Mor til gullet :O) Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Hei. Jeg har ei 5 uker gammel jente som får mme. Brukte først Collett da det var det hun fikk på sykehuset. Så har vi nå gått over til NAN. Legger merke til at fremgangsmåten til tilberedning er forskjellig fra merke til merke. Collett sin erstatning holdt det med at vannet bare skulle avkjøles i noen minutter før man blander i pulveret. Så kjøle melken av. På NAN sin så står det at melken skal avkjøles til ca 40 grader. Jeg gjør med NAN som jeg gjorde med Collett, altså blander i pulveret ganske snart etter at vannet er kokt opp. Så kjøles melken. Noen som har noen synspunkter om dette? Vil jo gjøre det rette.
blomstre Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Hei Jeg har spurt Nestlé om dette. De sier at det er viktig ar nan blandes ved 40 grader, da høyere temp ødelegger vitC og kan gjøre proteiner tyngre fordøyelig. Å bruke høye temp en gang i mellom er sikkert greit, men til vanlig bør man bruke 40 grader når man blander i pulveret. Man skal lage ferske måltider hver gang. Har man av og til behov for å tillage et måltid på forhånd, så bør man bruke 70 grader, da vil man unngå skumle bakterier som kan oppstå ved lagring. Enkleste måte å lage nan er å ha ferdig oppmålt kaldt kokt vann på flaskene i kjøleskapet. Så varmer man flasken til 40 grader i micro, tilsetter pulver, rister og serverer. Har man i tilleg pulveret ferdig oppmålt på dispenser eller annet så går dette raskt og greit :-) Bare spør mer hvis noe var uklart. :-)
Mor til gullet :O) Skrevet 18. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2009 Tusen takk for svar, da skal jeg gjør om på rutinene ) Hvor lenge sånn ca i micro til 40 grader?
blomstre Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Rart hvor fort man glemmer, dette har jeg fortrengt allerede... :-) Men det varierer jo på hvor høy effekt man bruker, så du må nok bare prøve deg frem med din micro. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Jeg gjør det akkurat sånn jeg også. veldig lettvindt bare ha kokt kaldt vann på flaskene og varme i microen har prøvd litt forskjellig vi, men har kommet fram til at det er veldig lettvindt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå