til at du skal amme på begge. Jeg ammer som regel fra begge bryst, men det er fordi jeg ikke har så masse melk.

Stol på deg selv! :)

Skrevet

jeg lurer på hvorfor du skal pumpe deg 2 ganger i døgnet når en bruker skjold? jeg bruker skjold, men har ikke hørt noe om det....

Skrevet

Jeg fikk beskjed om og pumpe meg fordi babyen ikke klarer og tømme brystene helt når man bruker sjold. Men som sakt gjorde ikke jeg dette på mitt forje barn og jeg ammet i over 1 år. Så da klarte nok mitt forje barn og tømme, og da var det aldri snakk om at jeg måtte pumpe noe som helst. så usikker på hva jeg trenger og gjøre nå..

HI

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å pumpe meg én gang i døgnet fordi jeg brukte skjold, og gjorde dette samvittighetsfullt i månedsvis. Gikk hele samme periode nærmest med konstant melkespreng.. Hvis jeg må amme med skjold med en eventuell nestemann også, tror jeg at jeg dropper pumpinga.. Ammet forøvrig kun fra ei side pr amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...