☆EkM Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Sliter skikkelig med matlysten om dagen. INGENTING frister. Klarer ikke spise før jeg virkelig må.. og selv da er det vanskelig. ingenting smaker godt, og jeg syns alt ved å spise er ett eneste styr. føler man må tvinge i seg maten. Finnes ikke kvalm heller. så det er litt rart syns jeg =( Jeg er vanligvis en matglad frøken, så dette er noe som her helt nytt for meg! flere som har det sånn? tips til hva man skal gjøre?
Mamma til*2 jenter* Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Jeg hadde denne grusomme metallsmaken i 9 mnd jeg... INGENTING smakte normalt... Eneste jeg fikk i meg var Boks Cola,Smågodt,sjokolade,saft med ISBITER var nydelig(kald saft uten isbiter var ikke godt) å tørrfisk(noe vi spiser mye av på sunnmøre) Jeg gikk ned i vekt,drakk lite å slet med å fungere... Har i ettertid hørt litt om hva jeg kunne gjort... Prøv å kjøp Husholdningssaft med solbær...lag isbiter å drikk MYE!! Grønne epler,røde druer å melon er godt å sunt å kroppen din trenger alt den kan få. Du kan også prøve å kjøpe deg Pizza Grandiosa(tro det eller ei..det smaker godt)
Lykkebabis! Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 På besøk fra 2. trimester. Jeg synes alt smakte helt feil og kjiipt i 1. trimester. Ordentlig kjedelig rett og slett - ikke noe var godt. Ikke akkurat festlig å gå sommeren i møte når grillmat, salat og fisk var helt utelukket. Eneste som gikk var brødskiver. Jeg elsker te, lever på fem-seks kopper store med melk om dagen, men i fire måneder drakk jeg ikke noe - smakte feil MEN - det har jammen meg snudd. Nå er smaskssansene tilbake til normalen. Så kanskje det skjer med deg også? Det er faktisk veldig deilig - ting er godt igjen! Lykke til - men ikke tro på de som sier at når en passerer uke 12 er alt bare bra - det kan ta litt lengre tid altså! Men jeg var ikke kanonkvalm - det bare smakte meg absolutt ikke.
Gjest Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Jada,er sånn her også..men synes middag er bedre enn brødmat..spiser på trass,vært litt kvalm innimellom jeg da,men spiser lite og ofte selvom d ikke er godt:-)
lillenims Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Jeg har ikke vært kvalm før denne uka (hm, 11+3 eller noe slikt), men matlei de siste ukene. Jeg er veldig glad i brød med ost, leverpostei eller makrell, men av middag er det kun pasta med fløtebasert saus, pannekaker, indisk/thai-mat (av toro-på-glass-typen) med masse ris eller... nja, egentlig ingenting annet som er godt. I dag er Mannen ute, så jeg skal ha to rundstykker med brunost til middag. Ikke er jeg spesielt sulten heller, kan telle antallet ganger jeg har mista matlysten de siste 30 åra på en hånd - så dette er sære greier for meg! Håper kvalmen ikke varer så lenge, for det er litt kjipt, da. Tips fra en kollega av meg var å spise frosne druer - jeg synes det smakte ok, men ikke en himmelstormende opplevelse akkurat. Ellers bør du forsøke drikke saft og juice i stedet for vann, så får du iallfall i det energi utover dagen, og farris så du får supplert med litt salter også. Dersom det blir riktig ille kan du kjøpe energidrikker på apoteket, evt sportsdrikker. Jeg vil tippe (dersom du er et normalt bygd menneske og ellers frisk) at det ikke er medisinsk farlig for deg å ikke ha matlyst et par ukers tid, men det er ikke moro å være slapp på toppen av det hele. Dersom du begynner gå ned for mye i vekt vil kroppen begynne å skille ut avfallsstoffer som kan skade ungen - derfor skal man aldri slanke seg under svangerskapet. (Jeg TROR - og dette er ville gjett fra min side, jeg er ikke helseutdanna - at det verste man frykter da er at kroppen kan komme i ketose, det er det samme som man bestreber med lav-karbo-dietter - men ikke bra når du er gravid. Begynner folk klage over at du lukter aceton så tving i deg mat umiddelbart.) (Det med acetonlukt VET jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå