Gå til innhold

Noen som har en mann/samboer som jevnlig bruker badstue/boblebad/steamdusj? Ble dere lett gravide om han/dere brukte det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det kan påvirke sædkvaliteten!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei sniker meg inn fra 3 trim jeg for å svare deg..

det skal ikke ha noe og si. Samboeren min er i boblebadet til svigemor og de 2-4 ganger i uken før jeg ble gravid..

Vi brukte 11 mnd på å bli gravide. da det hadde gått 9 mnd hadde vi gitt opp. gikk så 4 mnd og jeg ble veldig syk, da var jeg 8 uker på vei.

du må bare ikke tenke på det. kos dere masse så sitter en til slutt...

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Da kan han bare fortsette å bruke steamdusjen! ;-)

Håper på å bli gravid i løpet av høsten/vinteren! :-)

Skrevet

Hei du

Det anbefales å holde seg unna badstu og veldig varme bad i tiden før. vi har blitt gravide med ivf, og i den forbindelse skal man gi beskjed om mannen har feber de siste 3mnd fordi det kan påvirke kvaliteten.

Så mannen min kuttet ut badstu etter trening månedene før + tok ikke så varme dusjer som han pleier.

Har også lest flere steder at det kan være ugunstig.

Skrevet

Vet ikke om det er jeg som misforstår her...men når du skriver at du har lest at badstue o.l kan påvirke sædkvaliteten..og om man blir fortere gravid om mannen bruker dette...så tolker jeg det som om du tror/lurer på om sædkvaliteten blir bedre av dette.

Jeg er ganske sikker på at det er helt motsatt. Det er antatt at høyere temperatur kan redusere sædkvalitet. Derfor er menn skapt med pungen utenfor kroppen, slik at den holder en lavere temperatur. Menn skal unngå sterk varme som varme bad, badstu og varme klær o.l, hvis man skal prøve å bli gravid.

Skrevet

Min samboer tar badstue etter jobb nesten hver dag, og da han testet sædkvaliteten, scoret han veldig bra.

Men jeg har også lest at kvaliteten kan forringes ved hyppig bruk..

Kanskje det kan slå begge veier?

Annonse

Skrevet

Kvaliteten på sædcellene etter bare ETT boblebad blir visstnok forringet i 2-3 mnd. Røyker man tar det enda lengre tid.Har man super kvalitet i utgangspunktet har det kanskje ikke noe å si, men er man prøvere ville jeg nå avstått fra alt som varmer opp svømmerne. Jeg tenker også påevt genfeil som kanskje kan oppstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...